Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Leter etter en film hvor det er en jente og en gutt (ungdommer) som bor i en kjeller og forsørger en liten gutt sammen. Jenta og den minste gutten rømmer, og jenta får halliser hele tiden. Hun har langt blond hår og går med svarte klær (litt sånn gotisk) og tror hun er psykopatisk siden hun innbiller seg ting hele tiden, ellers er hun rusa. De er i en parkeringsplass også ser hun opp mot himmelen og skyene blir svarte?? husker ikke så mye av filmen, men vil gjerne se den igjen så hvis noen vet hvilken film det er hadde jeg blitt veldig glad :pP

 

kan legge til at han lille gutten blir kjefta på siden han leker med noen steiner nede i kjelleren.. han stabler dem lissom oppå hverandre

Endret av A123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I mine yngre dager synest jeg det var veldig spesielt å være sent oppe etter at foreldrene mine hadde lakt seg for å se på kanal +.

En film som gikk ofte der var utrolig bra, men jeg husker ikke va den heter. Her er litt av det som skjer:

 

Såvidt jeg husker handler det om to personer som stikker til et gammelt falleferdig hus for å lete etter noen penger de hadde hørt om som var der.

Mens de leter ankommer en stor gjeng med gangstere (svarte narko dealere) som også er etter pengene, og deretter befinner de to hovedpersonene seg

midt mellom pengene de ikke kan finne og en stor gjeng væpnede menn.

 

Her er en scene jeg husker veldig godt: De to hovedpersonene har tatt en av gangsterne som gissel og barrikadert seg inne i et rom mens resten av gjengen står utenfor med våpen. De prøver å forhandle, så den ene hovedpersonen ber gisselet varme opp en skje med noe form for dop som han da stikker i gisselet.

 

En annen scene: Den ene hovedpersonen blir skutt ned og drept. Så den andre hovedpersonen prøver å gjemme seg på loftet. Der finner han pengene.

 

På slutten av filmen ser du at han løper ut av huset med pengene og hele huset eksploderer.

 

Jeg lurer også på en annen film jeg såg på viasat 4 for noen uker siden. Jeg såg ikke hele filmen, startet midt inni, å fikk heller ikke med meg tittelen.

 

Det var en mann som reiste verden rundt for å undersøke/forske på kjente hjemsøkte hotellrom. I det hotelrommet han befinner seg i nå viser det seg at det spøker, å han blir skremt å vil vekk. Men tingen er at han ikke kommer seg ut av rommet, for rommet forandrer seg hele tiden å hver gang han prøver å gå ut døren så er den murt igjen.

 

Hver gang han ser seg i speilet så kommer det en psycho dame springenes mot ham med kniv og angriper han så han ruller rundt og kaster seg veggimellom, men det er ingenting der. Veggene skrapes opp. Han prøver å få kontakt med kjæresten via et webcam å sier ting som: Kom å redd meg, jeg er innesperret i et hotellrom og noen prøver å drepe meg. Men noen/noe gjør slik at der virker som for henne at han sier: Hei jeg har det helt fint, det er ikke mye å se her, jeg kommer snart hjem. Glad i deg.

 

En annen scene fra filmen er at han ser gjennferd, å en gang ser han en gammel dame som hopper ut av et vindu for å drepe seg selv, så han prøver å gjøre det samme...men han tør ikke.

 

Rommet han holder seg i blir også helt hvitt en gang i filmen.

 

Litt mye info om filmene så dette burde være lett om du har sett filmen og husker tittelen:) takk på forhånd.

Lenke til kommentar

Såg en film for noen uker siden, men husker ikke hva den heter.

Den handlet om at det er en hai som er ute etter en familie, altså å spise alle i familien.

Haien drepte en mann i begynnelsen av filmen, som var ute å fiska.

Det er en dame som det handler mest om, haien får nesten tak i noen i familien hele tiden.

Husker ganske lite av filmen, fikk ikke sett hele, men men, jeg har prød å forklare da.

Endret av Pc96
Lenke til kommentar
I mine yngre dager synest jeg det var veldig spesielt å være sent oppe etter at foreldrene mine hadde lakt seg for å se på kanal +.

En film som gikk ofte der var utrolig bra, men jeg husker ikke va den heter. Her er litt av det som skjer:

 

Såvidt jeg husker handler det om to personer som stikker til et gammelt falleferdig hus for å lete etter noen penger de hadde hørt om som var der.

Mens de leter ankommer en stor gjeng med gangstere (svarte narko dealere) som også er etter pengene, og deretter befinner de to hovedpersonene seg

midt mellom pengene de ikke kan finne og en stor gjeng væpnede menn.

 

Her er en scene jeg husker veldig godt: De to hovedpersonene har tatt en av gangsterne som gissel og barrikadert seg inne i et rom mens resten av gjengen står utenfor med våpen. De prøver å forhandle, så den ene hovedpersonen ber gisselet varme opp en skje med noe form for dop som han da stikker i gisselet.

 

En annen scene: Den ene hovedpersonen blir skutt ned og drept. Så den andre hovedpersonen prøver å gjemme seg på loftet. Der finner han pengene.

 

På slutten av filmen ser du at han løper ut av huset med pengene og hele huset eksploderer.

 

Mener det kan være Trespass.

 

http://www.imdb.com/title/tt0105636/

Lenke til kommentar

Her er saken, jeg leter etter en tegnefilm jeg så i barndommen. Jeg estimerer at filmen sansynligvis er laget på slutten av 80-tallet eller tidlig på 90-tallet.

 

Filmen er av sci-fi/eventyr/action kategori. Den handler om en tenåring (adoptert) som bor sammen med en familie bestående av far, sønn (10år ca) og to døtere (tenåring og 5år). En dag kjører hovedkarakteren (manlig tenåring) på motorsykkel langs fjellsidene da han kommer over et ulykkesområde. Han klatrer ned fjellsidene og finner bilen og den skadde sjåføren som er "ailien-esque" i utseende og redder livet hans. Som takk for hjelpa får han spesielle evner av denne fyren, som senere i filmen viser seg å være bad guy. Hva filmen handler om er jeg ikke sikker på, men den handler om mennesker og roboter :p

 

På slutten av filmen utspiller det seg en "fight" mellom hovedfyren og skurken (fyren fra bilulykken), som har blitt transformert til noe enda verre eller noe i den duren. Han dør ved at det blir et hull i veggen på romskipet, som han suges ut i.

 

Er klar over at dette er elendig forklart ect, men kanskje det finnes noen der ute som vet hvem film jeg tenker på? Har erget meg over dette i ukesvis....

Lenke til kommentar

Tusen takk for linken. Har pløyd gjennom og jeg kom over noe...

 

200px-Robot_Taekwon_V_1976.jpg

 

Dette ligner mye på hovedfyren og den store roboten var også med. Jeg husker nå mer... De "slemme" bygde denne skjult i fjellene, og på slutten går roboten inn mot byen. Inngangen til gigantroboten er under beina. Den småfeite lillebroren blir "tråkka" på kommer slik inn.

 

Javisst finnes det en amerikansk utgave (dubbet) også. Klarer ikke helt å se om det er samme film, men det er i alle fall en film i denne serien

 

-------

 

Edit 2:

 

Jeg fant barndomsfilmen min!

 

Goldwing (1980) heter filmen.

 

 

Stor takk til Jarik, som fikk meg på riktig vei. Er ufattelig dårlig til å lete på nettet...

Endret av Plagueis
Lenke til kommentar

Heisann!

 

sitter her og lurer på ein film som jeg har sett for lenge siden, men som jeg nå ikke husker navnet på..

husker kun enkelte fragmenter:

 

- Har blitt sendt på nrk

- Er trolig i fra 90-tallet

- romantisk drama

- handler om en svart gutt som kommer til en "trangsynt" irsk lansbygd

- Oppstår et forhold mellom denne gutten og en lokal jente

- gutten kom til denne lansbygden fordi moren er død. gutten kjenner ikke faren sin og oppsøker foreldrene til moren..

- gutten annkommer i begynnelsen av filmen med båt

- husker at denne jenten får lov å klippe av gutten sine rastafletter..

 

 

Mener å huske at dette var en god film, vil derfor vite navnet slik at jeg kan se den igjen....

Er ikke så mye å gå etter, men jeg håper at noen her kjenner igjen filmen...

Endret av Yahoo
Lenke til kommentar

Hei allesammen!

 

En kompis av meg snakket mye om en film han så for 2 år siden ca.

 

Det handler om gjeng mennesker som skal bli med på ett program eller en reality serie.

Men for å bli me må de si hva deres verste mareritt er, eller verste opplevelse.

 

Selvfølgelig kommer deres verste mareritt til å skje på den "øya" de blir sendt til. For eksempel, den enes verste mareritt er å se søstra si dø.

 

Dette er noe av det han trodde skjedde i filmen. Han trodde filmen hette noe som "Your worst nightmare" eller lignende. Men jeg finner ingeting ved det navnet.

 

Vet dere noe om denne filmen, navn osv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...