endrebjo Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Hva heter den norske filmen der det er en som er redd for å ta t-banen? Han kommer også på TV i løpet av filmen, og blir helt paralysert. Lenke til kommentar
Dyrehagen Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 (endret) Jo, altså, jeg har et spørsmål her. For en stund siden (tror det var en gang i 2007) så gikk det en film på TV2. Handlet om to soldater i en krig et sted i Europa, Balkan eller Russland eller noe i den duren. Husker null og niks om handlinga, men jeg tror den ene soldaten klarte å overmanne han andre i en skyttergrav (de møtes i hvert fall på en eller annen måte), og så skjer det... et eller annet. Husker ingenting, men jeg tror de blir venner etter hvert. Godt mulig han ene er skadet hele tiden også. Såvidt jeg vet er det en relativt gammel film, og den vant noen priser når den kom ut, tror bla. den vant "Beste utenlandske film" et eller annet sted. Noen som aner hvilken film jeg prater om? @Endrebjo: Tror filmen du snakker om heter Buddy. (EDIT: Oops, litt sen der gitt...) Endret 28. juni 2008 av Dyrehagen Lenke til kommentar
Manx Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Jo, altså, jeg har et spørsmål her. For en stund siden (tror det var en gang i 2007) så gikk det en film på TV2. Handlet om to soldater i en krig et sted i Europa, Balkan eller Russland eller noe i den duren. Husker null og niks om handlinga, men jeg tror den ene soldaten klarte å overmanne han andre i en skyttergrav (de møtes i hvert fall på en eller annen måte), og så skjer det... et eller annet. Husker ingenting, men jeg tror de blir venner etter hvert. Godt mulig han ene er skadet hele tiden også. Såvidt jeg vet er det en relativt gammel film, og den vant noen priser når den kom ut, tror bla. den vant "Beste utenlandske film" et eller annet sted. Noen som aner hvilken film jeg prater om? Du er ute etter No Man's Land. Lenke til kommentar
Dyrehagen Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Ah, hadde det på tunga! Takk:D Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 (endret) Er en film om tidsreise jeg ikke klarer å komme på. Husker en scene hvor hovedpersonen plutselig dukker opp i skyttergravene under første verdenskrig. Hvor han blir tatt bilde av, og når han eller noen andre i nåtiden kikker i gamle aviser, så ser de ansiktet hans. Eller kan det ha vært en serie? Endret 29. juni 2008 av LunarPoet Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Er en film om tidsreise jeg ikke klarer å komme på. Husker en scene hvor hovedpersonen plutselig dukker opp i skyttergravene under første verdenskrig. Hvor han blir tatt bilde av, og når han eller noen andre i nåtiden kikker i gamle aviser, så ser de ansiktet hans. Eller kan det ha vært en serie? MEner å huske de gravde en kule fra 1. VK ut av Bruce Willis i "12 Monkeys", kan det være den? Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Ja det stemmer. Jeg vurderte filmen tidligere, men glemte ut at de ved en feil sender han for langt tilbake i tid ja. Takk. Lenke til kommentar
prada8 Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Okei,jeg husker nesten INGENTING. Men vi prøver: En homofil prest blir utstøtt i kirka og samfunnet fordi han er homofil. På sutten av filmen er det to "prestekøer",der de holder noe som ligner på en penge og setter det i munnen på de som er i kirka. Ingen stiller seg i køen til homo-presten,bortsett fra en jente/tenåring som også har en viktig rolle i filmen. Begge triller et par tårer. That's it! Så den når jeg var 12 kanskje. Er 18 nå.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 skulle tro det. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 For å være helt nøyaktig: Priest Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Noe 'helt nøyaktig' har blitt gjort, så jeg gjør noe potensielt nødvendig med å også gi en link - http://www.imdb.com/title/tt0110889/ Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Litt OT, men la ikke inn link med vilje. Noe kan man orke å gjøre selv Lenke til kommentar
prada8 Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Kjenner den ikke igjen på bildene.Sikker på at det er den? Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Du kan se hele filmen på youtube, her er linken til de første 10 minuttene - http://www.youtube.com/watch?v=pxVgRU-Tl3c Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Nei,men det er en film som handler om homofili og prester Var et forslag,ikke et absolutt svar Lenke til kommentar
nilshv Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Leter etter navnet på en film. Filmen er mellom 1980 og 1990. Handler om at døde folk får masse strøm i seg så våkner de til live. Men etterhvert så blir huden ødelagt. Slutter med at to personer går mot et veldig sterkt lys. Hmm, ikke mye å gå på... Men noen som har en ide hvilken film dette er ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå