Christian93 Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Jeg prøver en gang til: Jeg lurer på en film som jeg så for veeeeldig lenge siden, kanskje når jeg var 12 år. Det eneste jeg husker var kanskje 5-minutter fra starten. Det var noen som var i et hus/hotell, det kom en type med maskingevær og drepte de, husker også at det kom blodsprut på veggen i det han fyrte av. Tror også det var et eller annet med en bilbombe. Den var på den tida ganske voldelig. Tror den gikk på en kanal som ikke eksisterer lenger, Ztv eller noe. Håper det er noen der ute som har noen tips. Jeg MÅÅÅÅ finne ut hvilken film det er. Hjelper enda mindre at vi ikke vet når du så filmen. Å si at du var 12år sier ingenting. For alt jeg vet er du 14 nå... Tipper mellom 1985-1999 Lenke til kommentar
Hrundi V. Bakshi Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Jeg prøver en gang til: Jeg lurer på en film som jeg så for veeeeldig lenge siden, kanskje når jeg var 12 år. Det eneste jeg husker var kanskje 5-minutter fra starten. Det var noen som var i et hus/hotell, det kom en type med maskingevær og drepte de, husker også at det kom blodsprut på veggen i det han fyrte av. Tror også det var et eller annet med en bilbombe. Den var på den tida ganske voldelig. Tror den gikk på en kanal som ikke eksisterer lenger, Ztv eller noe. Håper det er noen der ute som har noen tips. Jeg MÅÅÅÅ finne ut hvilken film det er. Hjelper enda mindre at vi ikke vet når du så filmen. Å si at du var 12år sier ingenting. For alt jeg vet er du 14 nå... Tipper mellom 1985-1999 Tipper du at du var 12 år en gang mellom 1985 og 1999, eller at filmen er i fra det tidsrommet? (Either way, it's still not very helpful...) Lenke til kommentar
TMB Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 2. Noahs Dyrebare Øy. OMG MINNER Lenke til kommentar
Eaan Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 En jeg så for kanskje tre år siden:Er to eller tre journalister som drar til ett av de øst-europeiske (bosnia) landene på 90-tallet, for å finne en krigsherre. Det ender med at en av de nesten blir torturert, men reddet av spesialstyrker i siste liten. Husker en scene hvor de spiser en plass og kjører uten og betale, så skyter restauranteieren etter de med hagle. I frykt for at denne går tapt, hopper jeg den en side frem. Lenke til kommentar
SteinErik Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 En jeg så for kanskje tre år siden:Er to eller tre journalister som drar til ett av de øst-europeiske (bosnia) landene på 90-tallet, for å finne en krigsherre. Det ender med at en av de nesten blir torturert, men reddet av spesialstyrker i siste liten. Husker en scene hvor de spiser en plass og kjører uten og betale, så skyter restauranteieren etter de med hagle. I frykt for at denne går tapt, hopper jeg den en side frem. Minner om The Hunting Party Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 En film som lignet på "Gjøkeredet" ( var faktisk sikker det var den) Det handler fra et galehus, og jeg mener det må ha vært et lignende tema. Tidlig i filmen (tror jeg) får vi se en close-up av en stor skål eller mugge med vann, full av gebisser. Dette er om morgenen, og de gale kommer da løpende og bare grabber hvert sitt gebiss oppi der. Denne filmen så jeg på NRk en gang på 80-tallet. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 En film jeg så for rundt 14-15 år siden på TV. Veldig usikker på årstall, mest sannsynlig 80-tallet. Kan være slutten av 70, og kan være begynnelsen av 90. En ungdom på rundt 13 vil jeg tro, er på en båt med sjørøvere. Eller i det minste noe som minner veldig om sjørøver. Husker kapteinen med svær svart krøllete parykk. Og Zorro-ish fekting. Og syns å huske det var en vanlig voksen ombord også, en snill ikke-sjørøver. Lenke til kommentar
SteinErik Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 (endret) En film jeg så for rundt 14-15 år siden på TV. Veldig usikker på årstall, mest sannsynlig 80-tallet. Kan være slutten av 70, og kan være begynnelsen av 90. En ungdom på rundt 13 vil jeg tro, er på en båt med sjørøvere. Eller i det minste noe som minner veldig om sjørøver. Husker kapteinen med svær svart krøllete parykk. Og Zorro-ish fekting. Og syns å huske det var en vanlig voksen ombord også, en snill ikke-sjørøver. Litt tankespin her: Noe med beskrivelsen din av sjørøveren får meg til å tenke på Dustin Hoffmann og hans rolle som Capt. Hook i filmen Hook. Forøvrig kan den snille voksne være Robin Williams i samme film som den voksne Peter Pan. Endret 26. januar 2010 av SteinErik Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Er ikke Hook. Filmen er eldre, så når jeg tenker meg om er 90-tallet veldig tvilsomt. Lenke til kommentar
malingull Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 For mange år siden, så jeg en film med Angelina Jolie i sine yngre dager. Det var en gammeldags film fra (1800 tallet eller noe?) med masse damer og greier. Hun ene jenta som spilte i filmen var blond og jeg tror hun fikk brannskader i ansiktet og ble skikkelig stygg Det er alt jeg husker av filmen, men den var ganske brutal hvis jeg husker riktig. Noen som vet hva den heter? Lenke til kommentar
Greysteel Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 True Women, kanskje? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Så en film for et par år siden. Den handlet om en skole i USA der det kun gikk svarte. Tror det fremdeles var slaveri på den tiden. Så husker jeg at læreren deres lærte dem å spille basketball. Anyone? Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Slaveri ble ulovlig rundt 100 år før basketball ble oppfunnet. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Så en film for et par år siden. Den handlet om en skole i USA der det kun gikk svarte. Tror det fremdeles var slaveri på den tiden. Så husker jeg at læreren deres lærte dem å spille basketball. Anyone? Kan det har vært "Remember the Titans"? Nå er det amerikansk fotball og ikke basketball. 1 Lenke til kommentar
TMB Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Tror ikke det, denne filmen var satt til "gamle dager".. Husker de kasta en svær brun ball rundt og så fant lærern fram en kurv for at de skulle ha noe å treffe. Slik ble basketball "oppfunnet". Lenke til kommentar
The~Raven Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Filmen handler om noen ungdommer i en buss, så plutselig så stopper bussen i vildmarka, hvor det kommer rådyr eller noe sånt som er som begynner og jakte på dem og syns og huske at dyrene kunne fly, men er ikke sikker.... veldig dårlig beskrivelse men er så lenge siden... Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 En film som lignet på "Gjøkeredet" ( var faktisk sikker det var den) Det handler fra et galehus, og jeg mener det må ha vært et lignende tema. Tidlig i filmen (tror jeg) får vi se en close-up av en stor skål eller mugge med vann, full av gebisser. Dette er om morgenen, og de gale kommer da løpende og bare grabber hvert sitt gebiss oppi der. Denne filmen så jeg på NRk en gang på 80-tallet. Det var også noe med at de måtte gå rundt i en slags kø. Og noen var stengt inne med dem tror jeg. De hadde hvite klær. Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Filmen handler om noen ungdommer i en buss, så plutselig så stopper bussen i vildmarka, hvor det kommer rådyr eller noe sånt som er som begynner og jakte på dem og syns og huske at dyrene kunne fly, men er ikke sikker.... veldig dårlig beskrivelse men er så lenge siden... Jeepers Creepers 2? Lenke til kommentar
Skumtroll Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 For mange år siden, så jeg en film med Angelina Jolie i sine yngre dager. Det var en gammeldags film fra (1800 tallet eller noe?) med masse damer og greier. Hun ene jenta som spilte i filmen var blond og jeg tror hun fikk brannskader i ansiktet og ble skikkelig stygg Det er alt jeg husker av filmen, men den var ganske brutal hvis jeg husker riktig. Noen som vet hva den heter? Kan det være denne? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå