Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter

haarod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøver å finne en film om en soldat(?) som havner i fengsel. Etter hvert tar han kontroll over fengselet og på slutten dør han mens han heiser et flagg. Ikke mye info men håper noen har en anelser om hvilken film jeg mener :p

Lenke til kommentar

Fikk litt opplysninger av en venn men han husker heller ikke hva filmen heter

Det er 6 personer som konkuerer om 1 million kroner ved å være i et sykehus i et døgn

Det er enda en person i sykehuset som skjelver og rister på hodet og dreper personene.

Vet ikke om alle disse faktaene stemmer, men håper noen vet hvilken film jeg snakker om :)

Thomas :)

Svar gjerne her om du vil

Lenke til kommentar

Er på jakt etter en film som jeg kun husker èn scene fra:

Mot slutten av filmen er det rettsak, og de "slemme" blir frikjent og går ut i bilen sin.

Så viser det seg at hovedpersonen i filmen har rigget bilen med en bombe, eller fikk den til å stoppe foran et tog e.l. Litt usikker :p Ikke mye å gå etter, men verdt et forsøk, hehe

Lenke til kommentar

Leter etter en skrekkfilm fra begynnelsen av 90-tallet.

Da den kom ut het den "satans hus", men vet ikke hva originaltittelen er.

Handler om et besatt hus, som dreper folkene i huset.

Husker en scene der en mann fikk handa i kjøkkenkværna.

Vet ikke om det hjelper så mye, da de fleste skrekkfilmene om besatte hus har slike scener. Men dette var nytt da, og ble redd siden jeg ikke var så alfor gammel. Så hadde vært gøy å se den igjen.

Det er ikke The Evil.

Håper på en løsning :)

Lenke til kommentar

Mot slutten av filmen er det rettsak, og de "slemme" blir frikjent og går ut i bilen sin.

Så viser det seg at hovedpersonen i filmen har rigget bilen med en bombe, eller fikk den til å stoppe foran et tog e.l. Litt usikker :p Ikke mye å gå etter, men verdt et forsøk, hehe

Det er nok Eraser du er ute etter.

Lenke til kommentar

Det er 6 personer som konkuerer om 1 million kroner ved å være i et sykehus i et døgn

Det er enda en person i sykehuset som skjelver og rister på hodet og dreper personene.

Vet ikke om alle disse faktaene stemmer, men håper noen vet hvilken film jeg snakker om :)

Lenke til kommentar

Har fått (meget) god hjelp her før - så jeg prøver en til. Denne er nok dessverre ekstra vanskelig å hjelpe med, da jeg nok ikke kan gi (husker) noe særlig info, samt at filmen ikke er fra USA.

TROR den kan være fra 70 eller 80-tallet. Er ganske sikkert Fransk. Handlet om en ganske så sær person som handlet med antikviteter. Han hadde det skikkelig travelt hele tiden. Riktig levde livet "in the fast lane", og kjøpte og solgte antikviteter hele tiden i en rasende fart. Kom (selvsagt) inn en jente i livet hans etterhvert som prøvde å roe ham ned uten spesielt hell. Så vidt jeg husker var det en noe "dyster" stemning/setting gjennom store deler av filmen. Noe utover i filmen skulle det være en auksjon over en helt spesiell gjenstand han absolutt ville ha, så han solgte rubbet han hadde for å kunne by på denne. TROR filmen endte med at han døde av hjerteinfarkt akkurat i det han fikk tilslaget på auksjonen.

Filmen gikk på TV (norsk eller svensk).

Hadde vært kjempetakknemlig hvis noen kunne hjelpe meg på vei med tittelen her....

Lenke til kommentar

House on Haunted Hill kansje?

Lenke til kommentar

Husker nesten ingenting, men det er noen CIA folk også i en scene er de på en slags hytte (ved vannet tror jeg) for de leiter etter noe, men så kommer det noen andre politifolk og fjerner absolutt alt innventaret i hytta, også er det noen tyske spioner som driver å følger med på de.

Beklager for dårlig info, men så den på TV for 1 år siden ca.

Lenke til kommentar

Husker nesten ingenting, men det er noen CIA folk også i en scene er de på en slags hytte (ved vannet tror jeg) for de leiter etter noe, men så kommer det noen andre politifolk og fjerner absolutt alt innventaret i hytta, også er det noen tyske spioner som driver å følger med på de.

Er det ikkje ein film med Harrison Ford? Firewall kanskje?

EDIT: Nei, ikkje Firewall. Men eg hugsar scenen. Trur det er Harrison Ford...

Endret av magnusbe
Lenke til kommentar

Det er nok Eraser du er ute etter.

Det stemmer. Takker :)

Lenke til kommentar

Leter etter en film som begynner å bli noen år siden jeg så, det handler om en jente som blir bortkommen også leter moren hennes etter datteren ute på landet, møter en mann med sauer som plutselig hopper ut av et stup, det er også der folk tar masse selvmord og hopper utfor klippen. Har lenge søkt etter den filmen, men finner den ikke. Tenkte det var dark water først, men det var det ikke. Så håper noen har sett den.

Lenke til kommentar

Vet ikke om det hjelper så mye, da de fleste skrekkfilmene om besatte hus har slike scener. Men dette var nytt da, og ble redd siden jeg ikke var så alfor gammel. Så hadde vært gøy å se den igjen.

Det er ikke The Evil.

Amityville Horror: The Evil Escapes

Lenke til kommentar

Det er ikke The Evil.

Amityville Horror: The Evil Escapes

Takker :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...