Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Ja, de har jo en sånn i Musikk-seksjonen så jeg tenkte det ville være nyttig med en slik tråd her også, i stedet for at det kommer slike "Skrekkfilm, hva heter den?"-tråder overalt i Film/TV seksjonen.

 

Det er lurt å komme med så mye info som mulig om fimen/TV-serien som mulig. Her er noen spørsmål du kan stille deg selv:

 

- Husker du noen navn?

- Hvordan ser karakterene/skuespillerene ut?

- Hvilken setting er filmen satt i?

- Er filmen gammel eller ny?

- Er det noen spesielle hendelser eller scener som har satt seg fast hos deg? Beskriv dem!

 

Spør også om TV-serier :)

Endret av Lucyangel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei:)

 

Jeg så på en film for tre-fire år siden, tror jeg. Husker ikke hva den heter og husker ikke så veldig mye av den, men skal prøve å forklare så godt jeg kan. Husker bare at den var veldig fin og har lyst til å se den igjen.

 

Den handler om en brannmann som man ser på begynnelsen som skal inn i et hus å redde noen el. noe sånt. Også skjer det noe der, tror han dør el. noe sånt. Også er det en ung mann som er fra "framtiden". Han snakker i sånn radio/walki-talkie og finner en frekvens som det er noen han snakker med, og det er han brannmannen. Han unge mannen har sett i en avis at på det og det årstallet så var det en forferdelig brann som drepte en brannmann. Så tror jeg at han brannmannen snakker med han unge mannen før han dør i den brannulykken. Så forteller han unge mannen hva som kommer til å skje hvis han går inn i det huset og sånt. Og hver gang han sier noe til brannmannen hva han ikke burde så endrer skjebnen seg el. noe sånt.

 

Tror kanskje at det ble litt rotete, men klarte ikke å skrive det på en annen måte. Håper virkelig noen her inne vet hva den filmen heter. Har så utrolig lyst til å se den igjen. Tror det er Drama el. noe sånt.

 

Tusen takk for alle dere som svarer og muligens skjønte hva jeg skrev:p

Lenke til kommentar

Har sett en film som er veldig lik Blood in, blood out. Type samme historie, samme setting, samme hele greia, men syns den var litt bedre. Mener å huske at den kom ut litt etter, og dermed ble sett helt bort ifra mer eller mindre. Tittelen inneholdt ordet: America.

Lenke til kommentar

Jeg letter etter tittelen på en film jeg har sett for lenge siden.

Den handler om 2 politifolk som har drep en person og leger skylden på en uteligger.

Je husker at politifolka glemte på ta med seg morder våpenet, som da ble funnet av noen andre politifolk som la det i bevissrommet. De to skyldige politi folka må da brytte seg inn i beviss rommet for tpå stjele våpenet, som de da planter i pappasken til uteliggeren.

Annet en det er filmen veldig lik Suspect fra 1987, med Cher og Dennis Quaid.

Men denne filmen jeg letter etter er ikke så gamel som Suspect.

 

Vis noen vet hvilken film jeg snakker om, er je evig takknemelig.

Lenke til kommentar
Har sett en film som er veldig lik Blood in, blood out. Type samme historie, samme setting, samme hele greia, men syns den var litt bedre. Mener å huske at den kom ut litt etter, og dermed ble sett helt bort ifra mer eller mindre. Tittelen inneholdt ordet: America.

 

http://www.imdb.com/title/tt0120586/ ?

 

Hehe, nei var nok ikke den. Har du sett blood in, blood out?

Filmen jeg tenker på er HELT lik, handler om chicano gangstere, tre fettere, osv. Kliss lik.

Lenke til kommentar
Har sett en film som er veldig lik Blood in, blood out. Type samme historie, samme setting, samme hele greia, men syns den var litt bedre. Mener å huske at den kom ut litt etter, og dermed ble sett helt bort ifra mer eller mindre. Tittelen inneholdt ordet: America.

 

http://www.imdb.com/title/tt0120586/ ?

 

Hehe, nei var nok ikke den. Har du sett blood in, blood out?

Filmen jeg tenker på er HELT lik, handler om chicano gangstere, tre fettere, osv. Kliss lik.

 

Ja har sett blood in blood out, kan ikke si jeg vet hvilkven film du er ute etter.

Lenke til kommentar

Er nok ingen av de heller. Den er kliss lik, med latino gangstere i East LA. Der en ender opp i fengsel, en narkis og en politi.

 

Får finne frem kompisen min som har/hadde filmen og se om han husker det. Er bare at han er vanskelig å få tak i.

 

Edit: Leif

Endret av Heffer
Lenke til kommentar

Hei, jeg så en film for et par årsiden, som jeg ikke husker hva heter, og håper en av dere filmkyndige kan hjelpe meg med å finne tittelen. :)

 

Store deler av handlingen er lagt til et fengsel. Den er ganske voldelig, og noe av handlingen går ut på at en fyr i rullestol blir satt fyr på, og en annen person, afroamerikaner, rett og slett blir voldtatt med en feiekost eller en vaskemopp. Noe annet med historien (hvis jeg ikke tar helt feil film) er at personen det handler om banker opp en politimann for å komme inn i fengselet for å hevne drapet på sønnen som ble drept av narkolangere.

 

Håper dette er nok hint til å finne tittel på filmen

Lenke til kommentar

Hei

 

Så en film for en stund siden (rundt 1995-2000), tror det var på nrk. Jeg husker ikke så mye av handlinga, men kanskje noen har peiling ;)

 

Det er en gutt (15-20 år?) som er på en øy, type eksotisk, (tror han overlevde et forlis). Det jeg husker er at han:

 

- Finner en revolver og en sabel (og kanskje noen klær).

- Åpner en eller flere kokosnøtter (han brukte enten en kniv eller så slo han de mot en stein)

- Lager seg en plass han kan sove (eller var det en felle?), ved hjelp av noen store blader/greiner e.l.

- Blir angrepet av en gorilla (hvis det over var en felle så tror jeg det er der gorillaen havner)

- Blir "jaktet" på av pirater (med slike standard pirat-revolvere ;) )

- Slenger seg over en grøft e.l. i en liane når han har de piratene etter seg.

 

Jeg tror mye av handlingen er lagt til den øya og at piratene som er etter han vil ha noe han tok (kanskje fra skipet?)

Hvis jeg ikke husker helt feil så var gutten med faren sin på skipet/skuta som forliste.

 

Husker ikke mer, det er det scenene der som har brent seg fast i hjernen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...