medlem-173043 Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 aaaargh, hva heter den "filmen" en slagsvideo dagbok, som er hjemmefilma. med en snodig jente, som sier sånn, "nå skal jeg dusje" og tre sek seinere "nå er jeg ferdig med å dusje" og "nå skal jeg hente vann" - "nå har jeg henta vann" den er så sykt morsom, jeg tror ikke hu mente det skulle være morsomt, men den er drit bra hu kan ha hatt en salgs nordlending dialekt, men ikke gå ut ifra det Lenke til kommentar
Speik Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Kan det være Elis dagbok? Lenke til kommentar
cbastus Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 (endret) Lurer på to filmer: Sci-fi i ørken med AI og apokalypse En action/sci-fi/drama som gikk på TV3 på 90 tallet. Den handler om en kar som skal redde den blonde jenta si, dette får han hjelp til av en mørkhåret dame, etter hvert viser deg seg at jenta de skal redde faktisk er en robot. Store deler av filmen foregår i en ørken. Det er en apokalyptisk setting over det hele, ikke ulikt Barbed Wire/The Postman/Waterword/Mad Max - Road Warrior. Husker spesielt en scene hvor en av bandene de møter på veien tar livet av en som har gjort noe feil/tystet ved å binde ham opp til en stor blink/skive, sette en papirpose med en påmalt blink over hodet hans og så skyte lederen ham med pil og bue. Alle jubler og det hele var meget drøyt å se på. Mener også at det er noe med hawaii-stemning inni bildet i "basen" hvor dette foregår. Filmen ender med at helten forelsker seg i dama som hjelper han med å redde roboten, og jeg tror roboten hopper ut av et helikopter for å redde dem begge. Dystopi ala Gattaca/1984 Et samfun der alle er født inn i forskjellige lag, a-mennesker, b-mennesker, c-mennesker osv. a-menneskene styrer og f-menneskene (eller noe) jobber i fabrikker. Alle som ikke er med i dette samfunnet bor i trailerparks ute i villmarka. Filmen handler om en dame som er født i et av de laveste sosiale skillene og en mann som er født i det øverste skillet. Ingen av de forskjellige klassene vet om de klassene som er høyere en dem, de laveste skillene tror de jobber bare for å ha nokk for sine egne. Men så blir en av hovedpersonene beskyldt for et mord de ikke har gjort, så møtes de og blir forelska, finner ut hvem som gjorde mordet men klarer ikke å overbevise resten og så stikker de til slutt av til trailerparken langt utenfor samfunnet. Filmen er satt til noen år i framtiden i USA, ca 2040 eller så vil jeg tro. (Plukket opp denne i en annen tråd, eier av innlegget husker ikke mer) Endret 22. september 2009 av cbastus Lenke til kommentar
Jarik Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Sci-fi i ørken med AI og apokalypseEn action/sci-fi/drama som gikk på TV3 på 90 tallet. Den handler om en kar som skal redde den blonde jenta si, dette får han hjelp til av en mørkhåret dame, etter hvert viser deg seg at jenta de skal redde faktisk er en robot. Store deler av filmen foregår i en ørken. Det er en apokalyptisk setting over det hele, ikke ulikt Barbed Wire/The Postman/Waterword/Mad Max - Road Warrior. Husker spesielt en scene hvor en av bandene de møter på veien tar livet av en som har gjort noe feil/tystet ved å binde ham opp til en stor blink/skive, sette en papirpose med en påmalt blink over hodet hans og så skyte lederen ham med pil og bue. Alle jubler og det hele var meget drøyt å se på. Mener også at det er noe med hawaii-stemning inni bildet i "basen" hvor dette foregår. Filmen ender med at helten forelsker seg i dama som hjelper han med å redde roboten, og jeg tror roboten hopper ut av et helikopter for å redde dem begge. Noe av beskrivelsen minner om Screamers. http://www.imdb.com/title/tt0114367/ Lenke til kommentar
cbastus Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Sci-fi i ørken med AI og apokalypseEn action/sci-fi/drama som gikk på TV3 på 90 tallet. Den handler om en kar som skal redde den blonde jenta si, dette får han hjelp til av en mørkhåret dame, etter hvert viser deg seg at jenta de skal redde faktisk er en robot. Store deler av filmen foregår i en ørken. Det er en apokalyptisk setting over det hele, ikke ulikt Barbed Wire/The Postman/Waterword/Mad Max - Road Warrior. Husker spesielt en scene hvor en av bandene de møter på veien tar livet av en som har gjort noe feil/tystet ved å binde ham opp til en stor blink/skive, sette en papirpose med en påmalt blink over hodet hans og så skyte lederen ham med pil og bue. Alle jubler og det hele var meget drøyt å se på. Mener også at det er noe med hawaii-stemning inni bildet i "basen" hvor dette foregår. Filmen ender med at helten forelsker seg i dama som hjelper han med å redde roboten, og jeg tror roboten hopper ut av et helikopter for å redde dem begge. Noe av beskrivelsen minner om Screamers. http://www.imdb.com/title/tt0114367/ Er nok ikke den. Dette foregår på jorden, og jeg tror de skal redde robot dama fra et slags lager. Lenke til kommentar
nls Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Var på Datakjeden i Trondheim sentrum i dag og så klipp av en film jeg ikke har sett før så jeg lurer på hvilken film dette var. Det var 2 stk, en mann og en gutt som ble jaget av en T-Rex. Så ut som de sprang på en stor flate med størknet lave eller noe. Når de skjønte at de ikke klarte å springe fra den så skilte de lag og til slutt falt dinosuren gjennom og datt laaaangt ned. Noen som vet hvilken film dette var? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1155388 Lenke til kommentar
LeGranDuc Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Kan være Journey to the Center of the Earth med bla. Brendan Fraser. Lenke til kommentar
hean Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Kan være Journey to the Center of the Earth med bla. Brendan Fraser. Tusen takk, tror det er rett film. Trodde jeg så det var Brendan Fraser men var ikke sikker og ville derfor ikke si det i fare for å villede. Må se om jeg finner den på BD. PS. Kjempebra tråd dette Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 (endret) Lurer på to filmer: Sci-fi i ørken med AI og apokalypse En action/sci-fi/drama som gikk på TV3 på 90 tallet. Den handler om en kar som skal redde den blonde jenta si, dette får han hjelp til av en mørkhåret dame, etter hvert viser deg seg at jenta de skal redde faktisk er en robot. Store deler av filmen foregår i en ørken. Det er en apokalyptisk setting over det hele, ikke ulikt Barbed Wire/The Postman/Waterword/Mad Max - Road Warrior. Husker spesielt en scene hvor en av bandene de møter på veien tar livet av en som har gjort noe feil/tystet ved å binde ham opp til en stor blink/skive, sette en papirpose med en påmalt blink over hodet hans og så skyte lederen ham med pil og bue. Alle jubler og det hele var meget drøyt å se på. Mener også at det er noe med hawaii-stemning inni bildet i "basen" hvor dette foregår. Filmen ender med at helten forelsker seg i dama som hjelper han med å redde roboten, og jeg tror roboten hopper ut av et helikopter for å redde dem begge. Cyborg? http://www.imdb.com/title/tt0097138/ Se på full summary så ligner det det du beskrev. Har ikke sett den på evigheter, så jeg husker ikke så mye selv. Men uten tvil min beste barndomsfilm! Endret 23. september 2009 av ikkespisgress Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 (endret) Ahh, good old Van Damme. Det var hans glans dager den perioden der. Jøss, ser at han OG Lundgren skal være med i ny Univeral Soldier! http://www.imdb.com/title/tt1288403/ Endret 23. september 2009 av AvidGamer Lenke til kommentar
cbastus Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Lurer på to filmer: Sci-fi i ørken med AI og apokalypse En action/sci-fi/drama som gikk på TV3 på 90 tallet. Den handler om en kar som skal redde den blonde jenta si, dette får han hjelp til av en mørkhåret dame, etter hvert viser deg seg at jenta de skal redde faktisk er en robot. Store deler av filmen foregår i en ørken. Det er en apokalyptisk setting over det hele, ikke ulikt Barbed Wire/The Postman/Waterword/Mad Max - Road Warrior. Husker spesielt en scene hvor en av bandene de møter på veien tar livet av en som har gjort noe feil/tystet ved å binde ham opp til en stor blink/skive, sette en papirpose med en påmalt blink over hodet hans og så skyte lederen ham med pil og bue. Alle jubler og det hele var meget drøyt å se på. Mener også at det er noe med hawaii-stemning inni bildet i "basen" hvor dette foregår. Filmen ender med at helten forelsker seg i dama som hjelper han med å redde roboten, og jeg tror roboten hopper ut av et helikopter for å redde dem begge. Cyborg? http://www.imdb.com/title/tt0097138/ Se på full summary så ligner det det du beskrev. Har ikke sett den på evigheter, så jeg husker ikke så mye selv. Men uten tvil min beste barndomsfilm! Det må være denne. Dama og cyborgen ser meget kjent ut. Takker så mye Lenke til kommentar
sifter Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 En youtube film med Morten ramm hvor det er to stykker som skal bytte kofferter så komme han og ødelegger. Hvis noen kunne sende link er det fint. Lenke til kommentar
SheikDarunia Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 (endret) Okey, jeg går snart ut av mitt gode skinn, fordi jeg kom til å tenke på en film jeg så en del ganger når jeg var yngre, men som jeg ikke husker navnet på. Var en slags familiefilm. Sjangsen for at noen her kan si meg navnet er ikke så veldig store, fordi jeg husker ikke så mye av selve filmen heller Det jeg mener å huske er at det er en oversvømmelse som er sentralt tema i filmen, og at det også er med en bondegård i filmen (mener i hvertfall det). Og en ung gutt som spiller hovedrollen. Var med noen dyr også, mener jeg xD Hvis jeg husker mere fra filmen, skal jeg skrive det. Håper det er noen filmentusiaster som skjønner hva pokker for en film jeg mener Endret 25. september 2009 av Shocklez Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 The River ? Lenke til kommentar
SheikDarunia Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Nei, er ikke den. Er vel på en måte mere barnefilm. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Filmen bør være i denne listen et sted: http://www.imdb.com/keyword/flood/ Men det er ikke så mange som passer tidperioden din, jeg antar det er rundt 80-90-tallet? Kan det være Heart Full of Rain (1997) (TV) Lenke til kommentar
SheikDarunia Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 (endret) Ja VISST! Filmen jeg lette etter lå på den IMDB-lista Den heter Rock-A-Doodle, fy flate som jeg digga den når jeg var liten Lenge siden nå ja, husket ikke engang at det var tegnefilm, med kun litt "ekte" film på starten og slutten. http://www.youtube.com/watch?v=a892vBTEQW0 http://www.imdb.com/title/tt0102802/plotsummary *What a flow of returning memories* Endret 25. september 2009 av Shocklez Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Hehe, lurte selv på hva den filmen het. Så den utallige ganger når jeg var mindre. Hadde vært nice med ett gjensyn Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Hadde vært digg å finne den på DVD med norsk tale i alle fall, kun for at jeg skal se igjen en av favorittfilmene fra barndommen, da den selvfølgelig var dubbet. Lenke til kommentar
SheikDarunia Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Oh yes, sjekket på diverse norske nettbutikker, men ingen som har den >< Skal jammen meg sende en mail til NRK og spørre om de har den i arkivet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå