Robinkle Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Jeg har nå satt inn en ny Western Digital raptor i maskinen Lagt inn windows XP på den. Det er nå en annen windows XP installasjon på den gamle IBM 40 gb disken. Men jeg har en seagate harddisk på 80 GB, som jeg nå plutselig ikke får tilgang til enkelte mapper på. Blandt annet en del arbeid. Jeg har prøvd å kjøre chkdisk. (Måtte Re-boote). Der står det at 74 kb ligger i bad kluster. Jeg har prøvd å logge meg inn som administrator. Jeg har prøv norton Disk Doctor. Da er jeg blank. Hvordan kan jeg rette på dette? Lenke til kommentar
Haaland Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 (endret) Du må sannsynlegvis ta eigarskap på mappene dine igjen. Med engelsk Windows, gjer du det slik: 1. Finn mappa/fila du ikkje har tilgang til. 2. Høgreklikk på ho, og vel «Properties». 3. Gå til fana «Security», og trykk «Advanced». 4. Gå til fana «Owner». 5. I det kvite feltet trykkjer du på brukaren som skal få eigarskapet. 6. Huk av for «Replace owner on subcontainers and objects». (Gjeld berre for mapper) 7. Trykk OK til alle dialogboksane har forsvunne. Nå burde du kunna koma inn i mappene. Endret 27. desember 2003 av Haaland Lenke til kommentar
Robinkle Skrevet 27. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2003 Uhm. De fanene jeg har. er Generelt, deling tilpass Har ikke de mulighetene som man har i Windows 2000/NT Owner/security Kan jeg aktivere de no sted? Skal jeg prøve å kjøre den gamle installasjonen og se om jeg får tilgang da? Lenke til kommentar
Haaland Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Har du Windows XP Home? Då veit eg dessverre ikkje korleis ein gjer det... Lenke til kommentar
snole Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 (endret) Du må disable simple filesharing først. http://forum.hardware.no/index.php?showtop...21&hl=kataloger Endret 28. desember 2003 av snole Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå