Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på en reklamefilm.

 

Gikk for noen år siden (3-4?) på norsk tv. To jenter ble overrasket av regnet og ble søkkvåte. De setter seg inn i en bil og spiser "pastiller" (husker ikke produktnavnet).

 

Noen som vet hvem som laget den? Er den tilgjengelig noe sted?

5376999[/snapback]

"Doc" comes to mind. Eller så kan det være fisherman's friend. Jeg ville tatt en kikk på produsentenes (til produktene altså) hjemmesider for å finne videoene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er et filmsitat samplet av The Herbaliser i starten av låta Who's The Realest? fra albumet Very Mercenary som jeg ikke klarer å plassere.

Sitatet er slik:

Person 1: "This is real shit."

Person 2: "It's good shit right?"

P1: "No, it's bad shit!"

P2: "Bad shit. Like the shit is bad?"

P1:"It's shit shit. The shit isn't worth shit! Anyone cauth on the street with this'll get killed!" This is real shit."

Jeg er meget, for ikke å si helt, sikker på at "Person 1" er Steve Buscemi, og jeg er også meget sikker på at jeg har sett den filmen, men jeg klarer nå ikke å finne ut av hvilken film det er. Argh, blir gal, hjelp!

 

Så, fra hvilken film kommer det overnevnte sitatet?

Muligens en film med Steve Buscemi.

Lenke til kommentar
Det er et filmsitat samplet av The Herbaliser i starten av låta Who's The Realest? fra albumet Very Mercenary som jeg ikke klarer å plassere.

Sitatet er slik:

Person 1: "This is real shit."

Person 2: "It's good shit right?"

P1: "No, it's bad shit!"

P2: "Bad shit. Like the shit is bad?"

P1:"It's shit shit. The shit isn't worth shit! Anyone cauth on the street with this'll get killed!" This is real shit."

Jeg er meget, for ikke å si helt, sikker på at "Person 1" er Steve Buscemi, og jeg er også meget sikker på at jeg har sett den filmen, men jeg klarer nå ikke å finne ut av hvilken film det er. Argh, blir gal, hjelp!

 

Så, fra hvilken film kommer det overnevnte sitatet?

Muligens en film med Steve Buscemi.

5381848[/snapback]

 

Kjørte sitatet gjennom IMDB, og filmen heter "Running Scared" (1986). Fant ihvertfall ikke andre filmer som hadde den samtalen

Lenke til kommentar

TAKK! til _crs_ og xkharonx, har lurt i flere uker nå.

Siden Buscemi ikke er med har jeg enten dårlige ører eller så har Jim Ortlieb veldig Buscemi-lik stemme.

 

Nå er ikke sitatet på imdb ordrett i forhold til hva som sies i sitatet jeg hører så nå må jeg se "Running Scared" for å være helt sikker :)

Lenke til kommentar

En slags gangster film jeg så for veldig veldig lenge siden. Husker folk som gikk forbi sa til meg når jeg så på: "å du ser på x", ergo en kjent film. Husker det var en stor gangster eller noe lignende, som drev og slafset kylling, mens en liten gutt ville ha. Så kommer det en eller annen detektiv tror jeg og skværer opp. Er også ett oppgjør etterpå mener jeg.

 

Noen som kan hjelpe?

Endret av Mr.SS
Lenke til kommentar

Hey y'all jeg husker ikke hva filmen het men har ekstremt lyst til å skaffe meg den. Husker bestem at Jean Claude Van Damme spelte i den og at Van Damme ble en super slåss kjempe i en turnering på en forbudt øy etter at han stakk av fra new york og opp på en båt ellerno og Roger Moore spiller en mester tyv samemn med annen fjott i filmen så noen som husker hva filmen het?

Lenke til kommentar
Hey y'all jeg husker ikke hva filmen het men har ekstremt lyst til å skaffe meg den. Husker bestem at Jean Claude Van Damme spelte i den og at Van Damme ble en super slåss kjempe i en turnering på en forbudt øy etter at han stakk av fra new york og opp på en båt ellerno og Roger Moore spiller en mester tyv samemn med annen fjott i filmen så noen som husker hva filmen het?

5414389[/snapback]

 

The Quest ?

Lenke til kommentar
Hey y'all jeg husker ikke hva filmen het men har ekstremt lyst til å skaffe meg den. Husker bestem at Jean Claude Van Damme spelte i den og at Van Damme ble en super slåss kjempe i en turnering på en forbudt øy etter at han stakk av fra new york og opp på en båt ellerno og Roger Moore spiller en mester tyv samemn med annen fjott i filmen så noen som husker hva filmen het?

5414389[/snapback]

 

The Quest ?

5414395[/snapback]

Ja stemmer er det noen som vet om den er å ¨å kjøpt i noen lokale forretninger som platekompaniet ellerno?

Lenke til kommentar

Det her er en sytti eller åttitallsfilm. Genre er vel skrekk/horror/grøss

 

Så på den når jeg var liten så jeg husker ikke så mye av den, men den er i hvertfall den skumleste filmen jeg noensinne har sett, period.

 

Filmen starter med at en familie på 3 stk sitter rundt matsbordet, og datteren kveles av et eple og dør. Senere så flytter familien inn i et hus hvor resten av handlingen foregår. Det skjer ikke så mye i filmen tror jeg, men det var skitskummelt. Datteren er et spøkelse kanskje? Var det psykologiske stemmningen i filmen som var gjennomført, og det var ikke så grafisk.

 

Irriterende at jeg ikke husker hva den heter eller mer av handlingen, eneste jeg husker er at det var skummeeel.

 

Noen som har peil, eller ble det her for vagt?

Endret av Erad
Lenke til kommentar
Det her er en sytti eller åttitallsfilm. Genre er vel skrekk/horror/grøss

 

Så på den når jeg var liten så jeg husker ikke så mye av den, men den er i hvertfall den skumleste filmen jeg noensinne har sett, period.

 

Filmen starter med at en familie på 3 stk sitter rundt matsbordet, og datteren kveles av et eple og dør. Senere så flytter familien inn i et hus hvor resten av handlingen foregår. Det skjer ikke så mye i filmen tror jeg, men det var skitskummelt. Datteren er et spøkelse kanskje? Var det psykologiske stemmningen i filmen som var gjennomført, og det var ikke så grafisk.

Irriterende at jeg ikke husker hva den heter eller mer av handlingen, eneste jeg husker er at det var skummeeel.

 

Noen som har peil, eller ble det her for vagt?

5418960[/snapback]

 

Full Circle/The Haunting of Julia (1977) med Mia Farrow som mora?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...