Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter

haarod

Anbefalte innlegg

Gjest member-97590

Leter etter tittelen på 2 filmer.

1. Er om en mann som kjører på landeveien i USA en plass, kan tenke meg rundt texas-området, er iallefall i tørre og varme omgivelser. Så når han kjører oppdager han en diger trailer bak han, som forfølger han hele tiden, og etterkvert prøver å kjøre på han. Er en film fra 80-tallet tenker eg. Gått på NRK noen ganger.

2. Er om et par ungdommer(tror eg) som har en bil med radio inni(sånn man kan snakke til andre med). Så kaller de seg selv for "polkagrisen"(tror eg), på radioen og en mann svarer de. De driver på å fleiper og tuller med han, og så husker eg ikkje stort annet enn at han etterkvert i filmen kidnapper den ene jenta som satt i bilen, og blandt annet kobler ei hagle opp mot ei dør, som avfyres mot jenta visst døra åpnes.

Denne filmen tror eg også går for seg på landeveien i USA, men er en nyere film, kan tenke meg i begynnelsen av 2000/slutten av 1990.

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OK. Jeg husker ikke en dritt av filmen. det er kansje 6 aar siden jeg saa filmen. Det eneste jeg husker er att den var saa gammel att den var paa vhs. mulig 80 tals film. Sjanger skrekk. Det var en fyr som var utkledd som julenisse. saa dro han til ett barnehjemm eller noe linknede. Og saa drepte han de folka der. Mere husker jeg ikke. Var ikke store hintene men haaper noen klarer vet hvem det er !

Endret av spetwols
Lenke til kommentar
1. Er om en mann som kjører på landeveien i USA en plass, kan tenke meg rundt texas-området, er iallefall i tørre og varme omgivelser. Så når han kjører oppdager han en diger trailer bak han, som forfølger han hele tiden, og etterkvert prøver å kjøre på han. Er en film fra 80-tallet tenker eg. Gått på NRK noen ganger.

Tipper Duel (1971).

OK. Jeg husker ikke en dritt av filmen. det er kansje 6 aar siden jeg saa filmen. Det eneste jeg husker er att den var saa gammel att den var paa vhs. mulig 80 tals film. Sjanger skrekk. Det var en fyr som var utkledd som julenisse. saa dro han til ett barnehjemm eller noe linknede. Og saa drepte han de folka der. Mere husker jeg ikke. Var ikke store hintene men haaper noen klarer vet hvem det er !

Silent Night, Deadly Night (1984)

Lenke til kommentar
Gjest member-97590
Film nummer to er ihvertfall Joy Ride.

Tipper Duel (1971).

Helt riktig begge to, takker så meget.

EDIT: Yay, innlegg nr.1000.

Endret av member-97590
Lenke til kommentar

har lenge lett etter en motorsykkel film som jeg ikke finner noen plass for jeg husker ikke hva den heter og husker heller ikke hvem som er med i den.

det jeg husker av informasjon er at jeg trur den starter med en 3 fyrer kjører ned et fjell, hovedpersonen har da en rød racing sykkel, på veien ned møter de noen andre på sykkel som de krangler med før de deretter kommer ned til et sykkel stevne i ørkenen?

jeg er sikkert på vidda med de detaljene men den gangen jeg hadde muligheten til og se den filmen fikk jeg bare sett halve før jeg sovnet.

er det noen som kansje kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
ok jeg husker ikke mye av filmen, jeg husker bare en scene hvor en gruppe med men (i 30 årene eller no) står ute i et ørken lignende sted, også blir de sure på hverandre eller no, så slår den ene til den andre, han trekker hånden tilbake i smerte, også drar han andre opp skinnet og viser at han er lagd i metall, også kommer det et helikopter, husker ikke mer

Minner meg faktisk om Bill og Ted II

nei var ikke den

Lenke til kommentar

Jeg så en film noen år tilbake men husker ikke hva tittelen er.

Den handlet om en gutt som spillte hockey og som ble drept av en puck under en kamp tror jeg. så samtidig var det en jente som lå på sykehuset og holdt på å dø, men så kommer da sjelen til gutten inn i jenta. jenta står på skøyter (sånn dans) og skal være med på ett mesterskap, men nå som sjelen til gutten er inni jenta så kan han jo ingenting om klassiske skøyter.

det ender med at han vinner mesterskapet og får vite at kjæresten han hadde når han var gutt nå er gravid med hans barn.

noen som vet hvilken jeg snakker om?

Lenke til kommentar

Jeg så en film noen år tilbake men husker ikke hva tittelen er.

Den handlet om en gutt som spillte hockey og som ble drept av en puck under en kamp tror jeg. så samtidig var det en jente som lå på sykehuset og holdt på å dø, men så kommer da sjelen til gutten inn i jenta. jenta står på skøyter (sånn dans) og skal være med på ett mesterskap, men nå som sjelen til gutten er inni jenta så kan han jo ingenting om klassiske skøyter.

det ender med at han vinner mesterskapet og får vite at kjæresten han hadde når han var gutt nå er gravid med hans barn.

noen som vet hvilken jeg snakker om?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...