Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Jeg så en del av en film på tv for et par år siden, som jeg sliter hardt med å spore opp.

 

Det kan være at det var en Jackie Chan film, for jeg mener at hovedpersonen var asiatisk.

 

Der jeg begynte å se filmen, var hovedpersonen omringet av tre lubbne hells-angel aktige folk. Hovedpersonen sto i buisniss-antrekk, og husker at han sa at han jobbet i en lekebutikk til de blodtøffe mennene som sikkert truet han. De tre mennene lo etterpå, og Jackie Chan fyren gikk amok med standard klisje kung-fu kamptriks og banket alle tre.

 

Dette var altså en slags ninja film. Trur en dame var fanget og bundet til en stol i denne filmen også. En amerikansk bekjent av denne Jackie Chan fyren viser seg å vært en bedrager/fiende, og går rundt i offentlige bygg (lurer på om det var sykehus) i ninjadrakt, og hiver ninjastjerner på noen. Når han Jackie Chan fyren får vite dette, sier han "an american can't be a true ninja", og blir så selv til en ninja for å kjempe mot rivalen.

 

Når hovedpersonen skal bli til ninja, mediterer han først i et rom med noe ninjautstyr og "ber" til ukjente "ninja guder" eller hva det nå er for noe.

 

Noe av det spesielle mot slutten av denne filmen, er at hovedpersonen kjemper mot sin amerikanske rival ved et basseng. Ved bassenget forsvinner fienden fra syne, og en arm kommer opp fra bassenget og grabber tak i hovedpersonen. Han kapper av armen, som viser seg å være falsk. Dette foregår i høyden mener jeg, muligens på hotelltak eller skyskrapere.

 

Noen som vet hvilken film jeg snakker om?

 

Mannen er Sho Kosugi og filmen er Revenge Of The Ninja. Det er filmen sin det! Du gikk glipp av åpningsscenen der Sho Kosugi sparker ræv.

 

http://imdb.com/title/tt0086192/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, jeg har prøvd å lete etter tittelen på denne filmen, men klarer bare ikke å finne den.. Et siste forsøk blir å spørre her ;)

 

Filmen er nok fra 80-tallet (ca midten?) tipper jeg, husker jeg så deler av den når jeg var liten, og jeg tror det var en miniserie. Jeg husker bare fragmenter, men det var en katastrofefilm ihvertfall, og den handlet om 6-7 overlevende som sammen dro på leting etter andre overlevende/eller dro rundt rett og slett for å overleve. Noe ille hadde ihvertfall skjedd med jorden :) Husker at de hadde 2 pansrete kjøretøy som de kjørte rundt i, med dertil mat og vann og div.. Jeg husker også at en av de var en neger som ble spist av noen biller (?) uti serien. Ikke spør meg hvorfor jeg husker akkurat den episoden =P Var vel også med noen barn tror jeg.

 

Ring a bell anyone? Beklager den vage beskrivelsen.

Lenke til kommentar

Husker små bruddstykker fra en film jeg så på begynnelsen av 90-tallet en gang. (tror jeg)

 

Det er en grøsser/splatter ut fra det lille jeg husker.

 

I begynnelsen av filmen ser vi en trailer/pick-up bil som kjører med noen metalltønner på lasteplanet. Den ene faller av og ruller ned i grøfta. I klassisk stil renner det noe gugge ut fra den tønna samtidig som vi ser atomavfallsmerke eller kanskje dødningehode på tønna. Mener å huske at det er natt når denne scenen utspiller seg.

 

Selvsagt fører dette til at de døde våkner til liv. Mener å huske at den het "ett eller annet - 2".

 

Synes også å huske at det var noe heidundranes leven på ett likhus eller i kjølekjelleren på ett sykehus. Tror en av zombiene ble delt på midten med maskingevær(?) og at føttene levde sitt eget liv mens kroppen sutra litt over dette.

 

Dette er det jeg mener å erindre fra handlingen, skal ikke garantere for nøyaktigeten i detaljene da det er sinnsvakt lenge siden. Gode forslag mottas med stor takk!

Lenke til kommentar

Denne filmen er visstnok en grøsser. Handler om et ektepar/2 samboere e.l. som har kjøpt eller leid et hus, kort sagt, nyinflytta. I begynnelsen er alt bare velstand, men etter hvert begynner ekteparet å gjennomgå et psykomareritt. Psykomarerittet går på at de ser en mann drepe sin kone. Dette opplever de gjennom mange ulike hendelser, et av de "mindre" var at det plutselig dukket opp en hvit papegøye i et bur (den stod plutselig på et bord ellerno, så var den borte igjen). De blir etter hvert så "fed up" at de ikke orker mer, og ønsker å flytte bort og vekk. Når de da har lagt huset ut for salg, og spøkelsesmonentene på en måte er over, er en av de som dukker opp på visning det samme ekteparet som huset fortalte om, der mannen drepte sin kon

 

Litt uryddig forklart kanskje, men håper noen har noen svar. Er nok en litt eldre film, typisk 80-talls-film ellerno. Filmen bygges opp i "The Shining"-stil.

 

Er IKKE Amityville Horror.

Endret av Iguil
Lenke til kommentar

DA jeg var liten, så jeg en tegnefilm som på norsk heter "Den magiske dragen". Den handla om ei jente som bodde hos sin slemme stemor og var en fantastisk blanding av alle de kjente eventyrene, som snøhvit, tornerose, askepott, pinocchio osv.

 

Er det noen som vet/kan finne originaltittelen på denne?

Lenke til kommentar

Husker jeg så en mer eller mindre julefilm på tv2 i rundt desembertider, kankje i for fjor, eller tideligere.

Filmen startet med reklame for noen leketøysroboter. Denne ble svært populær på kort tid, nesten alle butikker var utsolgt for den. Guttungen i familien ønsket seg den (tror det var en rød robot) og faren ville oppfylle hans ønske. På slutten av filmen fikk guttungen roboten av faren..

 

eneste jeg vet er at filmnavnet inneholder ett eller annet med "man".

 

Noen som vet hva filmen heter?

Lenke til kommentar

Ok jeg tror denne er litt tricky, men dette var en film jeg så når jeg var kid, forhåpentligvis vil noen vite hva den heter.

Grunnen til at jeg vil vite hva den heter er, fordi det er kanskje den eneste filmen jeg har sett som jeg ikke husker navnet på. ;)

 

1. Filmen er fra 90-tallet, jeg var på kino å så den, husker ikke årstall men tipper begynnelsen eller midten av 90-tallet.

 

2. Sjanger er familiefilm.

 

3. Filmen var defintivt utenlandsk, kan umulig ha vært fra Hollywood.

 

4. Det var en haug med barn med i filmen og handlingen foregikk på en campingplass.

 

5. Slutten var at alle barna løp fra et eller annet (husker selvsagt ikke), det sluttet med et helicopter-shot av alle barna som løp i hver sin retning.

 

Hvis noen er gode på utenlanske famile-filmer, gjerne contribute. :)

Lenke til kommentar

Søker ww2 film jeg så på TCM eller noe

 

Handlingen foregår i frankrike tror jeg. Handler om en som "aldri" har engasjert seg særlig i noe men blir ettterhvert dratt inn i motstandsbevegelsen. Er en del drama med han og eksen hans som nå har ny type.

 

Han har også en kamerat eller noe i wehrmacht.

På slutten så drar han med en bil med innebygd radiosender for å besøke denne kameraten. Cluet her er at det er en radiosender innebygd i sigarett-tenneren så når han kommer til den hemmelige basen der kameraten er så skal han trykke på sigarett-tenneren slik at engelskmennene finner basen og kan bombe den.

 

Noen som vet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...