Superslask Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 (endret) That's all!Akkurat som to batteri (vanligvis) i ei lommelykt er. pirke pirke!! hvis du har to batterier i en lommelykt, har du en litt uvanlig lommelykt. EDIT: det heter ikke batteri før det er 2 eller flere celler koblet sammen. i en lommelykt er det 1 batteri Endret 28. desember 2003 av Dimensionx Lenke til kommentar
Novec Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Minner meg litt om ungdomsskolen, da det var fryktelig gøy å gå på butikken etter naturfagtimen og spørre etter et alkalisk element... Og, DimensionX, Statoil pølser er bedre! Men ESSO burgere er best... Lenke til kommentar
hamsterbom Skrevet 29. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2003 Hei du. Kunne du ha kommet med forslag på hvordan du ville løst dette. Har en 400watt m/12amp i 12v, som jeg gjerne vill ha 15volt og 24volt av. Hvis ikke mulig med begge så bare 15volt.. Hvilken deler trenger jeg og kunne du gått igjennom hvordan du kobler? Har ikke master i elektro, heller motsatt Ja 400watt(hard løgn fra produsent vill jeg påstå) med 12amp er lite, Q-tec(q-tips) vettu, har fått den av en venn pga svake spenninger.. [email protected] uten noe koblet til, men uansett hva jeg kobler på 12v synker speningen til 11.7v - 11.6v.. latterlig! Tenkt utnytte den til peltier feks..... som psu to. Jeg har hørt det er mulig å koble en motstand til 12volt for å få justert speningen opp til 15volt, noen som sitter med slik kunskap?? Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 hvis du kobler på en motstander, så vill jo spenningen minske da.. Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 kjøp deg en q-tech til, så seriekobler du de bare.. er jo ikke dyre da.. eller så "voldtar" du psu'n, så du bare sitter igjen med trafo, likeretter, kondenatorer.. hvis du er flink til å mekke da.. jeg gav opp når jeg prøvde.. Lenke til kommentar
xqus Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Ikke for å være negativ, eller noe.. men hva med å kjøpe en 24V strømforsyning? Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Og, DimensionX, Statoil pølser er bedre! Men ESSO burgere er best... en trailer meny på esso er best!! 42,-!! så har du på vanlig ketshup, salsaketshup(den med biter i) og de 2 forskjellige sennepene de har, og så, på toppen, french hot dog dressing!!! la det renne over med denne dressingen!!! det er så diiiigg!!! JAAAAHHH!! å stikke på en bensinstasjon der en ikke_så_erfaren ungdom jobber, og spørre etter en bly-akkumulator er oxo gøy ehm...ja... back to topic now Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 (endret) Sku hjelpe søskenbarnet med en moped, han måtta ha ut tennpluggen siden han hadde blandet noe sterke saker med bensinen så jeg måtte bøye den haken som er på pluggen (der gnisten dannes, kommer) fordi det ble for varmt og den bøydes da. Gikk in på ESSO siden vi var der, spurte etter ei skralle og en pluggkopp eller pluggnøkkel, men da fikk jeg som svar, hmmm hva er det, noe nytt som er kommet.... Da måtte jeg spørre om du som er en slik "råner" og kan mye om biler må da kunne vite hva ei skralle er da, men neida. Fikk da lov til å leite det frem på verkstedet, og før jeg gikk spurte jeg om de kunne ordne ei beikenpølse til meg, og da var det fart på striken i 20 årsalderen!! Så for de som leiter etter jobb, dra på en beinsinstasjon spørr etter jobb, får du svar at det er ikke noe ledigt, så vise hva du kan om verktøy og skifting av olje og vindusviskere samt lys, da får du garantert jobb, men husk at det viktigste er at du kan navnene på alle de ulike pølsemenyene de også har. Litt opptopic, men måtte ut med dette siden noen var så godt i dette! Endret 29. desember 2003 av k_drey Lenke til kommentar
hamsterbom Skrevet 29. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2003 Hei du. Kunne du ha kommet med forslag på hvordan du ville løst dette. Har en 400watt m/12amp i 12v, som jeg gjerne vill ha 15volt og 24volt av. Hvis ikke mulig med begge så bare 15volt.. Hvilken deler trenger jeg og kunne du gått igjennom hvordan du kobler? Har ikke master i elektro, heller motsatt Ja 400watt(hard løgn fra produsent vill jeg påstå) med 12amp er lite, Q-tec(q-tips) vettu, har fått den av en venn pga svake spenninger.. [email protected] uten noe koblet til, men uansett hva jeg kobler på 12v synker speningen til 11.7v - 11.6v.. latterlig! Tenkt utnytte den til peltier feks..... som psu to. Jeg har hørt det er mulig å koble en motstand til 12volt for å få justert speningen opp til 15volt, noen som sitter med slik kunskap?? Jeg sa feil husket dårlig... Det var koble motstand til "sense" ledningene, kunne noen forklart hvordan dette gjøres?? Lenke til kommentar
hamsterbom Skrevet 29. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2003 Ikke for å være negativ, eller noe.. men hva med å kjøpe en 24V strømforsyning? Det er en idè, finnes det til pc?? Hvor kan man få kjøpt en slik? Lenke til kommentar
@lf Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Slike selges på Netconnection. Lenke til kommentar
Eirik_R Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 eksternt adapter i tillegg kanskje, dei er å få med alle mulige spenningar og maks straumar Lenke til kommentar
hamsterbom Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 Slike selges på Netconnection. Jeg har sett veldig nøye etter nå, men finner ingen 24volt forsyninger??.. Lenke til kommentar
Orbitz Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 That's all!Akkurat som to batteri (vanligvis) i ei lommelykt er. pirke pirke!! hvis du har to batterier i en lommelykt, har du en litt uvanlig lommelykt. EDIT: det heter ikke batteri før det er 2 eller flere celler koblet sammen. i en lommelykt er det 1 batteri Tenkte på en maglite da... Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 (endret) en maglite ja.... NETTOPP du sier du kan en del til å være 14, men det er nok bare enkle prinsipper...lover og regler og formler er det kanskje dårligere med? alle sier det, men alle sier det feil. det vi kaller 1 batteri, er ikke et batteri. det er en celle. har du lagt merke til de stooore maglitene? de kaller seg ofte for 4 cells og 5 cells. ta et bilbatteri for eksempel. det er et batteri. for der er det 6 celler. et slikt et flatt batteri som brukes i f.eks. hodelykter, er et batteri. for der er det 3 celler. men de derre korte, "lubne" med + i topp og - i bånn, det er celler. 1 bazooka(eller rekylfri kanon heter det vel) er en bazooka...2 bazookaer er et batteri. fyrverkerier oxo. det er ikke batteri før det er 2 eller fler. du er interresert i elektronikk, da kommer du sikkert til å velge elektro til høsten. da får du slengt i fjeset alle mulige slike pirke stuff som lærerene vil rette på. har du examen i elektronikk, og skriver 1 batteri istedet for en celle, ryker den 6'ern. EDIT: haha, jeg visste jeg kunne bruke det der til et eller annet når vi lærte det Endret 30. desember 2003 av Dimensionx Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 http://www.mascot.no/ Lenke til kommentar
Venn0x Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 en maglite ja....NETTOPP du sier du kan en del til å være 14, men det er nok bare enkle prinsipper...lover og regler og formler er det kanskje dårligere med? alle sier det, men alle sier det feil. det vi kaller 1 batteri, er ikke et batteri. det er en celle. har du lagt merke til de stooore maglitene? de kaller seg ofte for 4 cells og 5 cells. ta et bilbatteri for eksempel. det er et batteri. for der er det 6 celler. et slikt et flatt batteri som brukes i f.eks. hodelykter, er et batteri. for der er det 3 celler. men de derre korte, "lubne" med + i topp og - i bånn, det er celler. 1 bazooka(eller rekylfri kanon heter det vel) er en bazooka...2 bazookaer er et batteri. fyrverkerier oxo. det er ikke batteri før det er 2 eller fler. du er interresert i elektronikk, da kommer du sikkert til å velge elektro til høsten. da får du slengt i fjeset alle mulige slike pirke stuff som lærerene vil rette på. har du examen i elektronikk, og skriver 1 batteri istedet for en celle, ryker den 6'ern. EDIT: haha, jeg visste jeg kunne bruke det der til et eller annet når vi lærte det Dimension,....skal gå elektro neste år jeg Får håpe på den 6'ern da vøtt Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Minner meg litt om ungdomsskolen, da det var fryktelig gøy å gå på butikken etter naturfagtimen og spørre etter et alkalisk element...Og, DimensionX, Statoil pølser er bedre! Men ESSO burgere er best... Hehe.. dette må være for å få fyrt av salget på nye PSU, etterhvert som strålen av sur isolasjonsrøyk stiger opp fra kabinettene i de tusen gutte/jenterom. Syns det er rart at ikke noen forslår starthjelp til buldozere, da hadde de ihvertfall hatt et sniff av sporet. Godt nyttår Lenke til kommentar
MagE Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 (endret) www.quad.no fant jeg nettopp. under powersupply finner du 12v 24v og 48v! Endret 2. januar 2004 av MagE Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 transformere likespenning er jo ett... "bra" prosjekt.deeet gåååkke ann! Håper den var ironisk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå