Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter

haarod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg så en film for en stund siden (snakk om år). Det jeg husker var en eller annen spion eller agent som var sendt til en øy (mulig det var en øy fordi han ikke lenger kunne brukes i tjeneste, men ikke noe fengsel). Uansett så brukte han tiden her på å trene seg opp, holde pusten i badekaret og slikt, sånn at han kunne komme seg vekk til slutt ved å hoppe fra øya (store stup).

Jeg husker også noe med et tog og et helikopter helt på slutten. Om jeg ikke tar feil så fester helten i filmen en wire fra toget til helikopteret (som er ondt). Så når toget kjører inn i tunnellen så bli helikopteret naturlig nok ødelagt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Det har kommet skummelt mange forslag nå, men fortsatt er ingen av de rett. :p Nå kan det hende at jeg blander handlingen i flere filmer, men dette fotografen (mannen) hadde også sitt eget drivhus i hagen hjemme.

Lenke til kommentar
Jeg så en film for en stund siden (snakk om år). Det jeg husker var en eller annen spion eller agent som var sendt til en øy (mulig det var en øy fordi han ikke lenger kunne brukes i tjeneste, men ikke noe fengsel). Uansett så brukte han tiden her på å trene seg opp, holde pusten i badekaret og slikt, sånn at han kunne komme seg vekk til slutt ved å hoppe fra øya (store stup).

Jeg husker også noe med et tog og et helikopter helt på slutten. Om jeg ikke tar feil så fester helten i filmen en wire fra toget til helikopteret (som er ondt). Så når toget kjører inn i tunnellen så bli helikopteret naturlig nok ødelagt.

Double Team

http://www.imdb.com/title/tt0119013/

51V8FA5T3CL._SL500_AA280_.jpg

Lenke til kommentar

Hei!

Kan svakt erindre en film jeg likte veldig godt, de fulgte noen pressefolk/fotografer i et krigsområde (ihvertfall deler av filmen), scenene fra filmen jeg husker er:

De tre pressefolkene er i ett hus/ruinene i ett hus, her blir en av de drept/såret og de må forlate han (?).

En av de ligger på sykehus, og en av de springer inn på sykehuset som er forlatt/evakuert for å finne han.

De springer over en gressvoll, å kommer til en lang vei, der det er soldater som "jager" sivile (?), de følger veien, å kommer til en FN sone, og sikkerheten.

Dette er alt jeg husker foreløpig, er det noen som vet hvilken film jeg tenker på?

Lenke til kommentar

Husker ikke om fyren som forsvant var pressefotograf, men iallfall dro kona og faren hans til landet han forsvant i for å lete etter ham i filmen Missing fra 1982 av Costa-Gavras med Sissy Spacek og Jack Lemmon i hovedrollene. Filmen handlet om juntaen i Chile og dens gode hjelpere i USA.

Lenke til kommentar
Husker jeg så en film for en tid tilbake, det handler om en pressefotograf i en krig. Så forsvinner han, men konen hans nekter å tro at han er død og følger etter og reiser til samme land som han var i. Sier det noen noe?

Spesielt at vi lurte på samme film, på samme dag. Tror også jeg fant svaret på min med Jason Something - Takk!

Lenke til kommentar

Ser etter to filmer fra barndommen;

Den ene handler om en kjempebleksprut som ikke er så hyggelig

Den andre om en smart hai som begynner å gå på land, som heller ikke er så hyggelig..

Noen som vet tittelene? :p Begge ligger vel i kategorien grøsser.

Endret av Cerb89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...