Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husker jeg så en film på TV for mange år siden, som jeg av ukjente årsaker plutselig fikk lyst til å vite navnet på. Husker at det var en fransk thriller, og husker også at den skremte livsskiten ut av meg da jeg så den:P Noe jeg ikke husker derimot, er handlingen. Her er det jeg kommer på i farten:

 

- Som sagt en fransk thriller. Godt mulig det var en fransk romantisk thriller også, ikke sikker.

- Husker ikke mye av handlingen, men jeg er ganske sikker på at filmen var basert på en sann historie.

- Filmens kvinnelige hovedrolle var syk i huet og trodde at filmens mannlige hovedrolle var forelsket i henne (tror dette kalles erotomani). Hun var vel det man kalle en stalker.

- Mener å huske at filmen var "delt i to", første halvdelen sett fra damas synspunkt, andre halvdel sett fra mannens synspunkt. Midt uti filmen prøvde dama å ta selvmord, og da "spolte" man filmen tilbake til begynnelsen, og så ser vi resten av filmen fra mannens synspunkt.

- Noe sier meg at tittelen var "Elsker, elsker ikke" eller noe i den duren (på fransk burde vel det bli "Aime, n'aime pas" eller noe sånt), men finner ingen filmer med dette navnet.

 

Aner ikke hvorfor, fikk av en eller annen grunn lyst til å vite navnet på filmen. Håper noen vet=)

Lenke til kommentar
Husker jeg så en film på TV for mange år siden, som jeg av ukjente årsaker plutselig fikk lyst til å vite navnet på. Husker at det var en fransk thriller, og husker også at den skremte livsskiten ut av meg da jeg så den:P Noe jeg ikke husker derimot, er handlingen. Her er det jeg kommer på i farten:

 

Denne? http://www.imdb.com/title/tt0113446/

 

Njaa, kanskje, kanskje ikke. Vanskelig å si når det ikke står noe Plot synopsis der. Det ringer ikke akkurat noen bjeller, for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Jeg så en film for 1 år sia hos en kamerat.

Det var om en skole som ble kidnappet av noen form for terrorister.

Men så er det 4 gutter som vet hvordan de kan stanse det.

 

Husker noe med at en av de 4 guttene dør når de prøver å stoppe det med å stjele våpnene fra "terroristene".

Visst noen har sett filmen Masterminds, så er det nesten det samme.

Bare at alt foregår i skolegården og utenfor skolegården, og at det er 4 gutter som er trøbbel. Ikke bare 1.

 

Håper noen her husker noe av det lille jeg har sagt.

Det er en helt genial film.

 

 

Visst ikke jeg tar feil, så er det en 80s film.

Eller så er det i begynnelsen av 90s.

Lenke til kommentar
Så en film på ZTV eller hva nå den kanalen het. Så den for en stund siden.

 

Tror det var basert på en bok fra Stephen King, det er en mann som blir forvandlet til en varulv. Noen som vet hva den heter?

 

Altså, visst det er stephen king.

Så er det Silver Bullet fra 1985.

 

Men visst du bare har lest feil, så har jeg tro på en film jeg ikke husker navnet på, men har litt handling av.

Den handler om en teenager som blir om til en varulv eller noe.

Visst noen husker navnet på denne, så har jeg nok mest tro på at det er denne.

(tenker IKKE på I Was a Teenage Werewolf (1957) )

Lenke til kommentar
Så en film på ZTV eller hva nå den kanalen het. Så den for en stund siden.

 

Tror det var basert på en bok fra Stephen King, det er en mann som blir forvandlet til en varulv. Noen som vet hva den heter?

 

Altså, visst det er stephen king.

Så er det Silver Bullet fra 1985.

 

Men visst du bare har lest feil, så har jeg tro på en film jeg ikke husker navnet på, men har litt handling av.

Den handler om en teenager som blir om til en varulv eller noe.

Visst noen husker navnet på denne, så har jeg nok mest tro på at det er denne.

(tenker IKKE på I Was a Teenage Werewolf (1957) )

Teen Wolf (1985) med Michael J. Fox. Men det er en komedie, ikke akkurat noe man forbinder med Stephen King med det første.

Lenke til kommentar

Såg ein film for ei stund tilbake sidan, og vart plutselig litt nysjerrig på kva den heiter. Handlar om ein person med veldig skjørt skjelett, og ein med veldig sterkt skjelett. Han med svakt var med i ei togulykke, men kom frå det utan nokre skadar. Han har også vannskrekk, det er den største svakheten hans vistnok.

Han med skjørt skjellett datt ned ei trapp og brakk opptil 20 bein trur eg.

Hugsar ikkje så mykje meir.

 

Please help :)

Lenke til kommentar
Så en film på ZTV eller hva nå den kanalen het. Så den for en stund siden.

 

Tror det var basert på en bok fra Stephen King, det er en mann som blir forvandlet til en varulv. Noen som vet hva den heter?

 

Husker du mer av den filmen? Det er veldig mange varulvfilmer, og en god del av dem er svært bra. :)

 

Edit:

 

Søsteren min så en film på åttitallet en gang jeg gjerne skulle hatt tak i. Hun husker fint lite av dem, men det var noe med noen politietterforskere som lette gjennom et hus. En av dem sa de andre måtte ta en titt og holdt opp lokket på søppelboksen. De andre så ned, og vi fikk se et nærbilde av et avkappet hode. Den scenen skremte søsteren min ganske mye, så klart jeg gjerne skulle hatt tak i navnet på den filmen. :p

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar
Så en film på ZTV eller hva nå den kanalen het. Så den for en stund siden.

 

Tror det var basert på en bok fra Stephen King, det er en mann som blir forvandlet til en varulv. Noen som vet hva den heter?

 

Husker du mer av den filmen? Det er veldig mange varulvfilmer, og en god del av dem er svært bra. :)

 

Nei, husker ikke så veldig mye mer av den. Vet jeg søkte på Play.com å hadde tenkt å kjøpe den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...