PelsJakob Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Hei. Jeg så en film for noen år siden som jeg ikke husker tittelen på. Den handlet om en ung mann fra en svart familie som utgav seg for å være jøde eller hvit hele livet, blant annet når han vervet seg i forsvaret. Noen som husker den? På forhånd takk. Lenke til kommentar
Dandor Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Leter etter navnet på en film som handler om en fange (fransk tror jeg) under andre verdenskrig som havner på ett slott der Hitler Jugend blir trent opp. Slottet blir angrepet i slutten av filmen og mange av ungene dør. Den må ha vært laget før 2003. Takker for alle tips. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Leter etter navnet på en alien / sci fi film jeg så for ca ti år siden på canal + eller noe. Det jeg husker fra den er en scene i nede i kloakken eller noe, med masse rør osv, en alien som er kjempesterk og river opp døra inn til der hvor han jeg tror er hovedpersonen gjemmer seg, og så husker jeg andre ting som er fra andre scener mener jeg; alien'en kaster ut en kule som begynner å spinne raskt i lufta og suger til seg alt som er løst så det blir borte. En annen ting jeg tror er fra samme film er at hovedpersonen finner en svart liten pyramideformet ting med et lokk, når han putter lokket oppå "pyramiden" så blir han plutselig teleportert til et romskip. Lenke til kommentar
Miiizzy Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 For noen år siden så jeg en veeeeldig bra film som gikk på tvnorge.. Jeg husker bare deler av den, men håper noen vet hvilken det er. Den handlet om en jente som bodde alene med moren sin. Hun var ikke særlig populær, helt til hun ble kjent med en av de populære. Så ble hun invitert på en fest, og hadde sex med typen til hun populære. Etter det ble hun forfulgt og telefonterrorisert. Så slutter filmen med at hun andre later som om hun ringer fra jobben til moren og sier at hun må komme på jobb siden det er krise. Så oppsøker hun populære henne hjemme, terroriserer henne og til slutt dreper henne.. Jeg husker ikke mer.. Den gikk vel i år 2000 eller noe.. På forhånd, takk smile.gif (Prøver en gang til ;D) Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 når jeg leste om han som lurte på en bilfilm lenger opp her så kom jeg til å tenke på en film jeg så for mange år siden. den handler om en gjeng med unge folk som driver å kjører og bygger hotrodder. hovedpersonene er to brødre (eventuelt far og sønn) som bygger en svart hotrod med lystgass og/eller kompressor på. denne går noe sykt og når de aktiverer lysgassen eller pressa eller hva det nå var, så får man en slags tunnelsyn eller tilsvarende. uansett, det som skjer er at den ene av brødrene kræsjer med bilen i et løp, og skader seg eller dauer. så får andre hjelp av en annen person for å bygge opp igjen hotrodden slik at han kan ta revansje mot filmens "badguys" andre ting jeg tror jeg husker er at handlinga foregår mye om kvelden/natta og at den er fra 90 tallet eller kanskje enda eldre. hadde vært moro å sett den en gang til. Denne filmen du skildrer her har jeg og sett, men husker heller ikkje hva den heter. Men han som eier bilen i den filmen dør i en krig, og lillebroren overtar bilen. det høres riktig ut ja. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 hei, er på jakt etter en musikk-film av sjangeren "buena vista social club". den kom kort tid etterpå men var mye tettere inn på folkene. handler også om eldre cubanske musikere. noen som hugser? b. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Lurer på om noen vet hvor eg kan kjøpe filmen om Johnny 5, du vet, den roboten som blir laget av Nova og som får menneskelige følelser etter at lynet slår ned i han...Savner de filmene... Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Lurer på om noen vet hvor eg kan kjøpe filmen om Johnny 5, du vet, den roboten som blir laget av Nova og som får menneskelige følelser etter at lynet slår ned i han...Savner de filmene... Vet play.com har filmene inne til en veldig god pris ihvertfall. http://www.play.com/Search.aspx?searchtype...=28&go.y=18 Lenke til kommentar
Gumpen Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Jeg føler det er litt for mye spørsmål og litt for lite svar her, men jeg prøver meg fordeom. Det er en tegnefilm som jeg så da jeg var liten, som jeg ikke husker navnet på som jeg gjerne ville likt å ha sett igjen. Dette er litt av hva jeg husker fra den: Den handler om en liten gutt. I starten er det noe med en parada eller noe. Åsså er det et ekkorn med i bildet. Gutten havner i drømmeland og møter mye forskjellige fantasi figurer, blandt annet en jente og en konge. Såvidt jeg tror blir kongen kidnappet og de skal ut for å redde ham, de finner et rom i kjellern eller no hvor det er mørk røyk som beveger seg, som de da tilfeldigvis slipper ut..dette viser seg å være marerittet. Gutten drar inn i et slaks mareritt land for å redde kongen. De drar dit med en eller annen form for flygende båt. Det er gutten, ekkornet, jenta, og en del andre fantasi figurer som er med. De kommer inn i en hule. I hula er det en stor mann, med en stor arm. Arma prøver å få fatt i dem mens de springer/flyr gjennom hula..så finner de en dør de går inn i...så går de inn i hula til de finner en ny dør...i døra er det et gitter .. som de kan se igjennom, å da ser de monsteret, i form av en stoooooor svart manne skikkelse. I slutten av filmen finner de kongen, som da er frosset ihjel. Gutten ofrer seg for å redde kongen, kongen blir reddet, gutten besvimer, tårene fra jenta vekker han opp igjen. Bla bla bla. Gutten våkner i senga si når mor og far kommer inn å vekker han å sier at han my skynde seg å kle på seg så han rekker paraden. Det er hva jeg husker fra filmen. Spørsmålet mitt er...hvilken james bond film synest dere er best? hahaha neida....hva heter denne filmen? 100 kr til den som kommer på navnet. Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Tror det er Nemo i Drømmeland. Tror det var nemo iallefall. Hva heter den filmen om han så dør i en bilulykke også ender han i himmelen der han er kremert? Lenke til kommentar
Gumpen Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Tror det er Nemo i Drømmeland. Tror det var nemo iallefall. Hva heter den filmen om han så dør i en bilulykke også ender han i himmelen der han er kremert? Jeg tror jeg elsker deg...du har akkurat oppklart 9 års undring. TAKK!! Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Hva heter julefilmen med han lille gutten hvis far er død som ofte sendes i jula? Faren kommer igjen som snømann, trenger jeg si mer? Veldig søt film. Du vet hvilken jeg mener hvis du har sett den. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Jack Frost. Med Micheal Keaton- Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Stemmer stemmer! Takker og bukker Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Send en sjekk i posten. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Adressen var..? Lenke til kommentar
EskilAJ Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Lurer på en film jeg så for flere år siden, må være 6-7 eller noe. Og da gikk den på TV3 eller noe, så filmen er vel enda et par år eldre enn det. Sjanger må være komedie. Ikke noe spesiell vold som jeg husker. Iallefall så er handlingen om et slags feriested (vinter) der det foregår en konkurranse, der det meste av tekniske finesser er lov for å si det slik. Husker spesielt en fyr som har jet-motorer på slalomskiene sine. Hvis jeg ikke husker feil eller jeg blander to filmer med årene så var dette et slags maraton (bilkjøring var en del tror jeg) Kan hende jeg blander to filmer også med den delen med bilkjøring, men tror ikke det. På forhånd takk!! Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Kanskje det er vår kollektive favorittfilm: http://www.imdb.com/title/tt0099564/ Lenke til kommentar
AsconaB Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Må være Fire, Ice & Dynamite ja. Lenke til kommentar
EskilAJ Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Ja! Den er det!! Du har nettopp løst et flere år langt mysterium! Tusen takk! :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå