Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Jeg spør igjen jeg, ettersom at beskrivelsen min var mildt sagt dårlig, og fordi jeg er meget interessert i å skaffe denne filmen.

 

Filmen tar sted på 1950-1960 tallet i Amerika (veldig sansynlig Sør-statene), hvor en svart man blir arrestert for mordet på en hvit man. Han er ikke interessert i å snakke om det, og ettersom at rasehatet lever i blodet på innbyggerne i byen, er interessen for å få den svarte mannen dømt til døden svært stor. Nettopp pga. dette, trår onkelen til den arresterte opp som advokat, og gjør alt i sin kapasitet til å frikjenne nevøen sin.

 

Innimellom lærer vi at den svarte mannen ikke har drept noen, men at alt var en feiltakelse. Det viser seg at han er homofil, noe som viser seg å være en mye større synd enn drap, i familien hans.

 

Er sikkert 7-8 år siden jeg så filmen, så jeg husker som sagt veldig dårlig. Og kan være småfeil i beskrivelsen. But you get the idea. :)

 

Ser kanskje ut til at jeg må sende et brev til filmmagasinet og håpe på det beste. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I en fjern fortid, dvs, for ca. 25 år siden, så jeg på TV (trolig NRK, siden det ikke fantes så mange kanaler dengang) en italiensk (tror jeg) film hvor handlingen foregikk i en kinosal hvor man viste en westernfilm, og hvor hovedpersonen på kinolerretet plutselig snudde seg mot publikum i salen, løftet revolveren og skjøt - og traff og drepte en publikummer. De som etterforsket drapet, fant etter hvert ut at det samme skjedde på andre kinoer hvor denne westernfilmen ble vist. Men jeg husker ikke lenger om filmen ga noen god forklaring på hendelsen, så det hadde vært moro å se den om igjen hvis den fins på DVD. Men jeg husker verken navnet på filmen eller regissøren. Noen andre som har peiling? Få år senere kom for øvrig Woody Allen med filmen Kairos røde rose, hvor hovedpersonen i en film hopper ut av lerretet og begynner å leve sitt eget liv.

Her er IMDb sin liste over slike filmer, men fant ingen som passet - http://www.imdb.com/keyword/movie-reality-crossover/

Endret av LunarPoet
Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg lurer spesielt på hva denne filmen heter.

 

Jeg har ikke så mye, men det er garantert noen har sett den.

Sjanger er vel slags western sak. Spesielle klipp er: 5 menn går med rifler, mot 5 ? andre menn, med rifler og pistoler. De begynner å skyte mot hverandre, og det er rimelig fet krig der. Det er utrolige lyd scener i denne filmen.

 

Soundgarden brukte denne filmen som demo på et sett JBL høyttalere vet jeg.

 

Er det noen som har en aning hva jeg er ute etter ?

Endret av Chosiso
Lenke til kommentar

Det minnet meg på en film jeg lurer på hva heter.

 

 

 

 

Historien foregår ett sted i sørstatene. De er en mann som har drept 2 vite menn forde de voldtokk datteren hans. Og så handler film om rettsaken rundt det osv... Hovedpersjonen var advokaten hans som var ganske ung. I slutten av filmen så krangler anti-rasister og ku klux klanen om han skal bli hengt eller ikke. Så ender det med att noen kommer løpende ut av rettsalen og sier att han ikke blir hengt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Husker jeg så en film for en tid tilbake, det handler om en pressefotograf i en krig. Så forsvinner han, men konen hans nekter å tro at han er død og følger etter og reiser til samme land som han var i. Sier det noen noe?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Nei, desverre den er det ikke. Jeg husker ikke så mye fra filmen, annet enn at når mannen forsvannt fikk konen tilbake kamera-bagen hans. Han hadde også en sønn mulig han også hadde en datter, det husker jeg ikke...

Lenke til kommentar
A time to kill var det :) tusen takk.

 

Burde jeg kjøpe den? Hva syntes folket?

 

Tror ikke du kommer til å angre på det, A time to kill er en meget bra film. Så den på kino når den kom og var også første filmen mend Matthew McConaughey jeg så, sitter fremdeles igjen med gode minner om rolleprestasjonen hans...

 

 

Husker jeg så en film for en tid tilbake, det handler om en pressefotograf i en krig. Så forsvinner han, men konen hans nekter å tro at han er død og følger etter og reiser til samme land som han var i. Sier det noen noe?

 

Kan det være Welcome to Sarajevo, har ikke sett den selv så hva den hanlder om har jeg ikke peiling om. Bare en film som falt meg inn her og nå, sikkert ikke riktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...