Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Leter etter 70-80-tallsfilm. Tror jeg.

Handler om en som driver og tar opp diverse lyder med en retningsbestemt antenne. Plutselig så fanger han opp et smell. Det viser seg at dette smellet kan bevise at en politiker eller noe ikke døde i en ulykke, men at hjulet på bilen blei skutt i stykker.

 

edit: Kan hende jeg bommer på noen detaljer.

Bumper denne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg leter etter en film jeg så på TV for maaaange år sia. Det handlet om en person som var blitt sinnsykt smart. Grunnen til at han var smart var fordi

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
han hadde fått en svulst i hjernen
mener jeg å huske. Det eneste konkrete jeg klarer å huske er at han fant en ny måte å ordne parkeringsplassene foran en pub på slik at de fikk bedre plass.

 

Anyone? :)

Endret av -MK-
Lenke til kommentar

Hei, eg såg ein film for noken år sida eg kunne tenkt meg å se igjen. Er ein muligens japansk film (ivertfall fra asia). Det eg husker best fra filmen er at du følger 3 menn som springer. Først etter kvarandre, men uti filmen springer de ved sida av kvarandre. Du følger stort sett desse 3 som springer, skjer endel på slutten eg ikkje husker. (mulig filmen er fra slutten av 90 tallet, eller nyere)

 

Noken som veit hvilken film dette kan være?

 

(Vel klarte med litt kreativ googling å finne det ut sjølv, var "Dangan ranna" fra 1996)

Endret av blackops
Lenke til kommentar

Jeg håper noen kan hjelpe meg her - jeg leter etter en musikkvideo som ble laget av Trygg Trafikk (antar jeg) på 80-tallet. Det var en kampanjevideo mot fyllekjøring. Musikkvideoen viser et ungt og forelsket kjærestepar og slutter med at han kjører i fylla og ender med å kjøre på kjæresten i det hun sykler hjem fra fotballtrening. Vi ser han kjøre rast og uvørent mens han drikker øl, og videoen ender i sakte kino i det jenta snur seg og i sjokk ser typen komme i vill fart mot henne. Hvorvidt historien er basert på en sann historie eller ikke er jeg usikker på.

 

Jeg klarer dessverre ikke å huske sangen som hørte til musikkvideoen, men håper det kanskje kan ringe noen bjeller hos noen som er min alder eller eldre. icon_wink.gif Jeg har forsøkt å søke generelt på google og YouTube, og også vært innom Trygg Trafikks hjemmesider, men har ikke klart å spore opp noe enda. Er det noen som vet hva jeg mener og evt. vet hva sangen heter eller om videoen hadde noen tittel i seg selv?

Lenke til kommentar

Husker ikke om denne scenen er med i noen av filmene i Hannibal-triologien (der Anthony Hopkins spiller), men vet den er relatert til Hannibal og at det er Hopkins som fremstiller rollefiguren.

 

Scenen er et middagsselskap (sannsynligvis hjemme hos "Hannibal"), der man har ca. 10 personer sittende rundt et bor og spiser middag. Så spør plutselig en av gjestene hva dette utsøkte måltidet er (kjøttet asså). Så svarer "Hannibal": If I said so, you probably wouldn't eat it". Og så blir det helt stille, før en falsk latter kommer fra middagsgjestene og "Hannibal" bare smiler og spør om noen skal ha mer vin (eller no sånt).

 

Kan ikke helt huske om scenen er i noen av de 3 Hannibal-filmene, men isåfall hvilken?!

Lenke til kommentar
Snakker du om den scene der han spiser hjernen til han ene gjesten?

 

Isåfall er det filmen Hannibal, IKKE Red Dragon. Se scenen her.

nei nei. det er et middagsselskap. de spiser og koser seg, med god mat og drikke. så spør den ene gjesten hva de spiser. så sier hannibal at viss han sa det så ville ho sannsynligvis ikke spise det. og det de spiser (men som ikke gjestene vet) er partert menneskekjøtt. mener også man før/etter/midt i "middagsscenen" ser når Hannibal "tilbereder" middagen...

Lenke til kommentar
Ah ok, da er det nok Red Dragon ja.

 

"In his Baltimore townhouse, famous local psychiatrist Dr. Hannibal Lecter hosts a dinner party. The main subject of conversation over dinner is the disappearance of a local musician who was criticized for playing several false notes at a concert that Lecter attended. He then serves what the guests see as a delicious meal."

10 sek ut i dette klippet ser du 5-6 sekunder fra middagsselskapet:

 

er dette fra "red dragon"?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Å herre. Det er vel blitt sagt flere ganger at det er fra Red Dragon. Hvorfor spørre når du alikevel betviler svarene du får? ;)

 

Filmen jeg lurer på handler om en forfatter som sitter på et hotell eller i en shabby leilighet og skriver. John Goodman(som selvfølgelig ikke heter det i filmen) innhenter han og driver han videre til å skrive som en slags djevel eller i alle fall en dritsur fyr. Utover slutten brenner hotellet ned. Alt for mange år siden jeg har sett den til at jeg husker noe mer spesifikt.

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar
Å herre. Det er vel blitt sagt flere ganger at det er fra Red Dragon. Hvorfor spørre når du alikevel betviler svarene du får? ;)

slutt å klag!

 

først ble det sagt at det HØRTES ut som red dragon.

så ble det stilt et spørsmål som ledet til filmen hannibal og IKKE red dragon.

så måtte æ presisere scenen en gang til for så å få et endelig svar.

 

men fant i ettertid et klipp på youtube som viste scenen. og hadde håpet å få et svar som "ja dette ER fra red dragon" istedet for "ja dette er NOK fra red dragon" eller "dette HØRTES UT som red dragon".

 

så vist ikke du kan komme med et konkret svar, så hold deg til dine egne problemer!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...