Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 17. januar Del Skrevet 17. januar SirKingvald skrev (23 minutter siden): Stakkars Håvard fikk en dårlig skrevet melding av meg for å prøve å finne navnet på en film, men det gikk ikke så bra. Jeg får prøve selv, håper ikke folk fortsatt tror det er John Wick... Filmen er definitivt norsk, jeg vil tippe sent 90-tallet, kanskje tidlig 00-tall, hovedrollen har halvlangt blondt hår. Han er i et eller annet kriminelt miljø, tror det hadde med narko å gjøre. Et eller annet går galt, og jeg syns å huske at de tok hevn ved å drepe bikkja hans, og han finner den i en bag eller noe sånt, hjemme i leiligheten sin. Scenen er ikke sentral for handlingen, bare én av flere scener med elendighet i en ellers uhyggelig fortelling. Filmen var veldig voldelig, ikke Hollywood voldelig, men sånn ubehagelig brutal vold, direkte utrivelig film. Helt i slutten av filmen tror jeg hovedrollen besøker graven til broren sin eller noe lignende, og blir selv drept i siste øyeblikk. Tror filmens handling var satt til Oslo. Jeg så den sent en kveld på NRK 2 tror jeg, for rundt 20 år siden. Uno? Lenke til kommentar
Miguel Skrevet 5. februar Del Skrevet 5. februar Så en spennende film som jeg ikke klarer å huske navn på. Handlingen i filmen er: en ung mann er gift i en rikmannsfamilie. Han jobber i familiens selskap og svigerfamilien er meget begeistret for ham. Paret sliter med å få barn. Han innleder et forhold med en sekretær i selskapet. Den sekretæren er meget forelsket i ham og gjør alt for å få ham til å tilbringe tid sammen med henne. Han må stadig vekk forlate kone, og familiens sosiale sammenkomst med påskudd om å gjøre noe på kontoret. «Arbeidsmoralen» hans imponerer svigerfar (bedriftens eier). Men det han drar ut for er å møte flammen. De har et "vilt" seksuelt forhold i motsetning til det han har med kona. Thrilleren bli komplett når han tar livet av elskerinnen og elskerinnes nysgjerrige nabo (en eldre dame) oppdager dette. Hun blir også drept. Hva heter filmen? Tror den er fra 90-tallet! Lenke til kommentar
Jostein76 Skrevet 30. mai Del Skrevet 30. mai Skurupu skrev (På 5.2.2024 den 2:39 PM): Det høres ut som Match Point. Trur nok det er den filmen. Scarlett Johansson og Jonathan Rhys Meyers spiller i den filmen og den er frå 2005. Har den på dvd. Lenke til kommentar
Jostein76 Skrevet 30. mai Del Skrevet 30. mai Hei. Eg såg ein film for mangen år tilbake husker ikkje når. Eg kan ha vært 10-12. Kanskje også yngre. 8-9 år?? Såg den på vhs. Så årstallet kan være 1984-1989. Den handla om ei dame som er gravid og føder ein sønn eller dattter. Husker ikkje heilt dette. Det er noko feil med barnet to leger ved det sjukehuset utfører ein opperasjon som redder barnet. Men faren var i mot dette. Husker ikkje kvifor. Det bir ein rettsak mot dei to legene. På slutten så kjem mora til barnet inn på sjukehuset og roper dette. That's not true, nobody asked me. Lenke til kommentar
marsipan86 Skrevet 12. juli Del Skrevet 12. juli marsipan86 skrev (17 timer siden): Tenkte først nerdenes hevn. Men det er jo ikke noen av dem Lenke til kommentar
marsipan86 Skrevet 12. juli Del Skrevet 12. juli robertaas skrev (1 time siden): Hangover? Kanskje det... Lenke til kommentar
Sovna Skrevet 7. september Del Skrevet 7. september (endret) Prøver meg jeg også. Jeg så denne på 80-tallet. Britisk, temmelig sikker. Kjempelangt ifra noen Holywood film. Handling; nesten ingenting.🤠 Vi følger to obskure typer gatelangs.. Den ene tror jeg blir kalt Shakehands av naturlige årsaker. Han er en diger type, ser rimelig tilbakestående ut og stopper tilfeldige folk på gaten å sier "Shake Hands." De stekker høflig frem hånden og får dermed hele hånda knust sønder og sammen av denne monster hånda hans.😂 Den andre karakteren går rundt og nikker ned folk. Mener han hadde bart. Han er ikke like diger som han andre, men minst like gærn. Klimakset er selvsagt når disse to, ukjente for hverandre, møtes på åpen gate. Trenger ikke si hvordan det ender. Møtet starter i hvert fall med et "Shake Hands", det kan jeg si..🤣🤣 Helt insane film. Noen som vet? Endret 7. september av Sovna Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 7. september Del Skrevet 7. september Noe med Terence Hill og Bud Spencer? Lenke til kommentar
Sovna Skrevet 7. september Del Skrevet 7. september robertaas skrev (6 timer siden): Noe med Terence Hill og Bud Spencer? 100% ikke.. hvis den var til meg. Dette var underground brittish. Lenke til kommentar
backtoback Skrevet 8. september Del Skrevet 8. september (endret) @Sovna, kan det være "Withnail & I" fra 1987 du har sett? @Gargantua har knekt nøtta! Les/se her. Veldig morsomt videoklipp Endret 8. september av backtoback 1 Lenke til kommentar
backtoback Skrevet 8. september Del Skrevet 8. september (endret) @Jostein76, jeg leste innlegget ditt og tipper filmen er The Doctor fra 1991. Ikke akkurat i tidsintervallet 1984-1989, men temmelig nært Endret 8. september av backtoback ref Lenke til kommentar
Gargantua Skrevet 8. september Del Skrevet 8. september (endret) On 7.9.2024 at 4:29 PM, Sovna said: Prøver meg jeg også. Jeg så denne på 80-tallet. Britisk, temmelig sikker. Kjempelangt ifra noen Holywood film. Handling; nesten ingenting.🤠 Vi følger to obskure typer gatelangs.. Den ene tror jeg blir kalt Shakehands av naturlige årsaker. Han er en diger type, ser rimelig tilbakestående ut og stopper tilfeldige folk på gaten å sier "Shake Hands." De stekker høflig frem hånden og får dermed hele hånda knust sønder og sammen av denne monster hånda hans.😂 Den andre karakteren går rundt og nikker ned folk. Mener han hadde bart. Han er ikke like diger som han andre, men minst like gærn. Klimakset er selvsagt når disse to, ukjente for hverandre, møtes på åpen gate. Trenger ikke si hvordan det ender. Møtet starter i hvert fall med et "Shake Hands", det kan jeg si..🤣🤣 Helt insane film. Noen som vet? Det var en nøtt, men jeg tror jeg fant den. Boys from the Blackstuff (1982). Klippet fra serien begynner på 2:00. Endret 8. september av Gargantua 1 Lenke til kommentar
Sovna Skrevet 10. september Del Skrevet 10. september Gargantua skrev (På 8.9.2024 den 8:10 PM): Det var en nøtt, men jeg tror jeg fant den. Boys from the Blackstuff (1982). Klippet fra serien begynner på 2:00. Fantastisk..😂 Der er´n..!! Takk! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå