Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Hei og hopp!

 

Det har seg slik at i fjor hadde jeg (og klassen) om lyssetting på sence og filmsett. Av denne grunnen viste læreren oss en liten filmsnutt av en klassiker som hun kalte den. Problemet er at hun bare viste oss en scene, tror det var åpnings scenen (to ord?) og jeg glemte selvfølgelig å spørre hva filmen het. Og det var ikke før for noen dager siden at jeg kom til å huske på filmen igjen. En liten historie der gitt, men slik husker jeg scenen:

 

svart/hvit film, hvor det er en dame som ligger på en sofa. lysene er stilt slik på filmsettet at damen ikke vises, men hun røyker sigarett og røyken vises. bak sofaen er det et vindu og forbi dette vinduet går det en mann og banker på døren hennes.

 

kanskje ikke den beste forklaringen :blush: men håper at det er noen som vet hvilken det er, for jeg har fryktelig lyst til å se den!

 

edit: skriveleif

Endret av Sunset
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som vet om en film med disse elementene?

 

En sau som får rabies og heter Ku joe eller noe,, Noen som vet.. jeg vetta faen åssen man skriver ku joe da ;)

 

EDIT: Det var en film til som het noe med hustle den var det 20 årsgrense på ;)

Det finnes en filmatisering av Stephen King romanen Cujo, hvor en hund får rabies (Boka er 20 ganger bedre enn filmen) - http://www.imdb.com/title/tt0085382/

 

For et par år tilbake kom en film som heter Hostel. I Norge gav filmtilsynet den 18 årsgrense, da det er deres høyseste aldersgrense. Men som en gimmik gav selvskapet som gav ut DVD-en filmen 20 eller 21 årsgrense. Når de egentlig kunne gitt den 18 årsgrense - http://www.imdb.com/title/tt0450278/

Endret av LunarPoet
Lenke til kommentar

Sitter her å leter etter en film, jeg har selv ikke sett den, men skal prøve å forklare det jeg har hørt..

 

Det er en oppfølger til flubber filmen elns, det er ikke bare flubber som er i denne filmen men også en rosa flubber..

 

håper dere kan hjelpe meg med å finne denne filmen^^

Lenke til kommentar

Hallo hallo :D Leter etter en komisk skrekkfilm på en måte.......husker bare noen ting men.Det er en vampyrfilm, broren(ellernoe) til hovedpersonen blir til en vampyr, hovedpersonen dreper han med en stake men på slutten kommer broren tilbake og sier at stake i hjerter ikke dreper en vampyr ellernoe.....og husker også at når "sjef" vampyrer dør viser den fingern te hovedpersoenen xD! Noen som vet :D? Please svar

Lenke til kommentar
Hallo hallo :D Leter etter en komisk skrekkfilm på en måte.......husker bare noen ting men.Det er en vampyrfilm, broren(ellernoe) til hovedpersonen blir til en vampyr, hovedpersonen dreper han med en stake men på slutten kommer broren tilbake og sier at stake i hjerter ikke dreper en vampyr ellernoe.....og husker også at når "sjef" vampyrer dør viser den fingern te hovedpersoenen xD! Noen som vet :D? Please svar

 

Lost Boys (1987) handler om en bror som blir vampyr osv. Husker ikke det med fingen, men det kan virke som det siden den er nokså humoristisk.

 

From Dusk Till Dawn (1996) har du også nesten samme oppegg. 2 brødrer, en blir vampyr. Igjen husker jeg ikke det å vise fingen, men igjen har denne filmen humor og "kulheten" til at det passer inn.

 

Er de enaste 2 som jeg kommer på som har med brødrer å gjøre.

Lenke til kommentar
Hallo hallo :D Leter etter en komisk skrekkfilm på en måte.......husker bare noen ting men.Det er en vampyrfilm, broren(ellernoe) til hovedpersonen blir til en vampyr, hovedpersonen dreper han med en stake men på slutten kommer broren tilbake og sier at stake i hjerter ikke dreper en vampyr ellernoe.....og husker også at når "sjef" vampyrer dør viser den fingern te hovedpersoenen xD! Noen som vet :D? Please svar

 

Lost Boys (1987) handler om en bror som blir vampyr osv. Husker ikke det med fingen, men det kan virke som det siden den er nokså humoristisk.

 

From Dusk Till Dawn (1996) har du også nesten samme oppegg. 2 brødrer, en blir vampyr. Igjen husker jeg ikke det å vise fingen, men igjen har denne filmen humor og "kulheten" til at det passer inn.

 

Er de enaste 2 som jeg kommer på som har med brødrer å gjøre.

 

 

ingen av de...men du ga meg mange nye ideer etter hvilken film jeg skal se neste gang :D har sett de der før men har glemt hva de het xD men tilbake etter den jeg

egentlig ser etter..."sjef" vampyren(klarer ikke slutte å si det xD) var en dame, hun ble drept av sollys i kloakken ellernoe...trur hovedpersonen brukte en slags pil og bue også :S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...