Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Jeg så deler av en film på TV for en god del år tilbake, filmen var europeisk muligens fransk, eller italiensk.

Filmen handler om en kvinne som fanger en mann som gjør innbrudd hos henne, og lenker han til sengen med ett sett håndjern hun tilfeldigvis har i nattbordskuffen. Hun holder han fanget over flere dager og kjøper blant annet fotlenker til han så hun kan la han gå på do.

I løpet av disse dagene hun holder han fanget snakker de en del sammen. Jeg husker at en av disse samtalene gikk ut på at kvinnen forteller mannen om hvordan hun tok sin ekskjæreste på fersken med sin venninne, den samme venninnen som hun hadde fortalt om problemene hun hadde i sengen med sin kjæreste. Hun fortalte mannen hvordan hun ønsket at hun hadde hatt en pistol der og da, for da skulle hun ha skutt venninnen i hode, for så å skyte kjæresten sin i skrittet i det øyeblikket han ejakulerte.

Synes noen dette virker kjent?

 

Jeg så en norsk-italiensk film for noen år tilbake som lignet litt, kalt S.O.S. (imdb). Den handler om en ungkar som dater damer, rater dem med karakter og stikker av. Ei dame han møter lenker ham til senga og drar hjem til ham hvor hun finner karakterboka hans for alle damene han har datet før. Bakhistorien med at hun finner bestevennen og kjæresten til sengs er prikk lik. Han får fotlenke for å gå på do osv også.

Filmen er norskprodusert, men med italienske skuespillere (bortsett fra Hege Holmen i en birolle).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se der du, jeg tro jaggu gi meg det er den filmen jeg har lett etter jeg. Det at jeg fikk det for meg at han var en innbruddstyv er høyst sannsynlig et produkt av at jeg kun så en liten del av midten av filmen.

Takk skal du ha, denne filmen åker i To Buy-haugen.

 

Kjører en reprise av de to andre spørsmålene jeg stilte og jeg.

Jeg kom nylig i snakk med en om en TV-serie som gikk på TV-en på midten av 90-tallet, antagelig på barnetreer'n på TV3. Den animerte serien handlet om en eventyrer i form av en løve, eller ett annet kattedyr som fløy rundt i ett snodig sjøfly som i serien flere ganger ble omtalt som at det lignet et strykejern. Figuren var litt Indiana Jones-aktig, og var vel også en arkeolog, eller lignende da han fløy rundt hele verden og lette etter antikke gjenstander.

Introsangen til serien mener jeg var saksofonbasert, og kunne minne om saksofonintroen til George Michaels Careless Whisper.

Høres dette kjent ut for noen?

 

Ble nylig fortalt om en japansk film. Denne filmen var en krimfortelling om en etterforsker som lette etter en morder. Det som var spesielt med denne filmen var vist at kamera aldri filmet det det skulle filme, hele filmen foregikk visst rett utenfor bildet.

Personen som fortalte meg om filme husket ikke filmens tittel, så hvis noen av dere vet filmens navn og er villig til å formidle det videre i denne tråden vill det bli satt stor pris på.

 

Endret av Bruckiania
Lenke til kommentar
Jeg kom nylig i snakk med en om en TV-serie som gikk på TV-en på midten av 90-tallet, antagelig på barnetreer'n på TV3. Den animerte serien handlet om en eventyrer i form av en løve, eller ett annet kattedyr som fløy rundt i ett snodig sjøfly som i serien flere ganger ble omtalt som at det lignet et strykejern. Figuren var litt Indiana Jones-aktig, og var vel også en arkeolog, eller lignende da han fløy rundt hele verden og lette etter antikke gjenstander.

Introsangen til serien mener jeg var saksofonbasert, og kunne minne om saksofonintroen til George Michaels Careless Whisper.

Høres dette kjent ut for noen?

Det var ikke

?
Lenke til kommentar
Nei, jeg husker godt serien TailSpin, og det er ikke samme serie som den jeg leter etter.

 

Høres litt ut som figuren Basil of Baker Street. Han var også i 2 TV episoder i en Micky Mus.

Filmen: The Great Mouse Detective (1986)

 

 

Ellers er det jo de "klassiske" The Rescuers (1977), The Rescuers Down Under (1990). Disse er jo sikkelig "Indiana" aktige.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Her kom det mange gode forslag, mange av dem har jeg vært innom sjøl i letingen etter denne serien, men det er dessverre ingen av dem.

For å utdype mer, med å fly rundt hele verden med sjøflyet sitt, mente jeg ikke at han hadde en jordomflyging, men at han fløy til mange forskelege steder i verden, jeg mener å huske at Bermuda-triangelet var ett sted han besøkte, eller havnet i.

Men det er spesielt den introsangen som ligner introen til Careless Whisper [Link til sangen] som står sterkt i minnet.

Endret av Bruckiania
Lenke til kommentar
Hei folkens.

Jeg leter etter en scifi-film fra 50-60-tallet. Den handler om et team med forskere som har laget en slags stor skjerm man kan gå inn i, og komme ut der man ser bilder fra.

Tingen er at når de gjør dette stemmer ikke lenger hastigheten på tiden og de beveger seg mye raskere/saktere enn den "virkelige" tiden.

Er det noen som vet hva denne filmen kan hete?

 

Håper på svar :)

 

Er det ingen som har noen tips?

Lenke til kommentar

Hei for noen mnd/år siden så jeg en reklame på TV3 for en film som omhandlet atombomber og slikt.

 

Du viste en vei på ett øde sted med noen biler som ble blåst over ende av veien og rundt på taket eller noe.

 

Noen som vet hviken film dette kan være?

Lenke til kommentar
Hei folkens.

Jeg leter etter en scifi-film fra 50-60-tallet. Den handler om et team med forskere som har laget en slags stor skjerm man kan gå inn i, og komme ut der man ser bilder fra.

Tingen er at når de gjør dette stemmer ikke lenger hastigheten på tiden og de beveger seg mye raskere/saktere enn den "virkelige" tiden.

Er det noen som vet hva denne filmen kan hete?

 

Håper på svar :)

 

Er det ingen som har noen tips?

 

Jeg fant et par som stemmer sånn nogenlunde med beskrivelsen:

The Time Travelers

Journey to the Center of Time

 

Tror ikke noen av disse er korrekt, dog.

Lenke til kommentar
Hei folkens.

Jeg leter etter en scifi-film fra 50-60-tallet. Den handler om et team med forskere som har laget en slags stor skjerm man kan gå inn i, og komme ut der man ser bilder fra.

Tingen er at når de gjør dette stemmer ikke lenger hastigheten på tiden og de beveger seg mye raskere/saktere enn den "virkelige" tiden.

Er det noen som vet hva denne filmen kan hete?

 

Håper på svar :)

 

Er det ingen som har noen tips?

 

Jeg fant et par som stemmer sånn nogenlunde med beskrivelsen:

The Time Travelers

Journey to the Center of Time

 

Tror ikke noen av disse er korrekt, dog.

 

Takk for innspill :

Etter å ha sjekket The time travellers på imdb så jeg at den også var kjent som Time Trap, og det virket mistenkelig kjent.

Da er det bare å leite etter ei sjappe som har den inne :)

 

Edit: Ja!!! Det er den!

Sjekk her: http://www.youtube.com/watch?v=bjZUSnkgxpE

Akkurat som jeg husker den :D

Endret av YellowCake
Lenke til kommentar

Leiter etter en film jeg så på tv for en stund tilbake..

Handler om en person som tar toget til en europeisk by, og møter en jente på dette toget som han blir veldig godt kjent med, og når de ankommer byen så blir et slags forhold med denne jenta en realitet.

 

typisk drama film.

Lenke til kommentar

Lurer på en film jeg så for kanskje 10 år siden. Den handlet om en gutt som heter Victor og var meget god i sjakk. Så var det en parallellhistorie hvor vi plutselig var inne i sjakkspillets verden med levende sjakkbrikker osv. Tror det var en jente med i historien som tok med Victor til det levende sjakkspillet, med ekte konge og dronning osv. Høres dette kjent ut?

 

Tror filmen var dubbet til norsk og hadde muligens noe med sjakk i tittelen på norsk i hvert fall. Tipper filmen enten hadde fransk eller engelsk/amerikansk opphav. Antakelig fra 90-tallet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...