magiga Skrevet 14. november 2019 Del Skrevet 14. november 2019 Derfor har de brukt 200 millioner kroner på et kryssingsspor Lenke til kommentar
MagneS Skrevet 15. november 2019 Del Skrevet 15. november 2019 Veldig bra tiltak. Men hvorfor bygges det ikke lenger når en først er i gang? Andre steder i verden kjøres det godsstog på mange kilometer. Lenke til kommentar
Gunnar Sogndalen Skrevet 15. november 2019 Del Skrevet 15. november 2019 Flere km lange godstog som kjøres i Usa blir neppe aktuelt her. Men det burde vel legges opp til ‘EU-standard’ på 750m og bygges samtidig på flere steder. «for at kryssingssporet på Kvam skal nå sitt fulle potensial må det bygges flere tilsvarende kryssingsspor». 4 Lenke til kommentar
joakimb Skrevet 15. november 2019 Del Skrevet 15. november 2019 Gunnar Sogndalen skrev (5 minutter siden): Flere km lange godstog som kjøres i Usa blir neppe aktuelt her. Men det burde vel legges opp til ‘EU-standard’ på 750m og bygges samtidig på flere steder. «for at kryssingssporet på Kvam skal nå sitt fulle potensial må det bygges flere tilsvarende kryssingsspor». Tror ikke "eu-standard" gir mening så lenge det ikke er en eksplisitt ambisjon at det skal gå direktetrafikk med godstog fra Norge til "EU", noe som er tvilsomt. Kostnad og tekniske begrensninger tilsier nok at noe kortere tog er fornuftig. Uansett høres dette ut som noe det burde satses på. Gods på bane er svært fornuftig så lenge det tilfredsstiller behovene til de som sender. Lenke til kommentar
Itholia Skrevet 15. november 2019 Del Skrevet 15. november 2019 Maksgrensen for toglengde i Norge er 800m Lenke til kommentar
N8591NB4 Skrevet 15. november 2019 Del Skrevet 15. november 2019 (endret) Jeg er redd det er to little to late. Dette burde vært en nyhetssak i 1994. Det bør satses mye større om det skal monne. Dessuten er jernbanesporet inn til de fleste industriområder i Norge blitt en uberørt blomstereng med råtne tømmersviller og rustne spor ingen bruker, så hvor skal disse 46000 vogntog ekvivalenten lastes opp? De aller fleste distributører forlater jernbane og over på vogntog takket være ansvarspulverisering ved privatiseringen og oppsigelse av 350 vedlikeholds arbeidere i NSB på begynnelsen av 2000 tallet. Kun kaos og forsinkelser siden. Da blir ett nytt kryssingsspor latterlig, når det egentlig burde vært hurtigtog på dobbeltspor og ditto pålitelig og raskere godstrafikk. Endret 15. november 2019 av N8591NB4 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå