Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Eg husker ikke så mye fra filmen eg leter etter, bortsett fra av at det var en komedie og i begynnelsen så var det en unge som ikke rakk en båt han skulle være med. Så han ente opp med å svømme etter båten og var naturlig nok sinnsykt trøtt når han kom frem.. Noen som kjenner til denne filmen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er en grøsser, har fått høre dette av den: Var om jeg jente som ble dumpa i en brønn av mora også kom hun tilbake for å kverke to som ville finne historien om henne.Veit det bare er film men.. å den gikk før, allehelgensdagen på TvNorge. Noen som vet hvilken jeg snakker om ? Er en grøsser.

Gikk i begynnelsen av November.

Endret av Tee_Kay
Lenke til kommentar

Kanskje noen her kan hjelpe meg, jeg vet ikke om dette er en film eller en serie, men jeg har en mistanke om at det kan være en Dr.Who-episode. Here goes:

 

Settingen er på sydpolen eller noe, det er i hvert fall kaldt. Her er også en base, som naturlig nok er bemannet. Det er en stein der (meteor elns), og når folk berører denne besvimer de. Etter hvert forvandles de til et monster, en hybrid mellom menneske og plante som attpåtil ikke er videre vennlig innstilt, angriper mennesker og herjer på. Det siste jeg husker fra spetakkelet var at en av disse mennesketrærne hadde vokst seg kjempedigert og tok kontroll over klatreplanter (eller kanskje klatreplantene var en del av monsteret). På dette tidspunktet var jeg så vettskremt at jeg må ha skrudd av, er nok derfor jeg ikke husker mer. :scared:

 

Tror dette gikk på TV1000 på slutten av 80/begynnelsen av 90-tallet.

Har noen peiling på hva dette er? Kunne tenkt meg å se det igjen, selv om det sikkert er bare teit i dag... :)

 

EDIT: Litt inkonsekvent språk rettet på

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Okey, jeg trenger litt hjelp. Det er dritlenge sida jeg så filmen, men prøver meg likevel:

 

Filmen handler om en person A som later som han er lam. Person B prøver å bevise at han faker og det ender med en rettsak som B taper. Når de møtes etter rettsaken stikker B en brevkniv i låret på han "lamme" fyren for å vise at han har følelse i beina. Men han klarer å holde smertene i seg og person B blir arrestert.

 

Filmens siste scene tror jeg er med at han "lamme" duden spiller baseball med familien sin.

 

Hvis noen kunne hjelpe meg, hadde det vært fint.

Lenke til kommentar

Så nettopp en episode av Family Guy og der hadde de en parodi på en scene jeg har sett i en film. Er ganske sikker på det er Bruce Willis og en neger som blir holdt fanget i kjelleren til en våpenforretning(?). Negeren blir bundet fast, får sånn rød kule i kjeften og blir voldtatt. Bruce kommer og redder negeren selv om de, før denne hendelsen, var bitre fiender.

 

Tror det er en ganske kjent film, men det sto helt stille da jeg så den scenen i Family Guy. Noen som vet hvilken film jeg tenker på? Grubler meg ihjel snart.

Lenke til kommentar

Kusina mi snakka om en film hun gjerne ville finne tittelen på... Hun kom ikke på hvilken film det var, men en scene husket hun:

 

Det var en mann som satt på et fly ved siden av en unge som spurte han om hva han drev med eller jobbet med. Da svarte han med "If I told you, i would may have to kill you" eller noe i den duren. ungen løper bort i redsel, mens han småler.

 

Det høres kjent ut, men jeg kommer heller ikke på hvor det er fra... Er en komedie tror jeg. Takknemlig hvis noen klarer å finne det ut.

Lenke til kommentar
Kusina mi snakka om en film hun gjerne ville finne tittelen på... Hun kom ikke på hvilken film det var, men en scene husket hun:

 

Det var en mann som satt på et fly ved siden av en unge som spurte han om hva han drev med eller jobbet med. Da svarte han med "If I told you, i would may have to kill you" eller noe i den duren. ungen løper bort i redsel, mens han småler.

 

Det høres kjent ut, men jeg kommer heller ikke på hvor det er fra... Er en komedie tror jeg. Takknemlig hvis noen klarer å finne det ut.

5467646[/snapback]

Relativt ny film? Husker jeg så en film på kino i høst som hadde en replikk som ikke var så ulik den du nevner. Handler om en fyr som "kidnapper" en dame sånn at hun kan fikse et hotelrom på hotellet hun jobber så de kan drepe en viktig person. Husker ikke tittelen akkurat nå, men kan det være filmen du er på jakt etter?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Den filmen du snakker om CurSe, heter Red Eye. Men om det er filmen Alderon er ute etter vet jeg ikke.

5469402[/snapback]

 

Det er nok ikke Red Eye fyren mener.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...