Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter

haarod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jo, altså, jeg har et spørsmål her.

For en stund siden (tror det var en gang i 2007) så gikk det en film på TV2. Handlet om to soldater i en krig et sted i Europa, Balkan eller Russland eller noe i den duren.

Husker null og niks om handlinga, men jeg tror den ene soldaten klarte å overmanne han andre i en skyttergrav (de møtes i hvert fall på en eller annen måte), og så skjer det... et eller annet. Husker ingenting, men jeg tror de blir venner etter hvert. Godt mulig han ene er skadet hele tiden også. Såvidt jeg vet er det en relativt gammel film, og den vant noen priser når den kom ut, tror bla. den vant "Beste utenlandske film" et eller annet sted.

Noen som aner hvilken film jeg prater om?

@Endrebjo: Tror filmen du snakker om heter Buddy. (EDIT: Oops, litt sen der gitt...)

Endret av Dyrehagen
Lenke til kommentar
Jo, altså, jeg har et spørsmål her.

For en stund siden (tror det var en gang i 2007) så gikk det en film på TV2. Handlet om to soldater i en krig et sted i Europa, Balkan eller Russland eller noe i den duren.

Husker null og niks om handlinga, men jeg tror den ene soldaten klarte å overmanne han andre i en skyttergrav (de møtes i hvert fall på en eller annen måte), og så skjer det... et eller annet. Husker ingenting, men jeg tror de blir venner etter hvert. Godt mulig han ene er skadet hele tiden også. Såvidt jeg vet er det en relativt gammel film, og den vant noen priser når den kom ut, tror bla. den vant "Beste utenlandske film" et eller annet sted.

Noen som aner hvilken film jeg prater om?

Du er ute etter No Man's Land.

Lenke til kommentar

Er en film om tidsreise jeg ikke klarer å komme på. Husker en scene hvor hovedpersonen plutselig dukker opp i skyttergravene under første verdenskrig. Hvor han blir tatt bilde av, og når han eller noen andre i nåtiden kikker i gamle aviser, så ser de ansiktet hans. Eller kan det ha vært en serie?

Endret av LunarPoet
Lenke til kommentar
Er en film om tidsreise jeg ikke klarer å komme på. Husker en scene hvor hovedpersonen plutselig dukker opp i skyttergravene under første verdenskrig. Hvor han blir tatt bilde av, og når han eller noen andre i nåtiden kikker i gamle aviser, så ser de ansiktet hans. Eller kan det ha vært en serie?

MEner å huske de gravde en kule fra 1. VK ut av Bruce Willis i "12 Monkeys", kan det være den?

Lenke til kommentar

Okei,jeg husker nesten INGENTING. Men vi prøver:

En homofil prest blir utstøtt i kirka og samfunnet fordi han er homofil. På sutten av filmen er det to "prestekøer",der de holder noe som ligner på en penge og setter det i munnen på de som er i kirka. Ingen stiller seg i køen til homo-presten,bortsett fra en jente/tenåring som også har en viktig rolle i filmen. Begge triller et par tårer.

That's it! Så den når jeg var 12 kanskje. Er 18 nå..

Lenke til kommentar

Leter etter navnet på en film.

Filmen er mellom 1980 og 1990.

Handler om at døde folk får masse strøm i seg så våkner de til live. Men etterhvert så blir huden ødelagt. Slutter med at to personer går mot et veldig sterkt lys.

Hmm, ikke mye å gå på... Men noen som har en ide hvilken film dette er ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...