Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter

haarod

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvilken film dette er:

Jeg TROR en mann (jøde?) feilaktig blir arrestert for å ha drept noen, dette vet jeg ikke, men vet ihvertfall at han blir satt i fengsel - men han nekter å innrømme at han har gjort det, selv om det vil gjøre fengselstiden hans mye bedre for han selv. Dette fører b.la til at kjæresten/kona forlater han, men kommer tilbake med et felles barn. Ikke akkurat den nyeste filmen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leiter etter en film jeg så på TV2 eller TVNorge for "ørten" år siden. Handler om noen ungdommer som dreper ei jente. De drar henne inn i en bil og stikker henne med en skrutrekker. Mulig de voldtar henne også. Handler vel mest om opprullingen av saken tror jeg. Tar jeg ikke helt feil så er den basert på en sann historie.

Lenke til kommentar

Jeg så en julefilm ifjor men husker ikke navnet på den..

den handla om en jente som bodde i Usa ( i en by hvor det ikke snødde til jul)

Hun og venninen finner en slags værmaskin ( som julenissen har laget og mistet)

De trykker og trykker på maskinen, og det begynner å snø!

Det blir kjempe mye snø i gata, og det blir altfor mye! de klarer ikke å slå av maskinen. Så sender nissen ut hjelpere til å hente maskinen tilbake,,

Noen som veit hvilken jeg mener?

Lenke til kommentar

Er på jakt etter en norsk film jeg leide på biblioteket som barn.

Handler om en gutt som blir med faren(?) sin på et skip. I England får de besøk av noen som utgir seg for å være fra regjeringen, men som er pirater. De dreper den norske kapteinen, og tar over styringa. Gutten havner på en øde øy og blir kompis med en gorilla :p ender med at får med seg masse gull hjem. Noen som veit tittel?

Lenke til kommentar

Lurer på hva denne filmen/serien(?) heter:

Denne gikk i jula for mange år siden, og er en animert "parodi" på askepott. "Askepott" heter noe sånt som "Prins Aske", og er en stakkarslig lang og tynn gutt som har noen stebrødre som løper rundt og pumper vekter, drikker øl, raper, og kaster ølbokser overalt. "Prins Aske" vasker klærne til stebrødrene, og krymper sine egne bukser en gang i løpet av filmen. Jeg husker også en scene der "Prins Aske" blir jagd rundt i en hekke-labyrint av en sint hund (utenfor det store ballet ellerno)

Noen som husker tittelen?

Lenke til kommentar
Så bare trailer på denne filmen, når jeg var på kino og så Fritt Vilt.

Den handlet om en som vokste omvendt. Fra gammel til ung.

Hva heter den?

Har den kommet ut?

edit: var litt sein, ja. Bruckianina har svart.

Endret av Sunset
Lenke til kommentar

Hei

Jeg husker en film fra barndommen som gjorde sterkt inntrykk på meg, men jeg har glemt navnet.

Den handler om en gutt og hans forhold til sin far. Sånn midt i filmen heller faren bensin på gutten mens han sover og han får alvorlige skader. Han blir deretter liggende på sykehus fullt bandasjert mens faren blir dømt til livstid. Mener og huske at han skater ellerno, og det ender med at han blir såppas frisk at han skater igjen.

Noen som har peilig på hvilken film det kan være? Har lett og søkt overalt, men finner ikke ut hva den heter.

Lenke til kommentar

Here it goes, skal prøve å forklare så godt som mulig.

Filmen "starter" med at en ex. fighter av noe slag blir arrestert for narkotika besittelse i et land han er på besøk i. Husker ikke helt 100% sikkert, men tror det var sånn det var at han hadde blitt invitert dit på noe arrangement og etterpå står politiet på døren og arresterer han.

Etter han kommer i fengsel er det en gruppe som er aggressive mot han og det ender opp med at han banker "sjefen" i den gjengen i matsalen. Det hele leder til at han får tilbud om å slåss i en "fengsels liga" som såklart er helt uoffisiell, hvor vinneren vinner friheten sin.

Utrolig oppbrukt historie og konsept, men slåssingen i filmen og selve filmen var kul, så er litt interessert i å finne den igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...