Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter

haarod

Anbefalte innlegg

så en film for noen år siden, handlet om en mann som var tidligere kriminel. Folk fra hans fortid kommer tilbake, for at di trenger noe fra han.

En av disse personene er ei dame som binder han fast til en stol og voldtar han.

noen som har en ide?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-127711
Moses supposes his toeses are roses But Moses supposes erroneously for nobody's toeses are posies of roses As Moses supposes his toeses to be!

Er en film den her er med, men husker ikke hvilken! RAAGEE

Edit: Var i Singin' in the Rain, syykt digg å komme på det.. :p

Endret av Bruker-127711
Lenke til kommentar

Kan noen hjelpe meg med å finne navnet på denne filmen? Handler om ett opprør i en eller annen konsentrasjonsleir under anndre verdenskrig, husker ikke så mye mere.. Så den på skolen for mange år siden så er sikkert nokså gammel..

Lenke til kommentar
Kan noen hjelpe meg med å finne navnet på denne filmen? Handler om ett opprør i en eller annen konsentrasjonsleir under anndre verdenskrig, husker ikke så mye mere.. Så den på skolen for mange år siden så er sikkert nokså gammel..

Schindler's List? :p

*wild guess*

Lenke til kommentar

Hei, jeg leiter etter en film! det er noen amerikanere ute i ørkenen,så finner det et fort med en brønn, om litt kommer det en arme med fiender som overgir seg fordi de er så tørste,og aner ikke at de er så få inne på fortet.

Noen som har peiling på hvilken film dette er?,tror det er en nittitals film.

Lenke til kommentar

Laget en spørretråd om akkurat den samme filmen en stund tilbake (fikk skjennepreken og henvisning til film-id tråden jeg også, for øvrig) og fant til min overraskelse ut at jeg ikke var den eneste som hadde sett godbiten i barn-ungdomsåra. James Bellushi og Robert Wisdom er nokså kjente fjes, så det er litt rart at filmen er en raritet egentlig. Filmen er ikke utgitt på dvd og den er bortimot umulig å finne brukte eksemplarer. Fant et stk på amazon for litt siden om jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar
Det passer kanskje ikke ettersom denne er så ny som fra 2007, men i Die Fälscher / The Counterfeiters / Falskmyntnerne i Sachsenhausen er det hvertfall en form for opprør.

Hvis ikke det er denne eller Schindler's List, kanskje det er La Vita É Bella?

Lenke til kommentar

Er to filmer jeg plutselig fikk lyst til å se, men ikke husker hva heter. Husker bare noen få scener fra de.

I den ene filmen så er det et kvinnfolk (typ "femme fatale") som er en slags snikmorder eller noe slikt. I en scene så banker hun på en dør, og når karen kommer bort til kikkehullet så fyrer hun av en kule i skallen hans. Scenen foregikk på nattestid.

I den andre filmen så husker jeg bare en scene hvor det ble klint syre på dørhåndtaket til en bil/van. Det var en jakt hvor de som jaget/leitet etter hovedpersonen tok på dørhåndtaket og dermed ble svidd. Mannlig hovedperson, og han var en slags leiemorder mener jeg og huske.

Tror det er samme filmen hvor han har en skarpskytterrifle i en van med sorte ruter og skal skyte en lederskikkelse som holder tale foran en bygning med mye glass. Kan hende det siste er fra en annen film :shrug:

Det er en typisk nittitalls-feel over begge filmene. Tror de er fra et sted mellom 1993 og 2000. Så de vel på TV rundt 2003.

edit: film nummer to er "The Jackal" fra 1997.

Endret av raid2
Lenke til kommentar

Er en tv-serie eller miniserie (er også mulig at det er en film) jeg ikke husker navnet på som har brydd meg i ganske lang tid.

Tror den gikk på tv-norge eller en annen norsk kanal for kanskje 8-12 år siden.

Det er en type krimserie (eller film) som handler om noen etterforskere eller lignende som leter etter en spesiell kriminell.

Det som gjør det hele spesielt er at hovedpersonen har noen form for "røntgen"-syn som gjør at han kan se gjennom ting.

Husker i hvert fall en scene som jeg tror er fra serien/filmen. Der er det en på motorsykkel som kjører i mørket som blir skutt av en mann med lasersikte.

Vet ikke om dette er nok info slik at noen kan hjelpe meg, men det er det jeg husker for øyeblikket.

Lenke til kommentar
Nikita?

evt remaken Point of No Return?

Lenge sidan eg har sett dei no, så eg er ikkje bankers.

Tenkte på de to jeg og, så jeg driver å eh.. anskaffer de i dette øyeblikk. Fant ingen beskrivelser av scenen jeg har i hodet sammen med noen av de filmene, men får se igjennom de seinere i kveld :)

edit: er nå ganske sikker på at det er "The Long Kiss Goodnight". Fant et par sider som beskriver scenen jeg tenker på

edit2: @ 4:08

Endret av raid2
Lenke til kommentar

Jeg leter etter en film som handler om noen personer som blir klonet, og i realiteten er levende bomber som eksploderer med en voldsom kraft. De vet selv ikke at de er dette, og så vidt jeg husker, er hovedpersonen en bombe, men han vet det ikke. Gjennom hele filmen prøver han å overbevise om at ikke kjæresten/konen er blitt en bombe, men i slutten ender det med at han er en klone, og eksploderer. Jeg tror det enten var Skeet Ulrich, eller Gary Sinise som hadde hovedrollen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...