Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter

haarod

Anbefalte innlegg

Jeg leter etter en film jeg så på TV for leeenge siden. Det er en krigsfilm, tror det var WW2 og handlingen i Europa en plass på vinteren. Jeg husker en scene hvor vi ser et tog med krigsfanger hvor det står POW på taket av togvognene, men det legger seg snø over takene, og derfor stiller fangene seg opp slik at de staver ut POW som leses fra luften..

Noen som husker samme scene?

Endret av Speik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her har eg ei lita nøtt.

Leitar etter ein nordisk barnefilm (mest sannsynlig norsk eller svensk), som sikkert vart produsert rundt 1990.

Har ikkje mykje å gå etter, dessverre.

- Gut i hovudrolla som syklar, og bor på ei havn okkupert av kraner og containere. Han går på skulen, men blir ofte mobba der.

- Får seg ein ven som eg meinar på har overnaturlege emner av noko slag...

- Tyggegummi?

- Trur det var sjø og kraner på omslaget.

Lenke til kommentar

Jeg så en trailer for et par mnd siden. den handlet om en jente der vaginaen var en felle som kuttet av penis til den hun hadde sex med. dette utvikler seg til en syk film. noen som vet hva den heter?

edit: den heter "teeth". fant det nettopp ut

Endret av AMDguru1
Lenke til kommentar

Halla folkens :D For noen år siden jeg så en litt kul film, trur den var en sånn action/komedie oå lurer på hva den heter.Den handler om en agent som blir drept og en gutt som heter det samme som agenten.Gutten og agenten har samme navn og gutter blir derfor utvekslet for å være agenten og blir sendt på et oppdrag.Tror jeg husker at den "slemme" persjonen dreper med kjede sitt :S

Endret av Foll
Lenke til kommentar

Hei:) Jeg så en film som skremte vannet av meg for mange år siden. Den var i svart hvitt. Husker ikke så mye av handlinger, men tror deler av filmen foregikk på et tog. I en scene er det en fyr som slår en annen i brystkassen og drar ut hjertet hans som fremdeles banker. Jeg tror, men er ikke helt sikker, på at det var noe med noen greier man koblet på hodet og gikk inn i drømmene til folk eller noe.

De sendte den som nattkino på NRK på midten av 90-tallet en gang, så den er hvertfall eldre en det.

Lenke til kommentar

Jeg tror at filmen er fra 60-tallet, om ikke er den satt til da.

Filmen handler om at et reklamebyrå først utvikler en kampnaje for et et fiktivt produkt. Denne kampanjen blir uheldigvis kjørt uten at de har noe produkt å selge. Etterspørselen etter produktet blir så stort, og reklamebyrået bestemmer seg dermed å finne en smart doktor til å finne opp dette produktet.

Produktet han utviklet var

alkohol på pille/tabellet/kjeks. En kjeks og du er stupa.

Edit: I tillegg søker jeg en film som handler om han som oppfinner rockeringen. Nesten samme setting.

Endret av Otth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...