sureup Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 History of the World: Part I (1981) kanskje? http://www.youtube.com/watch?v=DLgosdE_zIQ Edit: Jo må være den. Wow det var raskt! Tusen takk Lenke til kommentar
jealei Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 husker det var en film jeg så mye når jeg var liten, handlet om et troll som hadde en grønn tommel og der han tok med den vokste det planter, dette likte ikke dronninga og utvista han til menneske verden, hvor han etter mye og men havner under en bro, også får han seg et par menneske venner osv osv noen som vet hva filmen heter? er en tegnefilm Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Takker. Skal kikke på den senere i dag. Er ikke sikker på at det er den, tror dokumentaren handlet om mer enn kun månelandingen, tror det var om romkapløpet når jeg tenker meg om. Men forhåpentligvis er det bare hukommelsen som roter Er du interessert i månelandingen, kan jeg ellers anbefale In the Shadow of the Moon. Utrolig fascinerende og informativ dokumentar. Er tilgjengelig på BD. Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 (endret) husker det var en film jeg så mye når jeg var liten, handlet om et troll som hadde en grønn tommel og der han tok med den vokste det planter, dette likte ikke dronninga og utvista han til menneske verden, hvor han etter mye og men havner under en bro, også får han seg et par menneske venner osv osv noen som vet hva filmen heter? er en tegnefilm Filmen du leter etter er A Troll In Central Park. Endret 30. april 2010 av Cappo Lenke til kommentar
BullStrike Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 I denne filmen er det han som spillte Jason Gideon i Criminal Minds som hadde hovedrollen. Han var en "overlevelses lærer" eller noe i den duren for en form for spesial soldater tror jeg det var. Det filmen "gikk ut på" var at en av de han trente, klikket det helt for, å løp rundt i skogen å drepte folk, og "Jason Gideon" skulle stoppe han. Noen som vet hvilken film jeg snakker om? Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 (endret) Mandy Patinkin, som etter et kjapt internettsøk viser seg å være mannen som spiller Jason Gideon i Criminal Minds, spiller ikke i The Hunted, men sjansen er der for at du har forvekslet Tommy Lee Jones med denne mannen, og at det da er den filmen du leter etter. Endret 30. april 2010 av Bruckiania Lenke til kommentar
BullStrike Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Ok, tusen takk. Er en god stund siden jeg så den filmen, så husket ikke den delen helt korekt Lenke til kommentar
mantex Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Så begynnelsen på en film jeg synes kunne virke grei for en måned siden. På filmen så jeg en klasse, som hadde bare vanlige timer eller noe, også var det en elev som skulle reise ett eller annet sted, og han fortalte hvor fine skoleårene hadde vært, via høytalere sånn at alle i klassen(e?) hørte det. Og da klikka læreren eller noe, og begynte å løpe for å finne han, virket som om læreren ikke ville han skulle dra. Noen som vet hva denne heter? Note: Jeg er virkelig dårlig til å forklare ting, og det begynner å bli en stund siden jeg så den slutten av filmen, men jeg husker det jeg skrev der, og at filmen var på norsk tale! Lenke til kommentar
Petter Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Jeg husker en film jeg såg når jeg var liten, den handlet om noen søte små bamser i en fantasiverden. Det var noe med et eller flere barn som kom til denne verdenen. Bamsene var kanskje av noe krigerslag og de hadde lærtøy på seg. Hadde blitt kjempe glad viss noen hadde kunne fortalt meg hvilken film jeg tenker på. Filmen er sikkert fra starten av 80-tallet eller noe Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Det var ikke TV-serien Bompibjørnene du så på da? http://www.youtube.com/watch?v=N3KVjeFmy50 Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 (endret) Jeg husker en film jeg såg når jeg var liten, den handlet om noen søte små bamser i en fantasiverden. Det var noe med et eller flere barn som kom til denne verdenen. Bamsene var kanskje av noe krigerslag og de hadde lærtøy på seg. Hadde blitt kjempe glad viss noen hadde kunne fortalt meg hvilken film jeg tenker på. Filmen er sikkert fra starten av 80-tallet eller noe Det er nok The Ewok Adventure du tenker på. Filmen har forøverig en oppfølger som heter Ewoks: The Battle for Endor. Endret 4. mai 2010 av Cappo Lenke til kommentar
Mr. Sandåker Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Hei, jeg så for lenge siden film som jeg gjerne vil se igjen. Filmen handler om så vidt jeg husker, ett forskningsenter ute på en øy, der de forsker på dna og gener. De blander dna'et til ett menneske, en hai, og en delfin. Resultatet blir noe unaturlig såklart, men haien får etterhvert bein og armer, og kan puste på land. Filmen ender med at en av hovedkarakterene og haimonsteret blir drept i ett trykk-kammer. Kan noen finne ut av hva filmen heter? Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Hei, jeg så for lenge siden film som jeg gjerne vil se igjen. Filmen handler om så vidt jeg husker, ett forskningsenter ute på en øy, der de forsker på dna og gener. De blander dna'et til ett menneske, en hai, og en delfin. Resultatet blir noe unaturlig såklart, men haien får etterhvert bein og armer, og kan puste på land. Filmen ender med at en av hovedkarakterene og haimonsteret blir drept i ett trykk-kammer. Kan noen finne ut av hva filmen heter? Creature. 2 Lenke til kommentar
Mr. Sandåker Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 omg, takk. Har leta etter den i evigheter. Lenke til kommentar
FrankZito Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Ålreit, her er liten "nøtt", som jeg ikke har klart å knekke selv. Filmen utspiller seg på et universitet/High School, i amerika. Hovedrolleinnehaveren er spilt av en ung kvinne. Hun er mellom 20-30 år, og har brunt hår. Hun er med i et teaterstykke, og der deltar også kjæresten hennes. En blond ung mann, på samme alder. En dag tar en av skuespillerne på seg en rød kappe, og noe skjer med oppførselen hans. Han blir veldig aggressiv, og en sverdkamp mellom han, og kjæresten til hovedrolleinnehaveren påbegynner. Da den røde kappen blir røsket av ham, forsvinner raseriet. Hovedrolleinnehaveren bor hos hennes eldre søster, som er nokså ufyselig, og ganske arrogant ovenfor sitt yngre søsken. En professor, som minner litt om Michael Caine/Donald Sutherland, har også en større betydning i filmen. Det ser ut som den er laget på slutten av 1980 tallet, eller tidlig 90 tallet. Spesielt med tanke på klærne og hårfrisyrene. Kan ikke huske om det var noen kjente navn, verken blant skuespillerne, eller bak regien. Filmen gikk på Tv kanalen Showtime. Men det er vel snart 3-4, kanskje 5 år siden. Uansett, ville vært kjempe glad om noen der ute, har noen peiling på hvilken film det er snakk om. Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Ålreit, her er liten "nøtt", som jeg ikke har klart å knekke selv. I'm Dangerous Tonight. "Kappens Forbannelse" på VHS i Norge. 4 Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 (endret) Dammit, jeg rota rundt gjennom IMDb i 20 min for å finne filmen. Og jeg var innom I'm Dangerous Tonight, men ignorerte den av en eller annen merkelig grunn Endret 5. mai 2010 av Venetar 2 Lenke til kommentar
FrankZito Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Tusen takk, for hjelpen. Puuh...! Var en del elefanter som forsvant fra skuldrene mine nå. Artig at jeg fikk svar så fort. Har spurt litt rundt i diverse forum, og filmbutikker før, men ingen visste hvilken film det var snakk om. Takker og bukker for innsatsen til, _Crs_, og Venetar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå