Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter

haarod

Anbefalte innlegg

Jeg så en film for lenge siden. Det jeg husker er at det var en mann som bor i en blokk. Han tror alle naboene hans er veldig gærne, så han gjemmer seg for de. Etter hvert i filmen viser det seg at alt dette foregikk inne i hans hode, og naboene egentlig gjemmte seg for han.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husker jeg så en film med Van Damme da jeg var yngre. Husker at filmen starter med at Van Damme kjører gjennom et byggeareal eller noe med en diger gul "lastebil" om jeg kan si det.. Husker også en scene i filmen hvor Van Damme får store sår i ryggen pga en eksplosjon. Som sagt, det er lenge siden jeg har sett filmen men jeg tror det var noe slikt.. Det var også en kvinnelig skuespiller som hadde en rolle i filmen tror jeg. Kanskje litt vanskelig forklart men uansett, om noen vet hva filmen heter så hadde det vært flott ;)

Lenke til kommentar
Husker jeg så en film med Van Damme da jeg var yngre. Husker at filmen starter med at Van Damme kjører gjennom et byggeareal eller noe med en diger gul "lastebil" om jeg kan si det.. Husker også en scene i filmen hvor Van Damme får store sår i ryggen pga en eksplosjon. Som sagt, det er lenge siden jeg har sett filmen men jeg tror det var noe slikt.. Det var også en kvinnelig skuespiller som hadde en rolle i filmen tror jeg. Kanskje litt vanskelig forklart men uansett, om noen vet hva filmen heter så hadde det vært flott ;)

Nowhere to Run (1993). Det du sier stemmer ikke helt, men nok til at dette må være den riktige filmen.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg husker så begynner Double Team med at Van Damme krasjer et digert gult kjøretøy ut av en bygning. Han blir også skadet i ryggen av en granat e.l.

Endret av _crs_
Lenke til kommentar

Ja stemmer kanskje det. Husker egentlig bare scenene på øya og i Colosseum av den filmen. Og siden forklarelsen er litt sketchy i forhold til Nowhere to Run så er nok Double Team riktig. I Nowhere to Run kjører Van Damme et stort gult kjøretøy inn i en brennende byggning. Han sloss også senere mot en person som kjører en stor gul traktor. Han blir slått i ryggen av en politimann, hvor hun dama tar seg av sårene senere.

Lenke til kommentar

Denne blir vanskelig, siden jeg ikke har sett den siden... ja sikkert 20 år siden.

*Det er en action/scifi-film.

*I filmen blir dama til en kar kidnappet av en eller annen (wow, så unikt...)

*En eller annen gang i filmen møter "helten" på en hel del superhelter. Husker kun Supermann, og jeg mener å huske at hovedpersonen måtte slåss mot disse superfigurene.

*Jeg husker at en eller annen, det kan ha vært hovedpersonen, fikk et slags technogizmo på armen. Denne troooor jeg lot bæreren forflytte seg gjennom tid og/eller rom på et eller annet vis.

Historien husker jeg altså veldig lite av, men jeg mener det var noe sånt som at dama til hovedpersonen blir kidnappet. Hovedperson må deretter gjøre en del ting for denne onde kidnapperen, mulig han må skaffe en eller annen gjenstand.

Jeg husker åpenbart uhyre lite av noe som helst fra filmen, men fant ut at det var verdt forsøket å se om noen hadde snubla borti denne filmen. :)

(PS: Jeg tviler på at filmen egentlig er noe bra).

Lenke til kommentar

Leter etter navnet på en indie sci-fi film som er relativ ny (2000 ->).

Plottet er som følger:

4 karer jobber på en eller annen teknisk boks. Den ene karen finner ut at ting som puttes i boksen reiser tilbake i tid til det tidspunktet maskinen startet. Karen forteller det til en av de andre karene, og i all hemmelighet bygger de 2 større versjoner av denne boksen. De lagret dem inne i en slik garasje, og testet maskinen på seg selv. Fikk dessverre ikke sett resten.

Har også en liten mistanke at filmen er britisk.

Endret av Dandor
Lenke til kommentar
Jeg så en film for lenge siden. Det jeg husker er at det var en mann som bor i en blokk. Han tror alle naboene hans er veldig gærne, så han gjemmer seg for de. Etter hvert i filmen viser det seg at alt dette foregikk inne i hans hode, og naboene egentlig gjemmte seg for han.

Hvis den er norsk, er det sannsynligvis Naboer.

Lenke til kommentar
Leter etter navnet på en indie sci-fi film som er relativ ny (2000 ->).

Plottet er som følger:

4 karer jobber på en eller annen teknisk boks. Den ene karen finner ut at ting som puttes i boksen reiser tilbake i tid til det tidspunktet maskinen startet. Karen forteller det til en av de andre karene, og i all hemmelighet bygger de 2 større versjoner av denne boksen. De lagret dem inne i en slik garasje, og testet maskinen på seg selv. Fikk dessverre ikke sett resten.

Har også en liten mistanke at filmen er britisk.

Primer. Men amerikansk, ikke britisk.

Lenke til kommentar
Søker ww2 film jeg så på TCM eller noe

Handlingen foregår i frankrike tror jeg. Handler om en som "aldri" har engasjert seg særlig i noe men blir ettterhvert dratt inn i motstandsbevegelsen. Er en del drama med han og eksen hans som nå har ny type.

Han har også en kamerat eller noe i wehrmacht.

På slutten så drar han med en bil med innebygd radiosender for å besøke denne kameraten. Cluet her er at det er en radiosender innebygd i sigarett-tenneren så når han kommer til den hemmelige basen der kameraten er så skal han trykke på sigarett-tenneren slik at engelskmennene finner basen og kan bombe den.

Noen som vet?

ingen som vet?

Jeg nekter å gi meg! Hjelp meg folkens! PLEASE!

Lenke til kommentar

Er på jakt etter en film som visstnok er av nyere dato og handler om en mann som finner den perfekte kvinne, men i det de gifter seg så blir hun helt jævlig mtp raping, fising og andre ting man ikke forbinder med den perfekte kvinne. Husker ikke helt om han prøvde å bli kvitt henne eller ikke, samtalen ble avbrutt før vi kom så langt :wee:

Noen som vet hva den heter?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...