Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter

haarod

Anbefalte innlegg

Jeg leter etter en film jeg så når jeg var 6 år gammel, altså filmen er 11 år tilbake fra nå.

Det var folk som var veldig romkledde, nesten som robocops også dro de til mars? Der det var store svarte "romvesen" som hadde store klør og kappet folk i 2 osv. noen som vet hvordan film jeg snakker om?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En mellomhard en:

Filmen illustrerer et ekstremt kriminelt belastet miljø ett sted i statene. Her har vi en Hvit familie med en sønn rundt 20 som flytter inn, pga familien har dårlig råd. Den hvite familien blir mobbet av alle de som bor rundt, og det er også innbrudd. Under innbruddet blir PC-en til gutten stjålet.

Vi følger også en av de fargede "lederne". De selger en del dop i filmen, men de lærer også av den hvite gutten å brenne CD'er slik at de kan selge disse. Det er også et oppgjør med asiater, da disse selger pirat-cder.

På slutten av filmen blir en liten farget gutt skutt av en voksen mann, fordi han har blandet ut dop og solgt det.

Denne er sett på TV, muligens TV2 Zebra for ca. ett år siden..

Jeg bumper denne igjen, håper noen kan! lagt til litt mer ;)

Lenke til kommentar

Noen som hvet tittel på en film.

Det jeg husker fra den er om en så må reise til en hemmlig militær base og gå inn i en tidsmaskin, for og forhindre et bombe angrep tror jeg det var ( mulig feil), når han kommer fram må han ringe et spes nr for at dem ska tro han.

Noen som hvet hvilken jeg mener?

Lenke til kommentar

Lurer på en tidsreise-film fra begynnelsen av 90-tallet tror jeg.

Husker ikke så mye av handlingen, men noe av den foregår i fremtiden. De har oppfunnet tidsreiser, men det oppstår et problem. For hver gang noen forstyrrer noe i fortiden så får man "tids-skjelv" som blir stadig kraftigere. Grandfather-paradox og alt det greiene der. Uansett: De prøver å evakuere så mange som mulig gjennom tidsmaskinen tror jeg.

Vet det ikke er mye å gå på, men hadde vært litt morsomt med et gjensyn. Har ikke sett filmen på et halvt liv liksom. :p

Lenke til kommentar

Det jeg husker fra den er om en så må reise til en hemmlig militær base og gå inn i en tidsmaskin, for og forhindre et bombe angrep tror jeg det var ( mulig feil), når han kommer fram må han ringe et spes nr for at dem ska tro han.

Sjekk ut '12 Monkeys' med Bruce Willis.

Lenke til kommentar

Jeg har en film jeg har lurt på i fleere år nå!

Den handler om noen ekstremister som beviser at dødsstraff er feil. En kvinne er drept og alle bevis sikter til en person også etter han har blitt drept, kommer beviset på at det var selvmord.

Noen som vet?!

Lenke til kommentar

Leter etter en film som handler om Satan. Er en gutt og en jente som spiller i den. Husker bare en scene av handlingen som er at Satan er innelåst i et rom med en spesiell nøkkel og på en eller annen måte kommer nøkkelen i hullet igjen og vi ser nøkkelene bli vridd rundt flere ganger. Gutten prøver å stoppe det og brenner seg på hendene, bandasjerer dem og får trøst av jenta. Alt jeg husker.

Noen ideer?

Lenke til kommentar

Sjekk ut '12 Monkeys' med Bruce Willis.

Nei det er ikke 12 Monkeys :S

Lenke til kommentar

En film som handler om noen som jakter på en seriemorder. Hele tiden gjennom filmen kan man se en trailer kjøre bort fra forskjellige steder, og man skjønner at noen er blitt kidnappet.

Etter hverdt er det en mann (usikker på om det er morderen) som sier at det hele tiden forsvinner mennesker, og at de beste seriemorderne som dreper flest mennesker aldri blir tatt, fordi de aldri følger noe mønster.

På slutten av filmen finner de et gammelt hus med stor tomt, og man "skjønner" at dette er hagen til en slik "supermorder", og at hagen mest sansynlig er full av nedgravde lik.

Litt knotete forklart, men....

Lenke til kommentar

Sansynlivis feilposta(flytt i vei), men får håpe dåkke har litt greie her.

Altso, er ein animasjonsfilm eg har sett, men ikkje huska namnet på, meina den var koreansk, og handla om verdens-klima(-krise).

Søkt litt rondt, men lite treff..

Lenke til kommentar

Har en vanskelig en jeg lurer på.

Filmen handler om en mor og hennes datter og faren\stefaren til dattera. Flere ganger i filmen er faren voldelig mot den lille jenteungen, og den ene gangen så setter moren seg i bilen med datteren sin og er klar til å dra av sted, da kommer faren løpende og setter seg på kne og slår hodet i bilen og roper "drep meg, drep meg" fordi hu vil gå fra han. hun tilgir ham.

senere i filmen så er det på en fest av noe slag i et hus, hvor en av damene der oppdager at jenteungen har flere sår på kroppen. Hun går da og sier ifra til noen menn som drar med faren utenfor huset og gir han skikkelig juling.

Dette er det eneste jeg husker.

Anyone?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...