Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter

haarod

Anbefalte innlegg

Tror kanskje det var med Julia Roberts, eller jeg kanskje bare blander. Men hu blir hvertfall truet på en eller anna måte og må kjøre dit en person som ringer henne sier. Så det jeg husker er at hun kjører til en parkeringsplass og må skyte noen med sniper eller no. Og må kaste geværet etterpå

Virker veldig kjent, men klarer ikke å finne tittelen >.<

Uansett, kom på en film jeg så for mange år siden. Sikkert laget mellom 80-90-tallet.

Handlet om noen terrorister som tar over et college, og tar elevene som gisler. De rigger hele skolen med eksplosiver osv. Husker elevene brukte et radiostyrt fly til et eller annet. I løpet av filmen finner elevene på forskjellige måter for å hjelpe spesialstyrkene som til slutt stormer skolen og tar alle terroristene.

Mener og huske at den hadde ordet "commandos" eller "soldiers" i tittelen.

Endret av ScudNor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som kjenner igjen en film/two-part mini serie som er en horror på en øy. Det er vinter så folk sliter med å komme seg rundt, og det er masse freaky som skjer med onde spøkelser/spirits. Folka samler seg mot slutten i en kirke der det blir en konfrontasjon med de onde spøkelsene ell whatever. Husker ikke så mye annet av filmen bortsett fra at det var noe med gutten til en av mennene på øya som han så igjen/trodde han så igjen på en gata i en eller annen storby helt på slutten av filmen. (Husker ikke helt men kan være at han gav bort sønnen eller noe til disse spøkelsene)

Det er den fantastiske "Storm of the Century" (1999).

Lenke til kommentar

Tv-serie fra sent 90-tallet/tidlig 20-tallet tror jeg.

Tror tv-serien gikk på lørdager og/eller søndager på tv2.

Handlet om en gutt som ble borte for familen/klassen, da han kom i nærheten av et kraftfelt som sendte han til en annen verden. I denne verden hadde folka en type drakt som hadde krefter slik at man kunne skyte "ildkuler" og masse rart.

Husker bare at det var ei kjærring som var lederen av folket i den "gamle" verden..

Det her var en real serie, dvs. ikke noe tegneserie.

Det handler videre om denne guttens kamp for å komme tilbake til sin familie/ekte verden. + At hun som er lederen for folka i den "gamle" verden hele tiden prøver å hindre ham i å komme tilbake. Når han endelig finner løsningen på å komme seg tilbake igjen, følger kjærringa etter for å ta han.

Veldig lite å gå på, men det er lenge siden så husker ikke noe særlig mer.

Hvis noen har en ide så, kjør på :)

-------------------

Etter intensiv googling og leting i gamle aviser fant jeg det:

Spellbinder

Endret av repaguy
Lenke til kommentar

Hei, godtfolk.

Jeg er ute etter navnet på en film. Hvis jeg ikke husker helt feil, så handler den om noen danske ungdom som er på ferie i Sverige en sommer (EDIT: når jeg tenker meg om så kan det hende at noen av hovedpersonene også er svenske). Så skjer det en del skumle ting (noen dør?), men jeg ikke husker ikke så mye.

Tror også at hun ene danske skuespilleren heter Kristensen eller Christensen til etternavn. Håper noen skjønner hvilken film jeg snakker om. :)

Endret av MagnusW
Lenke til kommentar

Hei!

Ble fortalt om en film i dag, som hørtes artig ut. Men han som fortalte meg om den, hadde ikke peil på hva filmen het, eller hvilke skuespillere som var med i den..

Filmen handlet om to karer som ikke hadde draget på damer, og datakyndige som de var, laget de ei fin dame ved hjelp av en datamaskin! Ei dame som virket å like dem veldig godt, og som gjorde at disse nevnte karene ble veldig poppulære..

Filmen er på langt nær ny, og han som fortalte om den, trodde den iallefall var 10 år gammel..

Vet dette er lite å gå på, men håpet noen her inne kanskje hadde sett noe som lignet på denne, korte og lite detaljerte beskrivelsen?! Hehe!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Prøver igjen:

Enten fra slutten av 90 tallet eller begynnelsen av 2000, britisk.

"moderne robin hood film" der to menn svindler butikker og privatpersoner. Filmen begynner med at en av de to er på barnehjem. I voksen alder bor de i en silo som de skulle male.

Husker jeg ikke helt feil så slutter filmen med at han ene finner seg søkkrik kone.

Lenke til kommentar

Leter etter en film jeg så tror det var på en tv kanal.

Husker litt av slutten, mor og barn reiser ut i en skog eller lignende så går moren ut og tar et hånkle eller noe i potta på bilen og setter seg inni, så går det vel 1 minutt så tar hun den ut igjen. Husker ikke grunnen til hvorfor hun gjorde det.

Noen som har peiling på hvilken film dette er?

Endret av Cortese
Lenke til kommentar

Tv-serie fra sent 90-tallet/tidlig 20-tallet tror jeg.

Tror tv-serien gikk på lørdager og/eller søndager på tv2.

Handlet om en gutt som ble borte for familen/klassen, da han kom i nærheten av et kraftfelt som sendte han til en annen verden. I denne verden hadde folka en type drakt som hadde krefter slik at man kunne skyte "ildkuler" og masse rart.

Husker bare at det var ei kjærring som var lederen av folket i den "gamle" verden..

Det her var en real serie, dvs. ikke noe tegneserie.

Det handler videre om denne guttens kamp for å komme tilbake til sin familie/ekte verden. + At hun som er lederen for folka i den "gamle" verden hele tiden prøver å hindre ham i å komme tilbake. Når han endelig finner løsningen på å komme seg tilbake igjen, følger kjærringa etter for å ta han.

Veldig lite å gå på, men det er lenge siden så husker ikke noe særlig mer.

Hvis noen har en ide så, kjør på :)

-------------------

Etter intensiv googling og leting i gamle aviser fant jeg det:

Spellbinder

Jajaja, jeg husker den serien. Den var dritbra! Ivertfall når du såg den gjennom en 10 åring sine øyne.

Lenke til kommentar

Hei, jeg prøver meg om noen husker hvilken film/mini-serie jeg er på jakt etter!

Ca. midten av 80-tallet, tror det var en Engelsk film, men handlingen foregikk i Norge. Langs kysten, "møre og fjordane" ca.

En Engelsk båt gikk ned, det var litt hemmelighold eller uvitenhet om årsaken. Derfor dro filmens hovedperson til Norge og begynte å undersøke saken. Mann, ca. 40+, var enten sønn eller bror til en av de forulykkede - eller kanskje journalist... :innocent:

Alt av detaljer er jeg veldig usikker på, men at det var en Engelskmann og en båt som sank er jeg sikker på!

I tillegg var det en naken dame! Eller ett par pupper - og som ung mann på den tiden er det gode minner jeg gjerne vil friske opp...

:dribble:

Anyone?

Endret av Morgens
Lenke til kommentar

Snakker noen Norsk i filmen? I så fall ligger den mest sannsynlig inni denne listen et sted: http://www.imdb.com/search/title?languages=no&release_date=1980,1990&sort=num_votes,desc

Listen består av alle filmer de snakker norsk i mellom 1980 til 1990. Jeg har sortert det etter antall stemmer filmen har fått. Så hvis den er helt obskur, ligger den kanskje et stykke bakover. Her kan du selv mekke et nytt søk hvis du ikke finner den. Kanskje utvide søket til lenger ut i 90-tallet eller noe slik - http://www.imdb.com/search/title

Endret av Venetar
Lenke til kommentar

Hei.

Så en film for sikkert 6-7 år siden, som jeg er usikker på hva heter.

Handlingen tok sted i Italia. Det var en ung amerkinask? jente som var invitert på modelloppdrag og faren ble med. i et kloster i denne lille landsbyen foregikk det mye rart. Det handlet vel om at de skulle dyrke frem Lucifer. Husker blandt annet en scene hvor jenta ble festet mellom 2 hester og dratt bortover bakken. På slutten av filmen er hun på et sykehus, ærklert død. Hun våkner derimot opp igjen (svevende i senga) som Lusifer eller no.

Den var ihvertfall meget skummel den natten jeg så den alene på gutterommet :cool::tease:

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...