Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Film 1:

 

Så en film da jeg var ca. 10 år, dette må ha vært en film fra 80-tallet. Amerikansk.

 

Jeg husker at det var en scene i en svømmehall, hvor det var en thug som hadde sex eller klinte med en babe. Så kommer det en ryddegutt/pool boy bort, han er en nerdetype. Thug-en trekker en kniv og sier back off eller noe sånt.

 

Neste jeg husker er at han samme thugen kjører i en bil, type ford mustang fastback eller lignende fra 70-tall eller tidlig 80-tall, og den kan ha hatt laksetrapp i bakvinduet. Den hadde ivhertfall gulvmontert skifter med t-håndtak. Bilen var sølvgrå eller lys farge.

 

I bilen sitter det 3-4 andre ungdommer. En jente som sitter i baksetet tar fram et skilt hvor det er symboler for rullestolbruker, syklist, gammel person med stokk, osv. Alle disse har et kryss over seg unntatt syklisten.

 

Bildet bytter til en nerd-type ungdom som skal ut og sykle om kvelden, og mora hans ber han huske å bruke hjelm.

 

Det neste som skjer er at de i bilen får øye på syklisten, og sjåføren trår på gassen og kjører han ned. Syklisten flyr over bilen og lander på bakken. Sjåføren stopper, og man får se girskifteren med t-håndtak, og han bytter til revers, og rygger over hodet til gutten. Jentene er opprømt som et par japanske anime-tvillinger, og hopper ivrig ut av bilen for å ta bilde. så kjører de av gårde. Mer husker jeg ikke.

 

Denne filmen gjorde sterkt inntrykk på meg da jeg var 10 år!!

 

Film 2:

Så en romvesen-film da jeg var ca. 7-8 år. Må ha vært fra 80-tallet eller tidlig 90-tall. Amerikansk.

 

Den starter med en familie som er ute og kjører på en vei som går gjennom en skog. De kjører noe som minner om en Jeep Cherokee eller Wagoneer kanskje Chevrolet Caprice. Mulig den hadde tre-vinyl på siden av bilen. Plutselig må sønnen i familien ha en tissepause. De stopper i veikanten og sønnen går alene ut i skogen. Han faller ned i et hull/grøft (?). Seinere (husker dårlig) går han tilbake til bilen, men bilen er ikke der. Han går hjem til huset sitt, og banker på. En dame (?) svarer, og gutten lurer på hvor er mamma/pappa. Damen svarer at den familien flyttet derfra for 20 år siden. Det neste jeg husker er at gutten møter noen romvesener.

 

Noe som høres kjent ut??

Endret av RCP-88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en film jeg så for veldig lenge siden, som jeg aldri har funnet navnet på:

 

Den handler om ca 7-12 stk, husker ikke helt hvor mange, som blir invitert til et sted av ingen som vet hvem, ang. stedet så mener jeg å huske at de var ute i junglen og lå i telt. Saken er at de er der over et par dager, og etterhvert så blir en og en drept hver dag. Det blir store diskusjoner og anklagelser om hvem som er morderen. En annen ting er at alle sitter å spiser på et sted, og på bordet er det en liten statue med 7 indianer hoder eller no sånt. Etter hver dag som en blir drept, forsvinner hode på mystisk vis under middagen, og ingen greier noen gang å se hvordan det blir fjernet redd foran øynene deres. Så forteller en at "nå er det bare X antall indianere igjen" akkurat som det indianer visa som jeg ikke husker. Det viser seg til slutt av morderen var en somm allerede var drept, han hadde faket døden sin.

En av filmatiseringene av Agatha Christies Ten Little Niggers/Ten Little Indians/Then There Were None, trolig en av disse.

Lenke til kommentar
Har en film jeg så for veldig lenge siden, som jeg aldri har funnet navnet på:

 

Den handler om ca 7-12 stk, husker ikke helt hvor mange, som blir invitert til et sted av ingen som vet hvem, ang. stedet så mener jeg å huske at de var ute i junglen og lå i telt. Saken er at de er der over et par dager, og etterhvert så blir en og en drept hver dag. Det blir store diskusjoner og anklagelser om hvem som er morderen. En annen ting er at alle sitter å spiser på et sted, og på bordet er det en liten statue med 7 indianer hoder eller no sånt. Etter hver dag som en blir drept, forsvinner hode på mystisk vis under middagen, og ingen greier noen gang å se hvordan det blir fjernet redd foran øynene deres. Så forteller en at "nå er det bare X antall indianere igjen" akkurat som det indianer visa som jeg ikke husker. Det viser seg til slutt av morderen var en somm allerede var drept, han hadde faket døden sin.

En av filmatiseringene av Agatha Christies Ten Little Niggers/Ten Little Indians/Then There Were None, trolig en av disse.

 

Takk for tipset, jeg så litt igjennom den og det ringte ingen bjelle på akkurat den filmen jeg lette etter, men konseptet var tydligvis det samme ihvertfall, skal lete mer ;)

 

EDIT: Så ut til at det var mest sannsynlig 1989 versjonen jeg så

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Skumleste en utgave av forrige måneds FHM her en dag da jeg kom over en anmeldelse av en film. Under var det flere filmer i samme sjanger. De hadde forklart kort hva hver film handlet om. Filmen jeg skal fram til er relativt ny (2007-2008) og handler om 2 leiemordere som driter på draget (så vidt jeg skjønte) sjanger: svart komedie. Det var ganske kjente Hollywood skuespillere i hovedrollene.

 

Er det noen som er dreven nok til å snuse seg fram til svaret :O?

Lenke til kommentar

Er på jakt etter en "Rock" film som jeg så en gang jeg gikk på ungdomsskolen for ca 5 år siden,

 

husker ikke helt åssen det var men tror det var en vokalist som spilte i et dårlig band så ble han kastet ut av bandet og fikk tilbud om å spille i et mye bedre band han ble da veldig kjent og han hadde en fan som forgudet ham. en dag hadde bandet konsert og vokalisten ble lei av å synge eller noe sånt, så tok den fanen over for ham.

 

husker det var en veldig bra film med skikkelig bra rock

Lenke til kommentar

For en stund tilbake så jeg en film på TCM. Den handlet om noen studenter, og et slags opprør på skolen deres. Dette er hva jeg tror, husker ikke så godt. Er det noen som vet hvilken film det kan være? Er ikke så mye informasjon jeg kan gi, men jeg er ute etter en sang derfra. Noen nøkkelord:

 

- Hovedpersonen: Store, stygge briller og lyst hår m/ sidesleik

- Noe kjærlighet mellom hovedperson og en jente

- En gjeng studenter (jeg tror det var studenter), i såfall en gruppe med mennesker samler seg i en stor ring i en sal og lager en sang mens de klapper/slår i gulvet

- Politiet har razzia og et helvete bryter ut. Dette er slutten på filmen

- Kan være hippier

 

Mvh Jørgen Pedersen

Lenke til kommentar

film 1. så den når den kom ut, tror det var i 2001. den gikk mange ganger på TV etterpå også. anyways, det er sånne folk som går på skole ellernoe, eller så jobber de med gamle bygninger ellernoe sånt. husker skikkelig ikke. tror de var sånn der 10-15 stykker. det er et gammelt hus, mulig det er et slott eller noe i den duren. i en stor sal i huset er det en fontene tror jeg, og på veggene rundt omkring er det sånne englehoder i porselen. masse creepy skjer (folksa bor på hvert sitt rom) og jeg tror det er en som overlever hele greia. tror det var ei dame, og i slutten av filmen "setter hun fri" alle disse sjelene som visstnok har vært fanget inni huset. ganske dårlig film men jeg vil vite hva den heter :D

 

film 2. jeg må ha vært 8 når jeg så den, tror jeg satt oppe på natta uten at foreldrene mine visste det. ei tenåringsjente bodde med moren sin, som var alkoholiker. det eneste jeg husker egentlig er at denne jenta har seg med en fyr i rutet skjorte i toppen av en berg og dalbane. jeppjepp.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2
For en stund tilbake så jeg en film på TCM. Den handlet om noen studenter, og et slags opprør på skolen deres. Dette er hva jeg tror, husker ikke så godt. Er det noen som vet hvilken film det kan være? Er ikke så mye informasjon jeg kan gi, men jeg er ute etter en sang derfra. Noen nøkkelord:

 

- Hovedpersonen: Store, stygge briller og lyst hår m/ sidesleik

- Noe kjærlighet mellom hovedperson og en jente

- En gjeng studenter (jeg tror det var studenter), i såfall en gruppe med mennesker samler seg i en stor ring i en sal og lager en sang mens de klapper/slår i gulvet

- Politiet har razzia og et helvete bryter ut. Dette er slutten på filmen

- Kan være hippier

 

Mvh Jørgen Pedersen

Hair?.

 

film 1. så den når den kom ut, tror det var i 2001. den gikk mange ganger på TV etterpå også. anyways, det er sånne folk som går på skole ellernoe, eller så jobber de med gamle bygninger ellernoe sånt. husker skikkelig ikke. tror de var sånn der 10-15 stykker. det er et gammelt hus, mulig det er et slott eller noe i den duren. i en stor sal i huset er det en fontene tror jeg, og på veggene rundt omkring er det sånne englehoder i porselen. masse creepy skjer (folksa bor på hvert sitt rom) og jeg tror det er en som overlever hele greia. tror det var ei dame, og i slutten av filmen "setter hun fri" alle disse sjelene som visstnok har vært fanget inni huset. ganske dårlig film men jeg vil vite hva den heter :D

[/qoute]

Hjemsøkt. Med zeta Jones

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar
film 1. så den når den kom ut, tror det var i 2001. den gikk mange ganger på TV etterpå også. anyways, det er sånne folk som går på skole ellernoe, eller så jobber de med gamle bygninger ellernoe sånt. husker skikkelig ikke. tror de var sånn der 10-15 stykker. det er et gammelt hus, mulig det er et slott eller noe i den duren. i en stor sal i huset er det en fontene tror jeg, og på veggene rundt omkring er det sånne englehoder i porselen. masse creepy skjer (folksa bor på hvert sitt rom) og jeg tror det er en som overlever hele greia. tror det var ei dame, og i slutten av filmen "setter hun fri" alle disse sjelene som visstnok har vært fanget inni huset. ganske dårlig film men jeg vil vite hva den heter :D

Høres litt ut som The Haunting fra 1999

http://www.imdb.com/title/tt0171363/

Lenke til kommentar

Det er en svensk film.

Tror den er fra 90 tallet, eller tidlig 2000.

Det er en slags mange historier tvinnet sammen film, som Babel og Magnolia (er jeg ganske sikker på).

 

En av personene i filmen er en gutt som går på ungdomskolen. Han blir mobbet. Moren hans er politidame. En dag bestemmer han seg for at han er fed-up med mobbing, og tar pistolen til moren med på skolen. Han drar med mobberen ut i skogen for en grunn jeg ikke husker, og truer mobberen med pistolen. Først virker det som om alt skal gå bra, men da begynner mobbeofferet og spy. Mobberen kommer imot han, sier han skal drepe han og skriker skjellsord. Da skyter ungen han. Moren oppdager senere at det mangler en kule i magasinet, og sønnen får trøbbel.

 

Også var det ett eller annet om en kiosk-eier som hadde en videokassett som viste en blodig dame sitt testamente (elns)

:hmm:

 

Hvilken film?

 

På forhånd takk :p

Lenke til kommentar
Leiter etter en film.

Har ikke sett den selv, men er dama som syntes den var bra og at jeg burde se den.

Er visst en tysk film som handler om en gutt som drar i en militærleir-ting mot foreldrenes vilje. Der er det bl.a. en på rommet hans som pisser i senga og blir sendt hjem. Videre er det visst noen som mister en granat som går i lufta og en kaster seg på den for å redde de andre.

 

Er dette nok til at noen av dere får spora opp tittelen eller må jeg be om flere hint?

Bumper denne jeg

Lenke til kommentar
Leiter etter en film.

Har ikke sett den selv, men er dama som syntes den var bra og at jeg burde se den.

Er visst en tysk film som handler om en gutt som drar i en militærleir-ting mot foreldrenes vilje. Der er det bl.a. en på rommet hans som pisser i senga og blir sendt hjem. Videre er det visst noen som mister en granat som går i lufta og en kaster seg på den for å redde de andre.

 

Er dette nok til at noen av dere får spora opp tittelen eller må jeg be om flere hint?

Bumper denne jeg

 

Jeg har sett den, men kommer ikke på hva den heter... kan få sjekka det opp..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...