Malmern Skrevet 14. november 2019 Del Skrevet 14. november 2019 (endret) Hei. Jeg har bredbånd fra Telenor og prøver å åpne to porter i routeren, en av de nekter å åpne seg, port 8085. Noen som aner om Telenor blokkerer denne porten? Prøvde å kontakte kundeservice i stad, fikk beskjed om å kontakt Telenorexperten. ? Tror ikke vedkommende skjønte hva jeg spurte om da jeg sa: "Har dere ikke en oversikt over hvilke porter dere blokkerer?" Da fikk jeg beskjed om å logge inn på routeren for å sjekke sjæl, problemet ligger jo ikke der, den andre porten jeg har åpnet er tross alt åpen! Endret 14. november 2019 av Malmern Lenke til kommentar
NULL Skrevet 14. november 2019 Del Skrevet 14. november 2019 Hvilken ruter? Får du ikke satt opp åpningen, eller får du tilsynelatende satt det opp og at det da ikke fungerer? Lenke til kommentar
Janvik Skrevet 14. november 2019 Del Skrevet 14. november 2019 Se gjennom oppsett litt grundigere du. Er rimelig sikker på at 8085 ikke blokkeres på Telenor sin side. Da gjenstår i grunn bare brukerfeilen 1 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 14. november 2019 Del Skrevet 14. november 2019 I tillegg til det de over meg har spurt om, hva får deg til å tro at du ikke får åpnet port 8085? Hvis du kjører en tjeneste på den porten, har du sjekket at den faktisk kjører som den skal? Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 14. november 2019 Forfatter Del Skrevet 14. november 2019 (endret) Vanstalk skrev (2 timer siden): Se gjennom oppsett litt grundigere du. Er rimelig sikker på at 8085 ikke blokkeres på Telenor sin side. Da gjenstår i grunn bare brukerfeilen Du har helt rett, har klart å skrive 1 tall feil i oppsettet! Føler meg som en nybegynner akkurat nå! ? . Endret 14. november 2019 av Malmern Lenke til kommentar
Runar Skrevet 14. november 2019 Del Skrevet 14. november 2019 Bare for å verifisere om portåpningen fungerer eller ikke, kan du gå hit og teste både port 3724 og 8035? https://canyouseeme.org/ Utifra bildet tipper jeg feilen ligger i programmet eller på maskinen din. Jeg ville satt opp en enkel webserver og kjørt den på port 8035, for å være helt sikker på om porten faktisk er åpen eller ikke. Hvilket OS bruker du, og har du Python installert? 1 Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 14. november 2019 Forfatter Del Skrevet 14. november 2019 Runar skrev (1 minutt siden): Bare for å verifisere om portåpningen fungerer eller ikke, kan du gå hit og teste både port 3724 og 8035? https://canyouseeme.org/ Utifra bildet tipper jeg feilen ligger i programmet eller på maskinen din. Jeg ville satt opp en enkel webserver og kjørt den på port 8035, for å være helt sikker på om porten faktisk er åpen eller ikke. Hvilket OS bruker du, og har du Python installert? Jeg har løst problemet, klarte å skrive 8035 i routeroppsettet når det skulle være 8085 som jeg faktisk skrev i første post, som sagt, føler meg som en idiot akkurat nå, jeg veit jo egentlig bedre! Takk for alle forslag og all hjelp! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå