Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter

haarod

Anbefalte innlegg

Leiter etter en film.

Har ikke sett den selv, men er dama som syntes den var bra og at jeg burde se den.

Er visst en tysk film som handler om en gutt som drar i en militærleir-ting mot foreldrenes vilje. Der er det bl.a. en på rommet hans som pisser i senga og blir sendt hjem. Videre er det visst noen som mister en granat som går i lufta og en kaster seg på den for å redde de andre.

Er dette nok til at noen av dere får spora opp tittelen eller må jeg be om flere hint?

Bumper denne jeg

Der Fürers Elite eller NaPoLa...Samme film, to navn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leter etter en film jeg så forrige jul, handlet om en gutt som mistet faren sin, også bygget han en snømann ute i hagen. Dagen etter hadde farens sjel på en måte kommet inn i snømannen. Morra trodde selvfølgelig ikke på dette osv osv. Husker desverre ikke mer, noen som vet hva jeg sikter til?

edit: Den var veldig 80-talls husker jeg btw.

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar
Film 2:

Så en romvesen-film da jeg var ca. 7-8 år. Må ha vært fra 80-tallet eller tidlig 90-tall. Amerikansk.

Den starter med en familie som er ute og kjører på en vei som går gjennom en skog. (De kjører noe som minner om en Jeep Cherokee eller Wagoneer kanskje Chevrolet Caprice. Mulig den hadde tre-vinyl på siden av bilen). Plutselig må sønnen i familien ha en tissepause. De stopper i veikanten og sønnen går alene ut i skogen. Han faller ned i et hull/grøft/krater (?). Seinere (husker dårlig) går han tilbake til bilen, men bilen er ikke der. Han går hjem til huset sitt, og banker på. En dame (?) svarer, og gutten lurer på hvor er mamma/pappa. Damen svarer at den familien flyttet derfra for 20 år siden. Det neste jeg husker er at gutten møter noen romvesener.

Noe som høres kjent ut??

Noen som har sett denne? Filmen tipper jeg er fra mellom 1978-1993

Endret av RCP-88
Lenke til kommentar
Det er en svensk film.

Tror den er fra 90 tallet, eller tidlig 2000.

Det er en slags mange historier tvinnet sammen film, som Babel og Magnolia (er jeg ganske sikker på).

En av personene i filmen er en gutt som går på ungdomskolen. Han blir mobbet. Moren hans er politidame. En dag bestemmer han seg for at han er fed-up med mobbing, og tar pistolen til moren med på skolen. Han drar med mobberen ut i skogen for en grunn jeg ikke husker, og truer mobberen med pistolen. Først virker det som om alt skal gå bra, men da begynner mobbeofferet og spy. Mobberen kommer imot han, sier han skal drepe han og skriker skjellsord. Da skyter ungen han. Moren oppdager senere at det mangler en kule i magasinet, og sønnen får trøbbel.

Også var det ett eller annet om en kiosk-eier som hadde en videokassett som viste en blodig dame sitt testamente (elns)

:hmm:

Hvilken film?

På forhånd takk :p

*BUMP*

Lenke til kommentar

Hei. Jeg prøver å huske en bil film. Husker ikkje akkurat korti jeg såg den, men mellom 1985 til 1992 kan jeg tenke meg det var. Forsiden på coveret sitter det en mann på panseret til en rød Ford mustang. Den bilen bruker han til å kjøre Drag race i filmen... Han har ett rødt djevel hodet hengende i sinner speilet på bilen og. Er det noen som kan erindre å huske noe av dette og eventuelt vet navnet på filmen

Lenke til kommentar

Et team skal utforske et stort platå som aldri før har blitt utforsket eller kartlagt. Når laget kommer opp finner de ut at tiden her har stått stille og at det fremdeles lever dinosaurer (good'iser og bad'iser) her sammen med en tidlig versjon av mennesket. Tror jeg husker en scene der menneskene lurer noen "slemme" dinosaurer og får den ene til å dette ned i en felle der de har satt noen spisse pinner ned i bakken. En av menneskene detter neddi og blir så vidt ikke bitt av dinosauren som ligger og spreller med en god del pinner gjennom seg.. Kan godt hende at handlingen skal være på 1800-tallet eller noe sånt.. Er ikke helt sikker..

Noen som har noen ideer?

Lenke til kommentar
Et team skal utforske et stort platå som aldri før har blitt utforsket eller kartlagt. Når laget kommer opp finner de ut at tiden her har stått stille og at det fremdeles lever dinosaurer (good'iser og bad'iser) her sammen med en tidlig versjon av mennesket. Tror jeg husker en scene der menneskene lurer noen "slemme" dinosaurer og får den ene til å dette ned i en felle der de har satt noen spisse pinner ned i bakken. En av menneskene detter neddi og blir så vidt ikke bitt av dinosauren som ligger og spreller med en god del pinner gjennom seg.. Kan godt hende at handlingen skal være på 1800-tallet eller noe sånt.. Er ikke helt sikker..

Noen som har noen ideer?

Dette er nok en av The Lost World fimatiseringene.

Lenke til kommentar

Nei, jeg tror ikke det er en av Jurassic park-filmene.. Kom på enda en scene der en av de infødte menneskene greier å få et spyd gjennom hodet på den ene T-rex'en eller hva det nå enn var.. Men tror han dør, det gjør ikke T-rex'en med en gang, men den dør den og....

Lenke til kommentar
Hei. Jeg prøver å huske en bil film. Husker ikkje akkurat korti jeg såg den, men mellom 1985 til 1992 kan jeg tenke meg det var. Forsiden på coveret sitter det en mann på panseret til en rød Ford mustang. Den bilen bruker han til å kjøre Drag race i filmen... Han har ett rødt djevel hodet hengende i sinner speilet på bilen og. Er det noen som kan erindre å huske noe av dette og eventuelt vet navnet på filmen

Du kan søke på imcdb.org/ om du har mer spesifikk info om bilen (årstall, etc)

Endret av RCP-88
Lenke til kommentar

når jeg leste om han som lurte på en bilfilm lenger opp her så kom jeg til å tenke på en film jeg så for mange år siden.

den handler om en gjeng med unge folk som driver å kjører og bygger hotrodder. hovedpersonene er to brødre (eventuelt far og sønn) som bygger en svart hotrod med lystgass og/eller kompressor på. denne går noe sykt og når de aktiverer lysgassen eller pressa eller hva det nå var, så får man en slags tunnelsyn eller tilsvarende.

uansett, det som skjer er at den ene av brødrene kræsjer med bilen i et løp, og skader seg eller dauer. så får andre hjelp av en annen person for å bygge opp igjen hotrodden slik at han kan ta revansje mot filmens "badguys"

andre ting jeg tror jeg husker er at handlinga foregår mye om kvelden/natta og at den er fra 90 tallet eller kanskje enda eldre.

hadde vært moro å sett den en gang til.

Lenke til kommentar
når jeg leste om han som lurte på en bilfilm lenger opp her så kom jeg til å tenke på en film jeg så for mange år siden.

den handler om en gjeng med unge folk som driver å kjører og bygger hotrodder. hovedpersonene er to brødre (eventuelt far og sønn) som bygger en svart hotrod med lystgass og/eller kompressor på. denne går noe sykt og når de aktiverer lysgassen eller pressa eller hva det nå var, så får man en slags tunnelsyn eller tilsvarende.

uansett, det som skjer er at den ene av brødrene kræsjer med bilen i et løp, og skader seg eller dauer. så får andre hjelp av en annen person for å bygge opp igjen hotrodden slik at han kan ta revansje mot filmens "badguys"

andre ting jeg tror jeg husker er at handlinga foregår mye om kvelden/natta og at den er fra 90 tallet eller kanskje enda eldre.

hadde vært moro å sett den en gang til.

Denne filmen du skildrer her har jeg og sett, men husker heller ikkje hva den heter. Men han som eier bilen i den filmen dør i en krig, og lillebroren overtar bilen.

Lenke til kommentar

Du kan søke på imcdb.org/ om du har mer spesifikk info om bilen (årstall, etc)

Takker for hjelpen. fant ut hva filmen heter. BORN TO RUN

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...