Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Halloen jeg lurer på om det er noen som kan hjelpe meg ? Jeg har lett etter en film lenge en grøsser som kom på 80 tallet en gang.

Den handler om et ektepar som flytter el skal på ferie til en øy, de skal bo i et sommerhus.

Men på øyen bor det en masse gamle mennesker som alltis går i sorte lange kapper, å disse menneskene ser ut til å være i 80 - 90 årene.

Også hvis jeg ikke husker helt feil er det også et fyrtårn på denne øyen, i dette tårnet sitter det alltid en mann og holder øye med damen, dag og natt.

Å for hver gang hun ser ut av vinduet i hytta ser hun alltid en skygge fra tårnet..

Dressene til disse menneskene ser ut som munkeklær bare at de er helt svarte..

Jeg så filmen sist i 1989, og siden da har jeg lett etter den, men har ikke klart å finne titel el noe.

Håper noen vet hvilken film jeg snakker om.

Lenke til kommentar

Skrekkfilm mest sannsynlig fra 90-tallet.

 

Handler om en mann som skal skrive manus til/eller finne ideer til en god skrekkfilm. Problemet er at han drømmer flere og flere skrekkscenarioer mens han jobber med ideene. Etterhvert blir tingene han ser mer og mer ekte.

 

I en av scenene går en dame til legen og klager på at hun har vondt i benet. Legen kutter av beinet med en sag og mens damen roper sier han noe som "Don't thank me,thank science". I en annen scene ser man en prostituert gå mot en bil. De snakker noe før hun sier noe som "Want a piece of me?" og mannen svarer "Yeah,sure" eller noe i den duren og bokstavlig talt begynner å spise på armen hennes.

 

Må poengtere at det sist jeg så den var jeg 8 år,eneste grunnen til at jeg vil finne den er for å se om den virkelig er så syk som jeg husker den.

Lenke til kommentar

Leter etter noe jeg å :)

Jeg så en gang på TV2 filmkanalen en film. Det var en jente som gikk rundt, virket som om hun skulle bo på et øde sted. Hun oppdager et forlatt sted som visstnok skulle vært et hjem for en oppdrettsfarm med noe reveopplegg.

Dette er veldig lite konkret, men jeg fikk ikke sett så mye av filmen før jeg ble avbrutt.

Lenke til kommentar

Jeg leter etter en film jeg så på dvd for ca. tre år siden.

 

Jeg er rimelig sikker på at den er fransk.

Det handler om en politimann som skal etterforske noen mord.

 

Det var med noen som var utkledde som munker og gikk på LSD, de var morderne.

Husker en scene hvor "munken" drepte en person i en butikk.

Lenke til kommentar

Heisann. For lidt siden då jeg så en film som handlet om et bankran. Det jeg husker av filmer er det det er en kar som er låst inn på et rom med en dame når alarmen gikk. videre i filmen er det slik at når dem skal kommunisere snakker politiet med han fyren, og han fyren sier det videre til ranerne.

 

Jeg tror det er en nokså ny film 2000+

 

Noen som har forslag

Lenke til kommentar
Heisann. For lidt siden då jeg så en film som handlet om et bankran. Det jeg husker av filmer er det det er en kar som er låst inn på et rom med en dame når alarmen gikk. videre i filmen er det slik at når dem skal kommunisere snakker politiet med han fyren, og han fyren sier det videre til ranerne.

 

Jeg tror det er en nokså ny film 2000+

 

Noen som har forslag

The Bank Job?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...