Krokanrull Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 (endret) Tysk/russisk film om tyskere fanget av russere. Husker navn som Forell, Dr. Stauffer, Danhorn og løytnant Kamenev elns. Ganske brutale saker. Anyone? Filmen går nå på "Movies for men (sky818)" på U. Kingdom for de som har JLC's Internet TV. Endret 26. mai 2008 av Krokanrull Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Tysk/russisk film om tyskere fanget av russere. Husker navn som Forell, Dr. Stauffer, Danhorn og løytnant Kamenev elns. Ganske brutale saker. Anyone? So weit die Füße tragen (2001)? Lenke til kommentar
Krokanrull Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Er nok den ja. Tusen takk, JacEr. Lenke til kommentar
Arthemax Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Film nr. 1: Gangsterfilm med handling på 20- eller 30-tallet. Handler om en gruppe jødiske gangstere som kan avgjøre en mafiakrig mellom to andre bander, såvidt jeg husker. (Ikke 'once upon a time in america') Film nr. 2: En kvinnelig innbruddstyv blir sammen med en politimann. Etter hvert blir politimannen med henne på innbrudd, og politimannen skyter en kollega som nesten tar dem på fersken. Takk for all hjelp dere måtte komme med! Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Film nr. 1:Gangsterfilm med handling på 20- eller 30-tallet. Handler om en gruppe jødiske gangstere som kan avgjøre en mafiakrig mellom to andre bander, såvidt jeg husker. (Ikke 'once upon a time in america') Auda, ikke mye å gå på der. Er nesten alle gangster filmer den ploten der. Men kan nevene noen muligheter: "Goodfellas" og "Bugsy". Ellers har du en gammel film : "Murder Inc". Lenke til kommentar
Arthemax Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Film nr. 1:Gangsterfilm med handling på 20- eller 30-tallet. Handler om en gruppe jødiske gangstere som kan avgjøre en mafiakrig mellom to andre bander, såvidt jeg husker. (Ikke 'once upon a time in america') Auda, ikke mye å gå på der. Er nesten alle gangster filmer den ploten der. Men kan nevene noen muligheter: "Goodfellas" og "Bugsy". Ellers har du en gammel film : "Murder Inc". Selve filmen er maks 30 år gammel, så det er ikke Murder Inc. Goodfellas har handling fra etter krigen. Og de fleste gangsterfilmer jeg har sett handler ikke om jødiske gangstere. Men jeg skjønner godt at det ikke er lett Vi snakker om god gammeldags tommygun-gangster-film. Så dessverre bare noen få bruddstykker da den gikk på tv for omtrent 6-7-8 år siden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Film1=Mobsters med Christian Slater og han McDreamy fyrn FIlm2=Entrapment? Lenke til kommentar
Arthemax Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Film1=Mobsters med Christian Slater og han McDreamy fyrn FIlm2=Entrapment? Takk! Mobsters ser veldig lovende ut! Dessverre er Entrapment feil. Vi snakker om en mer 'vanlig' innbruddstyv, ikke 'hoppe-unna-lasere-i-blinde' innbruddstyv Og husk, mannen er politi, dama er skurk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Vi snakker nok om Lopez da? Out of sight\reach? Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 I den go'filmen var Lopez purk og Clooney skurk Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Goodfellas har handling fra etter krigen. Og de fleste gangsterfilmer jeg har sett handler ikke om jødiske gangstere.Men jeg skjønner godt at det ikke er lett Eh, du aner ikke hvor feil du er der, les litt mer historie ang gangster miljøet i USA. Jødiske "gangstere" er nesten i alle gangster filmer/historie som foregår, særlig i New York Brooklyn...den bydelen der alt kom fra var et Jødisk-Italiensk nabolag. Tror ikke det fins et enaste gangster film der jøder er ikke tatt med. Men men.... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Last man standing var det ikke mange jøder i Om det kan kalles gangsterfilm er ogå litt diskutabelt Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Last man standing var det ikke mange jøder i Om det kan kalles gangsterfilm er ogå litt diskutabelt Haha, ja. Men nå foregår den slett ikke i New York da.... :!: Siden vi er inne på Gangstere så må jeg si at jeg synes det er morsomt hvordan Rap artister digger Scarface og Godfather filmene. Svært ofte på MTV Cribs o.l. ser du de har plakater og de kaller han "My man"....men sanheten er at Mafia hatet svarte folk....det får meg alltid til å le. :!: Endret 27. mai 2008 av AvidGamer Lenke til kommentar
Arthemax Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Goodfellas har handling fra etter krigen. Og de fleste gangsterfilmer jeg har sett handler ikke om jødiske gangstere.Men jeg skjønner godt at det ikke er lett Eh, du aner ikke hvor feil du er der, les litt mer historie ang gangster miljøet i USA. Jødiske "gangstere" er nesten i alle gangster filmer/historie som foregår, særlig i New York Brooklyn...den bydelen der alt kom fra var et Jødisk-Italiensk nabolag. Tror ikke det fins et enaste gangster film der jøder er ikke tatt med. Men men.... Men vanligvis har ikke de jødiske gangsterne hovedrollen (Scarface, Gudfaren, Goodfellas + + +, og når jeg sier 'handler om' så er det der hovedfokuset må være.) I de aller fleste klassiske gangsterfilmene er jødene bifigurer eller i mindretall -da er de med, men det handler ikke om dem, om du skjønner hva jeg mener. Men jeg er helt enig i at jødiske gangstere også fantes. Om Mobsters er riktig film så handler den om en ren jødisk gangsterbande i sentrum av filmen. AvidGamer: Scarface (med Al Pacino) er fra Cuba, det er ikke noe problem med ham... Lenke til kommentar
Arthemax Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Vi snakker nok om Lopez da? Out of sight\reach? Feil rollefordeling, dessverre. Dama er skurk, fyren er politi. Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Film nr. 2:En kvinnelig innbruddstyv blir sammen med en politimann. Etter hvert blir politimannen med henne på innbrudd, og politimannen skyter en kollega som nesten tar dem på fersken. Kan det være The Real McCoy? Lenke til kommentar
Arthemax Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Film nr. 2:En kvinnelig innbruddstyv blir sammen med en politimann. Etter hvert blir politimannen med henne på innbrudd, og politimannen skyter en kollega som nesten tar dem på fersken. Kan det være The Real McCoy? Nei, dessverre. Forøvrig - Mobsters var helt riktig! Takk skal dere ha!! Lenke til kommentar
- Moradi - Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 En eldre film, fra 80-tallet? En massemorder som begravet ofrene i hagen, filmen slutter med at hele hagen blir gravet opp... Husker ikke så mye mer, men det var en lang film 2-3 timer. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Blir massemordaren som gutunge låst ned i eit rom under garasjen? Er det faren til massemordaren som startar "heile greia"? Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 En eldre film, fra 80-tallet? En massemorder som begravet ofrene i hagen, filmen slutter med at hele hagen blir gravet opp... Husker ikke så mye mer, men det var en lang film 2-3 timer.Jeg har ikke sett filmen, men kan det være To Catch a Killer fra 1992 du leter etter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå