Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 30. desember 2019 Del Skrevet 30. desember 2019 PaladinNO skrev (8 minutter siden): Hårek anbefalte meg å spørre her: Hvor blir det av originalbildene som man laster opp i innlegg? Alt blir automatisk endret til 1200x800. Om jeg ikke tar feil blir de slettet, og erstattet med den oppløsningen du referer til.. Om du vil ha høyere oppløsing på et bilde kan du heller bruke en tjeneste som imgur. Å ta vare på originale bilder er nok ikke det som skjer da det ville tatt mye plass dersom så var tilfellet. Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 30. desember 2019 Del Skrevet 30. desember 2019 (endret) Bildene jeg laster opp ("originalbildet") er såklart tilpasset. 1920x1280 er hva jeg har satt dem til. <500 KB pr. bilde (originalen fra kameraet er ~7 MB). Men OK, da bare bruker jeg Onedrive kontoen min så man også kan se detaljer på bildene. Endret 30. desember 2019 av PaladinNO Lenke til kommentar
Merko Skrevet 30. desember 2019 Del Skrevet 30. desember 2019 Omnia vincit amor skrev (49 minutter siden): Å ta vare på originale bilder er nok ikke det som skjer da det ville tatt mye plass dersom så var tilfellet. Det er feil. Hver brukerkonto har 10 GB lagringsplass som de kan bruke til bildene, uavhengig om de tar 500kb eller 2MB Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 30. desember 2019 Del Skrevet 30. desember 2019 Merko. skrev (1 time siden): Hver brukerkonto har 10 GB lagringsplass som de kan bruke til bildene, uavhengig om de tar 500kb eller 2MB Jeg mistenker vel at det ikke står 10 tomme GB med disk og venter på hver av oss. Forumet har (hadde) over 200 000 medlemmer mener jeg, så det hadde blitt mye diskplass til sammen. Grensen for hver av oss er 10GB, men det kan den være fordi 90% av brukene ikke lagrer bilder i det hele tatt, eller bare noen få små bilder. Geir Lenke til kommentar
Merko Skrevet 30. desember 2019 Del Skrevet 30. desember 2019 tom waits for alice skrev (6 timer siden): Jeg mistenker vel at det ikke står 10 tomme GB med disk og venter på hver av oss. Forumet har (hadde) over 200 000 medlemmer mener jeg, så det hadde blitt mye diskplass til sammen. Grensen for hver av oss er 10GB, men det kan den være fordi 90% av brukene ikke lagrer bilder i det hele tatt, eller bare noen få små bilder. Geir Det samme kan man jo si om samtlige tjenester som lar deg ta vare på filer (Google, Microsoft, Apple, Jotta osv).. Her har man 10GB man kan disponere "fritt", hvertfall til bilder og video, aner ikke om det gjelder alle filtyper. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 31. desember 2019 Del Skrevet 31. desember 2019 Merko. skrev (12 timer siden): Det samme kan man jo si om samtlige tjenester som lar deg ta vare på filer (Google, Microsoft, Apple, Jotta osv).. Ja. Spørsmålet er om forumet er en "tjeneste som lar deg ta vare på filer". Hvis ikke, har de ikke noen forpliktelse til å oppbevare originalene til det du laster opp. Geir Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 31. desember 2019 Del Skrevet 31. desember 2019 Alle bilder over 1200x1200 blir skalert ned. Originalen blir forkastet. Det er den oppløsningen vi anser som optimal for bruk her på forumet. Originaler må lagres eksternt hos tjenester som spesialiserer seg på slikt. 1 Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 31. desember 2019 Del Skrevet 31. desember 2019 (endret) Gavekort skrev (2 timer siden): Alle bilder over 1200x1200 blir skalert ned. Originalen blir forkastet. Så hva skjedde med funksjoner som thumbnails? Og så få opp originalen i ubegrenset størrelse (begrenset av maks filstørrelse på enkeltfiler)? Er denne funksjonalitet ikke tilstede i det nye forumet eller har det alltid blitt benyttet tredjepartstjenester? Er mange eldre tråder med store bilder + thumbnail, men jeg må innrømme jeg aldri har tenkt over hvor originalbildet ligger hen (her eller hos en tredjepart). Endret 31. desember 2019 av PaladinNO Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 31. desember 2019 Del Skrevet 31. desember 2019 PaladinNO skrev (2 timer siden): Så hva skjedde med funksjoner som thumbnails? Og så få opp originalen i ubegrenset størrelse (begrenset av maks filstørrelse på enkeltfiler)? Er denne funksjonalitet ikke tilstede i det nye forumet eller har det alltid blitt benyttet tredjepartstjenester? Er mange eldre tråder med store bilder + thumbnail, men jeg må innrømme jeg aldri har tenkt over hvor originalbildet ligger hen (her eller hos en tredjepart). Thumbnails er ikke så mye thumbnail lenger. Når du embedder et bilde i innlegget ditt så skaleres det til maks 1000x750, og lagres med maks 1200x1200. Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet 1. januar 2020 Del Skrevet 1. januar 2020 Opplever at mobil utgaven kræsjer ofte nå. ?? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 2. januar 2020 Del Skrevet 2. januar 2020 (endret) Synes ting fungerer greit nå her. (Bruker Mac og Safari.) Eneste lille hikken er (tilsynelatende) første gang jeg går inn på Mine innlegg for dagen. Da henger den en stund, og noen ganger kommer den aldri i mål og jeg får en 504 timeout. Da kan det ta noen forsøk før det virker. Etterpå virker den greit igjen. Andre funksjoner synes ikke å ha det problemet, "Siste innlegg" funker for eksempel greit, men nå har jeg ikke brukt den så ofte. Geir Endret 2. januar 2020 av tom waits for alice Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet 9. januar 2020 Del Skrevet 9. januar 2020 Jeg la merke til her om dagen at man kan ikke lengere raportere brukere, hvis man oppdager mistenkte medlemere. Må sende personlig PM til moderatorene nå. ??? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 9. januar 2020 Del Skrevet 9. januar 2020 Du kan rapportere innlegg og personlige meldinger. I hvilke tilfeller har du behov for å rapportere brukere som hverken har postet innlegg eller sendt deg en melding? Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 9. januar 2020 Del Skrevet 9. januar 2020 TheDarkSapling - SCM skrev (6 timer siden): Jeg la merke til her om dagen at man kan ikke lengere raportere brukere, hvis man oppdager mistenkte medlemere. Må sende personlig PM til moderatorene nå. ??? Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet 9. januar 2020 Del Skrevet 9. januar 2020 (endret) Tobeass skrev (3 timer siden): Nei, ikke det jeg mener. Da rapporterer man jo selve posten. Mener rapporterer selve brukeren, når han/hun ikke har postet noe som helst. Altså, jeg savner at man kan rapporte selve profilen til den brukeren. ?? Endret 9. januar 2020 av TheDarkSapling - SCM Lenke til kommentar
Merko Skrevet 9. januar 2020 Del Skrevet 9. januar 2020 ventle skrev (8 timer siden): Du kan rapportere innlegg og personlige meldinger. I hvilke tilfeller har du behov for å rapportere brukere som hverken har postet innlegg eller sendt deg en melding? De tilfellene en bruker legger deg til som venn og har masse scam-linker på profilen? 1 Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 11. januar 2020 Del Skrevet 11. januar 2020 "Mine innlegg" funker jo ikke. Dette forumet har blitt ubrukelig. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 11. januar 2020 Del Skrevet 11. januar 2020 https://www.diskusjon.no/index.php?app=tekcode&module=myposts&controller=view Funker fint den. Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 11. januar 2020 Del Skrevet 11. januar 2020 Noen andre som har problemer med at "Mine Innlegg" noen ganger laster veldig tregt? Er det pga prossessen som konverterer innlegg som kjører? Og er det mulig å ignorere enkelte tråder på "Siste innlegg"? Tråder som er i ignoreringslisten dukker fortsatt opp der. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 11. januar 2020 Del Skrevet 11. januar 2020 Sarcoex - Gnålern skrev (59 minutter siden): Noen andre som har problemer med at "Mine Innlegg" noen ganger laster veldig tregt? Ja, Se mitt innlegg litt lenger opp. Aner ikke årsaken. Men jeg merker at det spesielt er første gangen om dagen når jeg går inn på forumet. Da hender det at den ikke laster i det hele tatt: Så går det gjerne greit etterpå, om enn treigt. Geir 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå