Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter

haarod

Anbefalte innlegg

Gjest member-97590

Husker en tegnefilm med det norske navnet "Marerittet" meiner eg.

Men veit ikkje ka det egentlige navnet var?

Ikkje gammel, laget på 90 tallet en gang tenker eg.

Var sånn ca i 1998-2000 eg såg den på TV2.

Filmen begynte med at det var en far og en sønn som skulle på Cirkus dagen etter på.

Så går gutten til sengs, så "våkner" han, og då husker eg ikkje ka som skjer.

Men seinare i filmen får han en nøkkel til alle dører i et hus, men han må aldri opne den døren med samme logoen som på nøkkelen. Så er det noe styr med at han gjør det, og han og en jente kommer i fare.

Filmen avsluttes med at gutten våkner, og finner ut at alt var et mareritt.

Noken som veit orginaltittelen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Husker en tegnefilm med det norske navnet "Marerittet" meiner eg.

Men veit ikkje ka det egentlige navnet var?

Ikkje gammel, laget på 90 tallet en gang tenker eg.

Var sånn ca i 1998-2000 eg såg den på TV2.

Filmen begynte med at det var en far og en sønn som skulle på Cirkus dagen etter på.

Så går gutten til sengs, så "våkner" han, og då husker eg ikkje ka som skjer.

Men seinare i filmen får han en nøkkel til alle dører i et hus, men han må aldri opne den døren med samme logoen som på nøkkelen. Så er det noe styr med at han gjør det, og han og en jente kommer i fare.

Filmen avsluttes med at gutten våkner, og finner ut at alt var et mareritt.

Noken som veit orginaltittelen?

Little Nemo: Adventures In Slumberland.

Lenke til kommentar
ok, husker veldig lite av denne filmen siden det er en stund jeg så den, pluss at jeg fulgte ikke så godt med.

filmen handler om en psykopatisk morder

husker 3 scener

1: han dreper ei lita jente på doen ved en lekeplass

2: han har oral sex med et avkappet kvinne hodet

3: han står over ei seng med en liten baby i (husker ikke om han dreper babyen eller ikke)

Murder-Set-Pieces.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
ok, husker veldig lite av denne filmen siden det er en stund jeg så den, pluss at jeg fulgte ikke så godt med.

filmen handler om en psykopatisk morder

husker 3 scener

1: han dreper ei lita jente på doen ved en lekeplass

2: han har oral sex med et avkappet kvinne hodet

3: han står over ei seng med en liten baby i (husker ikke om han dreper babyen eller ikke)

Murder-Set-Pieces.

Ekstremt fett message board, må jeg si :!:

Lenke til kommentar

Heisann har gått å tenk på en film men kommer isje på ka den heter!

Det handler om en slags "superhelt", går kledd i en rød drakt å bor i en undergrund eller tunnell eller ka det no e.. Han e neger han som spiller.. e vell en slags action/komedie.. E fra begynnelsen av 90 tallet tror eg. Noen som har peiling? hehe takker for svar.

Endret av Tonne_1989
Lenke til kommentar
Heisann har gått å tenk på en film men kommer isje på ka den heter!

Det handler om en slags "superhelt", går kledd i en rød drakt å bor i en undergrund eller tunnell eller ka det no e.. Han e neger han som spiller.. e vell en slags action/komedie.. E fra begynnelsen av 90 tallet tror eg. Noen som har peiling? hehe takker for svar.

Hørtes ut som noe Shaquille O'Neal kunne ha stått bak, men jeg fant ikke noe som lignet på imdb.... hm, kanskje jeg blander Shaq med Hulk Hogan når det kommer til dårlige superheltfilmer :)

Lenke til kommentar
Leter etter en gammel film. Er veldig gammel. Sort/hvit.

Den ble visst på NRK1 eller så kan det være NRK2 i år 2005 eller noe sånnt.

Dette er altså en komedie film. Scenen jeg husker: Det var 2-3 folk som hadde sniket seg inn i en skip, alle kom seg plutslig i et lite rom, da ville vaske damene inn, håndverker, servitør og alle var inne i det lillerommet.

Jeg lo meg ihjel, nå ønsker jeg å finne filmen igjen. Kan noen hjelpe? PLZ...

Det må da være Marx Brothers i A Night at the Opera fra 1935.

marx.jpeg

Marx Brothers har mange slitsomt morsomme filmer :D

TUSEN TUSEN TAKK :D hehe endelig

Lenke til kommentar
Jeg prøver å finne igjen en gammel tegnefilm som jeg husker jeg så på VHS da jeg var liten. Jeg tipper den er japansk-produsert, men den jeg så var dubbet til svensk. Jeg tror det er en film, men det kan hende at den er en del av en mini-serie eller noe sånt.

Jeg så den tidlig på 90-tallet og tipper den er produsert en gang i løpet av 80-tallet, kanskje, men veldig tvilsomt 70-tallet.

Det var en sci-fi setting og filmen handlet om (såvidt jeg husker) 4 unge personer, 3 menn og 1 kvinne som var på et stort romskip langt fra jorda. De hadde hvert sitt lille romskip også som de kunne reise vekk fra moderskipet med. Jenta hadde hvit/rosa kostyme, og de 3 andre var rød, grønn og blå.

Han røde var den barske og kule, han grønne var tjukk og klumsete og han blå var stille, men klok og dyktig. Mega-klisjé liksom. Alle var vel mer eller mindre litt forelsket i hu stakkars jenta.

Han røde hadde en slags bo-stav som våpen, og kunne skyte fra enden av denne. Han grønne hadde en slags slegge i lenke og han blå hadde et slags fremtids-gevær.

Jeg husker så lite av handlingen at jeg må bare komme med de detaljene jeg husker

Han grønne er veldig glad i mat og de har en maskin som "tryller" fram akkurat den maten de vil ha, noe han bruker flittig.

Jeg blir veldig, veldig glad hvis noen klarer å hjelpe meg med å finne ut hva denne filmen heter, den har stor nostalgisk verdi, selv om den sikkert suger

På forhånd mange takk!

Edit: kom plutselig på at jeg tror jenta er en prinsesse... er ikke 100% sikker på dette, men det kan jo være et brukbart hint eventuelt..

Noen som kan hjelpe meg eller vet om et annet sted jeg kan lete/spørre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...