Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter

haarod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei! lurte på om noen her har sett en film som handler om et barn med usedvanlige god intelligens, den går ut på konfliktene han møter som svært ung og begavet. Jeg tror den het "Little man Tate",men er faktisk ikke helt sikker..Er det noen som kan bekrefte hva filmen heter og hvor det går an å tak i den? Tror det en film laget på 90-tallet, men det er ingen såvidt jeg vet ingen kjente skuespillere etc i den. Hvis noen vet hvor jeg kan få tak i denne filmen, eller har hørt om den, vennligst gi beskjed. på forhånd takk:)

5605406[/snapback]

Er nok en rekke kjente skuespillere med i denne filmen.

http://www.imdb.com/title/tt0102316/

Du finner den bl.a. på Amazon.com

5605446[/snapback]

Billigere hos den engelske Amazon enn den amerikanske, og med norske undertekster som bonus (hvis det er et poeng). I følge anmeldelser er den engelske og amerikanske utgaven omtrent likeverdige.

Lenke til kommentar
Lurer på hva det originale navnet til en serie jeg så mye før, er.

Serien gikk for mange år siden på TV2, og het på norsk "Hemmelig Våpen" med en nå delvis kjent skuespiller (spiller blant annet en del små roller i store filmer). Husker dog verken hans seriens- eller skuespillerens navn.

Takk for svar. :)

5605520[/snapback]

Gjetter på The Sentinel, @imdb, @Wikipedia, med Richard Burgi.

Første sesong slippes tilfeldigvis på dvd 18. april i USA, hårfint under mva-grensa hos DVD PAcific, DeepDiscount og AmazonUS.

Lenke til kommentar

Lurte på om det er noen som vet navnet på denne filmen. Det er en stund siden jeg så den, så minnet er litt tåkete, men her er i alle fall det jeg husker:

Hovedpersonen i filmen er en ung begavet mann som bor i en liten by. I tillegg handler filmen om to politimenn som bor i den samme byen. Det var også en kvinne involvert, men jeg husker ikke så mye av henne. Den unge mannen gjør noe herverk i byen (steinkasting eller noe i den dur) og blir låst inne i politihuset. Han klarer å rømme, stikke ned igjen til byen og gjøre herverk igjen, for så å komme seg tilbake i cellen uten at politimennene merker noen forskjell. Dette gjentar seg noen ganger, til politiets store irritasjon. Tror filmen endte med en dyp samtale mellom den ene politimannen og hovedpersonen.

Som sagt, husker ikke så altfo mye av filmen, men hadde blitt sjeleglad om noen her på forumet vet hvilken film det er. Skulle gjerne sett den igjen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hva var det den nye tyrkiske filmen om noe Irak-greier het? Så et innslag om det på NRK-nyhetene, men fikk ikke med meg tittelen.

5679787[/snapback]

Du mener kanskje Skilpadder kan fly/Lakposhtha hâm parvaz mikonand/Turtles Can Fly, som vel er den mest omtalte tyrkiske Irak-filmen.

5680333[/snapback]

Nei, den er helt ny, kommer på kino snart. Var noe med at 12 tyrkiske soldater ble arrestert av amerikanere i Irak eller noe sånt. :hmm:

Lenke til kommentar
Hva var det den nye tyrkiske filmen om noe Irak-greier het? Så et innslag om det på NRK-nyhetene, men fikk ikke med meg tittelen.

5679787[/snapback]

Du mener kanskje Skilpadder kan fly/Lakposhtha hâm parvaz mikonand/Turtles Can Fly, som vel er den mest omtalte tyrkiske Irak-filmen.

5680333[/snapback]

Nei, den er helt ny, kommer på kino snart. Var noe med at 12 tyrkiske soldater ble arrestert av amerikanere i Irak eller noe sånt. :hmm:

5680677[/snapback]

Da er det sikkert Kutlar vadisi - Irak/Valley of the Wolves: Iraq

Lenke til kommentar

Da jeg var liten, så jeg en film om en skikkelig djevelunge. Filmen er tydeligvis fra slutten av 80-tallet eller begynnelsen av 90-tallet. Den ungen var slitsom helt siden han ble født. Han ble adoptert bort flere ganger, til og med forlatt ved ei dør og til slutt havnet han i et barnehjem (jeg tror barnehjemmet var katolsk, siden det var nonner der). Etter hvert ble han adoptert av et par, men så stakk dama fra mannen. Og mer husker jeg ikke. :p

Lenke til kommentar
Da jeg var liten, så jeg en film om en skikkelig djevelunge. Filmen er tydeligvis fra slutten av 80-tallet eller begynnelsen av 90-tallet. Den ungen var slitsom helt siden han ble født. Han ble adoptert bort flere ganger, til og med forlatt ved ei dør og til slutt havnet han i et barnehjem (jeg tror barnehjemmet var katolsk, siden det var nonner der). Etter hvert ble han adoptert av et par, men så stakk dama fra mannen. Og mer husker jeg ikke. :p

5690636[/snapback]

Ganske sikker på at du mener Problem Child (1990).

Lenke til kommentar
Det var en gang en film som handlet om en ond gutt. Han het Nicky, tror jeg. Han tok livet av fosterfamilien sin: Søstera ved å plassere en teddybjørn på stupebrettet slik at hu datt ut i bassenget og drukna, mora ved å hive noe elektrisk oppi badekaret hu lå i, og faren... det husker jeg ikke helt.

Hva heter denne filmen?

5269177[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...