Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

jeg lurer på en film jeg så for noen år tilbake.

 

En mann med hatt og frakk går inn i en bar der det ligger folk på gulvet som trulig har blitt skutt med hagle. i stedenfor å ringe politiet

stjeler han litt penger fra kasseaperatet, og stapper noen dollar i lummene sine.

da kommer det ei redd kone nedover trappa og sier at han må ringe etter hjelp...

 

Dette var det eneste jeg husker fra filmen, tviler sterkt på at det er noen som kan hjelpe meg, siden jeg har en så kort og dårlig forklaring.

Endret av Ljå
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hørte snakk om en fransk film eller noe som går baklengs.

 

Noe av det som skjer er at ei dame blir voldtatt i et kvarters tid, vaginalt og analt, for så å bli banket så blodet spruter på kamera og overalt.

 

Andre hendelser er at en fyr blir slått i hjel med et brannslukningsapparat og kjeven hans blir slått av ham, og etterhvert ser man ansiktet begynner å bli skeivt.

 

 

Noen som vet hva jeg snakker om?

Lenke til kommentar

Da tar jeg deg på ordet, Lars :)

 

Forresten, fant ut en annen her på egen hånd, hvis noen skulle være interessert.

 

 

Jeg trenger hjelp med å finne igjen navnet på en utenlandsk dogme-film som gikk på nrk2 for noen år siden.

 

Den tok utgangspunkt i en klinikk / et hjem for folk med problemer, gjerne psykiske. Hovedpersonen hadde store problemer med å kontrollere sinnet sitt, og var vel 17 - 18 år gammel.

 

I filmen er det blant annet en som har store problemer med å ikke ronke. Noen som aner hvilken film jeg snakker om?

 

 

 

Manic (2001) viste seg å være filmen jeg lette etter. Svært troverdig og bra film.

Lenke til kommentar
Da bør du prøve å se Seul Contre Tous.

5578784[/snapback]

 

Virket interessant. Kan du anbefale et sted å kjøpe den?

 

En annen ting, burde jeg se kortfilmen Carne først? Leser på IMDB at det er begynnelsen på historien til slakteren i Seul Contre Tous

5578858[/snapback]

 

Jeg har den på sone 2, men jeg finner den ikke igjen på Internett (til sone 2, altså).:(

 

Du kan jo alltids få den til sone 1, da.

 

Jeg har ikke sett Carne, og jeg tror ikke det er nødvendig heller, siden den blir ganske greit oppsummert på starten av Seul Contre Tous.

Lenke til kommentar
Da bør du prøve å se Seul Contre Tous.

5578784[/snapback]

 

Virket interessant. Kan du anbefale et sted å kjøpe den?

 

En annen ting, burde jeg se kortfilmen Carne først? Leser på IMDB at det er begynnelsen på historien til slakteren i Seul Contre Tous

5578858[/snapback]

 

Jeg har den på sone 2, men jeg finner den ikke igjen på Internett (til sone 2, altså).:(

 

Du kan jo alltids få den til sone 1, da.

 

Jeg har ikke sett Carne, og jeg tror ikke det er nødvendig heller, siden den blir ganske greit oppsummert på starten av Seul Contre Tous.

5579556[/snapback]

 

 

Takk for tipset. Får lete etter Seul Contre Tous, og viss jeg finner Carne også, så ser jeg på det som en ekstra bonus

Lenke til kommentar

Da blir det lønn i morra, en snartur innom Outland for å kjøpe tegneserier, og så Platekompaniet neste!

 

For håpentligvis kommer bøkene jeg bestilte fra Mao også :p

 

 

film, bøker og tegneserier.

hvem trenger sosialt liv når man har disse gledene?

 

 

edit: Noen som vet av denne forresten?

 

 

En film jeg så på Hallmark/TV 3 for noen år siden.

Handla om en familie som stammet fra slavene i USA eller noe, og så hadde de en lysestake som en gutt hadde stjålet fra huset han var slave i, og den lysestaken inneholdt sjela til en person eller noe.

 

Hadde vært digg om noen visste hva jeg preika om denne gangen ^^

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar

Hei! lurte på om noen her har sett en film som handler om et barn med usedvanlige god intelligens, den går ut på konfliktene han møter som svært ung og begavet. Jeg tror den het "Little man Tate",men er faktisk ikke helt sikker..Er det noen som kan bekrefte hva filmen heter og hvor det går an å tak i den? Tror det en film laget på 90-tallet, men det er ingen såvidt jeg vet ingen kjente skuespillere etc i den. Hvis noen vet hvor jeg kan få tak i denne filmen, eller har hørt om den, vennligst gi beskjed. på forhånd takk:)

Lenke til kommentar
Hei! lurte på om noen her har sett en film som handler om et barn med usedvanlige god intelligens, den går ut på konfliktene han møter som svært ung og begavet. Jeg tror den het "Little man Tate",men er faktisk ikke helt sikker..Er det noen som kan bekrefte hva filmen heter og hvor det går an å tak i den? Tror det en film laget på 90-tallet, men det er ingen såvidt jeg vet ingen kjente skuespillere etc i den. Hvis noen vet hvor jeg kan få tak i denne filmen, eller har hørt om den, vennligst gi beskjed. på forhånd takk:)

5605406[/snapback]

 

 

 

Er nok en rekke kjente skuespillere med i denne filmen.

 

http://www.imdb.com/title/tt0102316/

 

Du finner den bl.a. på Amazon.com

Endret av Wipeout
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...