Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Her er en film jeg har lurt på en stund. Husker kun en liten scene..

 

Tror det er under 2verdenskrig i nord afrika. De har funnet en gammelbrønn eller noe og blir kjempeglade for at de fant vann. er ved et gammelt fort eller noe..

 

Har ikke mer å komme med. :p

 

March or Die? :hmm:

Nei er nok ikke den.. Mener det er amerikanere. Tror kanskje at tyskerne angrep på sluytten av filmen også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på en/to filmer fra min barndom, den handlet om noen unger som bodde på en gård eller noe, også fikk de noen Dinosaur egg fra en eller annen plass, så ble de klekket ut Dinosaurbabyer, som de drev å rota rundt med på den gården :)

 

Takker på forhånd

Lenke til kommentar
Jeg lurer på en/to filmer fra min barndom, den handlet om noen unger som bodde på en gård eller noe, også fikk de noen Dinosaur egg fra en eller annen plass, så ble de klekket ut Dinosaurbabyer, som de drev å rota rundt med på den gården :)

 

Takker på forhånd

 

Enaste dionsaur film der de passer på en baby jeg kommer på er: Baby:Secret of the Lost Legend. Men den passer ikke med beskrivelsen din.

Lenke til kommentar

Hei folkens.

Jeg leter etter en scifi-film fra 50-60-tallet. Den handler om et team med forskere som har laget en slags stor skjerm man kan gå inn i, og komme ut der man ser bilder fra.

Tingen er at når de gjør dette stemmer ikke lenger hastigheten på tiden og de beveger seg mye raskere/saktere enn den "virkelige" tiden.

Er det noen som vet hva denne filmen kan hete?

 

Håper på svar :)

Lenke til kommentar

Leter etter en komedie som ikke er så alt for gammel...

 

Handlingen kan minne litt om "Sex Drive", er en kar som får en "once in a liftime" mulighet med drømmedama. Når han skal på date med hun stjeler han farens jaguar (e-type?), og etter dette går alt galt for han, blant annet blir bilen stålet (senere finner han den igjen der en gjeng gangstere har pimpet den opp med luftfjøring osv om jeg ikke husker helt feil), og mye annet. Husker ikke så veldig mye av filmen, men i slutten, så ender han opp med bestevennina, som har vært forelska i han over lengre tid.

Lenke til kommentar

Leter etter en komedie.

 

Handler om to venner som går på college, de skal ha eksamen i psykologi hvor temaet er selvmord . Så for å få topp-karakter må de ha en venn som tar livet av seg. Disse to fører en desperat jakt etter å få seg venner som er suicidale. De blir blant annet kjent med en gæren fyr som kan minne noe om "Stiffler" karakten fra American Pie, bare ti ganger så gæren.

 

Etterhvert ender det med at han ene kompissen vurderer å ta selvmord, han står på en bro og det blir stor sak osv...

 

Så filmen for 5-7år siden tror jeg.

Endret av Zeelot
Lenke til kommentar

Jeg har også en film jeg lurer på hva heter. Har det på tunga, men finner ikke ut av det!

 

Filmen begynner med slutten. Hovedpersonen, en mann, har bygd seg et rom bak veggene i velvet på baken han skal rane. Så begynner ranet, og etter dette er vi tilbake på slutten, hvor han går ut av baken med pengene i en bag.

Lenke til kommentar

Jeg kom nylig i snakk med en om en TV-serie som gikk på TV-en på midten av 90-tallet, antagelig på barnetreer'n på TV3. Den animerte serien handlet om en eventyrer i form av en løve, eller ett annet kattedyr som fløy rundt i ett snodig sjøfly som i serien flere ganger ble omtalt som at det lignet et strykejern. Figuren var litt Indiana Jones-aktig, og var vel også en arkeolog, eller lignende da han fløy rundt hele verden og lette etter antikke gjenstander.

Introsangen til serien mener jeg var saksofonbasert, og kunne minne om saksofonintroen til George Michaels Careless Whisper.

Høres dette kjent ut for noen?

 

Jeg drar en reprise av ett par spørsmål jeg har stilt tidligere i tråden, men som fortsatt er ubesvart, og jeg.

 

Jeg så deler av en film på TV for en god del år tilbake, filmen var europeisk muligens fransk, eller italiensk.

Filmen handler om en kvinne som fanger en mann som gjør innbrudd hos henne, og lenker han til sengen med ett sett håndjern hun tilfeldigvis har i nattbordskuffen. Hun holder han fanget over flere dager og kjøper blant annet fotlenker til han så hun kan la han gå på do.

I løpet av disse dagene hun holder han fanget snakker de en del sammen. Jeg husker at en av disse samtalene gikk ut på at kvinnen forteller mannen om hvordan hun tok sin ekskjæreste på fersken med sin venninne, den samme venninnen som hun hadde fortalt om problemene hun hadde i sengen med sin kjæreste. Hun fortalte mannen hvordan hun ønsket at hun hadde hatt en pistol der og da, for da skulle hun ha skutt venninnen i hode, for så å skyte kjæresten sin i skrittet i det øyeblikket han ejakulerte.

Synes noen dette virker kjent?

 

Ble nylig fortalt om en japansk film. Denne filmen var en krimfortelling om en etterforsker som lette etter en morder. Det som var spesielt med denne filmen var vist at kamera aldri filmet det det skulle filme, hele filmen foregikk visst rett utenfor bildet.

Personen som fortalte meg om filme husket ikke filmens tittel, så hvis noen av dere vet filmens navn og er villig til å formidle det videre i denne tråden vill det bli satt stor pris på.

 

Endret av Bruckiania
Lenke til kommentar
Leter etter en komedie som ikke er så alt for gammel...

 

Handlingen kan minne litt om "Sex Drive", er en kar som får en "once in a liftime" mulighet med drømmedama. Når han skal på date med hun stjeler han farens jaguar (e-type?), og etter dette går alt galt for han, blant annet blir bilen stålet (senere finner han den igjen der en gjeng gangstere har pimpet den opp med luftfjøring osv om jeg ikke husker helt feil), og mye annet. Husker ikke så veldig mye av filmen, men i slutten, så ender han opp med bestevennina, som har vært forelska i han over lengre tid.

Bump? Muligt at det var noe annet enn en Jaguar, og muligt at han lånte den av faren...

Lenke til kommentar
Leter etter en komedie som ikke er så alt for gammel...

 

Handlingen kan minne litt om "Sex Drive", er en kar som får en "once in a liftime" mulighet med drømmedama. Når han skal på date med hun stjeler han farens jaguar (e-type?), og etter dette går alt for han, blant annet blir bilen stålet (senere finner han den igjen der en gjeng gangstere har pimpet den opp med luftfjøring osv om jeg ikke husker helt feil), og mye annet. Husker ikke så veldig mye av filmen, men i slutten, så ender han opp med bestevennina, som har vært forelska i han over lengre tid.

Bump? Muligt at det var noe annet enn en Jaguar, og muligt at han lånte den av faren...

 

 

Trojan War

 

Filmen kan sees på youtube faktisk... Du ser Jaguaren i starten....

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...