Barista Bob Skrevet 14. november 2019 Del Skrevet 14. november 2019 (endret) Har solgt et bord via finn.no. I annonsen så står det: "Stilrent hvitt spisebord fra Magis. Bordet er rundt med en diameter på 120 cm. Bena er utformet slik at det er veldig enkelt å sitte mange rundt det. Har selv hatt middagsselskap med 6 personer - dette er ikke alltid like enkelt med runde bord. Bordet har en skade i belegget på selve bordplata som bør fikses hvis man ønsker å bruke det som det er - kan muligens fikses med maling eller pusses ned. Verdien ligger stort sett i bordbenas kule og praktiske design. Kostet 7000 kr nytt." Jeg la også ved bilder av skadene på bordet. Prisen var først 1000, men jeg justerte ned til 500. Fikk melding av noen som ville kjøpe bordet på SMS (Jeg la ikke ut nummer, men de søkte opp nummeret på Gulesider). Mannen til hun som tok kontakt kom for å kjøpe bordet søndag 10. november. Han påpekte at skaden var litt større en han trodde. Jeg sa at bordet er skadet i belegget og at jeg skrev i annonsen at man måtte utbedre det. Han valgte der og da å laste det i bilen og vippse meg 500 kroner. Samme kveld fikk jeg denne meldingen fra damen jeg hadde hatt kontakt med tidligere: "Hei, Dette bordet er ødelagt, hele bordplaten er i oppløsning, det er ikke bare en skade eller en "flekk å male over" Vi hever kjøpet og leverer det tilbake i morgen på samme sted som det ble hentet. Du kan vippse tilbake. Det var umulig å se at bordet var så ødelagt i mørket i kveld. Mvh Navn og Navn" Jeg valgte å svare: "Hei. Synd dere opplevde at bordet var annerledes enn beskrevet i annonsen. I annonsen står det tydelig: "Bordet har en skade i belegget på selve bordplata som bør fikses hvis man ønsker å bruke det som det er - kan muligens fikses med maling eller pusses ned. Verdien ligger stort sett i bordbenas kule og praktiske design." Dere kan levere det tilbake etter 16:00 i morgen, så vippser jeg tilbake." Altså: Jeg godtok hevingen av kjøpet, selv om jeg mener at jeg har handlet korrekt og at Kjøpsloven egentlig ikke gir de anledning til å heve kjøpet siden de fikk mulighet til å se på det ved overlevering før pengene ble betalt. Dagen etter fikk jeg melding om at de var blitt syke og derfor ikke kunne levere bordet og at de ville gi meg beskjed påfølgende dag (tirsdag). Jeg hørte ingenting før i går kveld (onsdag), da ba de om å levere bordet i dag (torsdag 14. november) etter 20:00. Et tidspunkt som ikke passer meg da jeg jobber sent. Jeg repliserte at de kunne få levere det fredag etter 19:00 - da ville jeg være hjemme. Hva slags rettigheter har egentlig de som kjøper til å bestemme overleveringstidspunkt ved heving? Har jeg noen rettigheter til å nekte, siden saken drar ut i tid? På dette tidspunktet er jeg lei hele greia, og det handler ikke om pengen lenger, men prinsippet om at det har tatt veldig mye av min tid og energi å selge bordet til dem, når de faktisk kunne ombestemt seg der og da som normal forretningsskikk tilsier. Endret 14. november 2019 av Barista Bob Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 14. november 2019 Del Skrevet 14. november 2019 Siden du har godtatt heving av kjøp er det bare å vente. Ikke vipps før bordet dukker opp. Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 14. november 2019 Forfatter Del Skrevet 14. november 2019 (endret) 2 minutes ago, Luske_Ludvig said: Siden du har godtatt heving av kjøp er det bare å vente. Ikke vipps før bordet dukker opp. Var det jeg fryktet, ja. Nei, jeg vippser ingenting før jeg har bordet igjen. Endret 14. november 2019 av Barista Bob Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 14. november 2019 Forfatter Del Skrevet 14. november 2019 Lurer uansett på om jeg egentlig kunne nektet å godta hevingen? Er jo ikke noe poeng å gjøre seg upopulær for 500 kroner, men som et generelt spørsmål hva er riktig, juridisk sett? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 14. november 2019 Del Skrevet 14. november 2019 Du sier et klokkeslett som passer for deg. Passer det ikke for dem, synd. Da får de vente til du er tilgjengelig. Er ikke sånn at du skal føye deg etter demmes kalender. 2 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 14. november 2019 Del Skrevet 14. november 2019 Barista Bob skrev (1 minutt siden): Lurer uansett på om jeg egentlig kunne nektet å godta hevingen? Er jo ikke noe poeng å gjøre seg upopulær for 500 kroner, men som et generelt spørsmål hva er riktig, juridisk sett? Ja, det kunne du. Så lenge hadde gitt beskjed om det på forhånd, hadde bilder av skaden, i tillegg til at de så bordet før de betalte så er det demmes ansvar. 2 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 14. november 2019 Del Skrevet 14. november 2019 Foreldesesloven: 3 år. Ref.: https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1979-05-18-18#KAPITTEL_1 Men generelt. Går det så lang tid, så hadde jeg protesert fordi verdi og tilstand på objekt har gått ned. De må jo levere tilbake med samme kvalitet på varen.Motparten din har informert om sykdom (og leveranse etter dette. ) Et normalt sykdomsforløp tar 1-2 uker. (Forkjølelse). Du kan vell også gi de frist og varsle om at tilbudet vil bli trukket. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 14. november 2019 Del Skrevet 14. november 2019 Mitt tips: Sitt stille i båten og gjør deg litt vanskelig tilgjengelig. Da går dette over av seg selv. Lenke til kommentar
G Skrevet 14. november 2019 Del Skrevet 14. november 2019 (endret) En annen klassiker med Finn-annonser. Du skriver at du er lite interessert i å måtte sende en vare. Lar være å forklare helt hvorfor, men det er fordi det nedenfor: Fordi du antar at det blir feil volum på innpakking og at det fordyrer ting, som et eksempel. Det medfører medarbeid. Og tingen du selger til under kr 100 er liksom ikke verdt et ca. kr 140 påslag i forsendelsesgebyrer. Plutselig får du en melding: "Om du kan sende varen?" Du tar deg umaken å måle opp/prøvepakke det, sjekke online, veie. Du finner ut at det blir kr 140. Og forteller det videre. Du hører aldri noen ny melding igjen ? Sooo nice.. Endret 14. november 2019 av G 1 Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 14. november 2019 Forfatter Del Skrevet 14. november 2019 Oppdatering: Han ringte i dag, og startet samtalen med å gjenta at de ikke kunne beholde bordet sånn som det var og at de ønsket å heve kjøpet fordi det var mer skadet enn opplyst i annonsen. Jeg svarte at jeg allerede hadde akseptert hevingen, så nå handlet det bare om at de måtte levere bordet. Han fortsatte med at jeg ikke hadde noe valg annet enn å heve kjøpe siden jeg ikke hadde opplyst om skaden. Så gjentok han igjen at de ønsket å levere bordet i kveld kl. 20:00. Jeg fortalte at jeg var hjemme etter 19:00 i morgen (fredag). Det ble for langt for han å kjøre, så det måtte bli et annet tidspunkt (Jeg bor i Asker, og et kjapt søk i Gulesider forteller at de bor på Smestad i Oslo. Cirka 20 min. kjøretur). Da sa jeg at jeg var hjemme hele søndag og mandag etter 16:00. Det passet ikke for han, så han skulle ta kontakt "til uka" for å avtale nærmere. Så fikk jeg litt senere en SMS om at han kommer mandag 21:00. Har akseptert det. Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 14. november 2019 Forfatter Del Skrevet 14. november 2019 5 minutes ago, G said: En annen klassiker med Finn-annonser. Du skriver at du er lite interessert i å måtte sende en vare. Lar være å forklare helt hvorfor, men det er fordi det nedenfor: Fordi du antar at det blir feil volum på innpakking og at det fordyrer ting, som et eksempel. Det medfører medarbeid. Og tingen du selger til under kr 100 er liksom ikke verdt et ca. kr 140 påslag i forsendelsesgebyrer. Plutselig får du en melding: "Om du kan sende varen?" Du tar deg umaken å måle opp/prøvepakke det, sjekke online, veie. Du finner ut at det blir kr 140. Og forteller det videre. Du hører aldri noen ny melding igjen ? Sooo nice.. Ser ikke helt sammenhengen...? Lenke til kommentar
G Skrevet 14. november 2019 Del Skrevet 14. november 2019 Sammenhengen er du har en vare med skjemmende sider ved seg. Jeg hadde en vare som ikke egnet seg å sende i post. Begge saker medfører noe ekstraarbeid og kommunikasjon. Du ergrer deg jo. Jeg har ikke like mye å ergre meg over, men det gir noe merarbeid å måtte gjøre ekstraundersøkelser når folk ber om noe du egentlig ikke var så interessert i. Spørsmålet var jo enkelt og redelig. Jeg kunne jo ha svart nei, jeg kan ikke sende det og fått det ut av verden sånn sett. Er ikke enkelt å drive "butikk". Lenke til kommentar
G Skrevet 14. november 2019 Del Skrevet 14. november 2019 (endret) 12 minutes ago, Barista Bob said: Oppdatering: Han ringte i dag, og startet samtalen med å gjenta at de ikke kunne beholde bordet sånn som det var og at de ønsket å heve kjøpet fordi det var mer skadet enn opplyst i annonsen. Jeg svarte at jeg allerede hadde akseptert hevingen, så nå handlet det bare om at de måtte levere bordet. Han fortsatte med at jeg ikke hadde noe valg annet enn å heve kjøpe siden jeg ikke hadde opplyst om skaden. Så gjentok han igjen at de ønsket å levere bordet i kveld kl. 20:00. Jeg fortalte at jeg var hjemme etter 19:00 i morgen (fredag). Det ble for langt for han å kjøre, så det måtte bli et annet tidspunkt (Jeg bor i Asker, og et kjapt søk i Gulesider forteller at de bor på Smestad i Oslo. Cirka 20 min. kjøretur). Da sa jeg at jeg var hjemme hele søndag og mandag etter 16:00. Det passet ikke for han, så han skulle ta kontakt "til uka" for å avtale nærmere. Så fikk jeg litt senere en SMS om at han kommer mandag 21:00. Har akseptert det. Herregud. Hvor frekke folk kan bli. Men selvsagt dersom du fremstiller ting mer glansfullt enn det var i virkeligheten, så kanskje argumentet deres holder vann. Det er jo ganske enkelt, om de ikke vil ha varen så hever du jo kjøpet for å bli ferdig. Må være litt flaut for han å levere det tilbake for å tilfredstille en fisefin kone? ? Han likte jo åpenbart varen. Det var jo derfor han tok det med seg. Kanskje du skulle mobbe han med det når han kommer. Men du likte jo bordet.. Ble kona for streng mot deg.. Han har jo vært frekk, når du åpentbart sa at du tok bordet tilbake med å parrere med en unødvendig setning, om at du ikke hadde noe valg ? Endret 14. november 2019 av G Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 14. november 2019 Del Skrevet 14. november 2019 (endret) Til en annen gang Forbrukerrådet mekler i tvistsaker på kjøp og salg via Finn.no. Jeg solgte en SSD disk for 700 kr på Finn. Ga kjøper valget mellom pakke med sporing, eller A-post på eget ansvar. Kjøper valgte post. Men hevdet et uke etter at den var sendt at han ikke hadde mottatt noe pakke. Jeg sa "det er ikke mitt ansvar". Og la saken dø. To måneder etter fikk jeg en svær blekke i posten fra Forbrukerrådet, og all kommunikasjon gikk gjennom en tredje person. Jeg ble litt satt ut. Snakk om misbruk av offentlig midler for en så liten fillesak tenkte jeg. Men når jeg oppdaget at kjøper var en 16 år gammel gutt som da hadde fått hjelp av foreldrene sine til å klage på meg. Førte jeg tilbake pengene. Det betyr nok mye mer for ham enn meg, og jeg betviler ikke at pakken forsvant i posten - hvis ikke hadde vedkommende aldri styrt så mye med å klage. En annen gang solgte jeg en pc til en danske. Han klaget på alt mulig rart via meldinger på Finn.no. Det meste var support-relatert. Til slutt sa jeg bare at "hør her, jeg gidder ikke være pc-hjelp for deg... maskinen fungerer som den skal, det er ikke mitt ansvar fra meg som selger å lære deg opp. Kjøper du en bil, er ikke selger ansvarlig for å lære deg opp til å kjøre bilen." Han ble forbanna, sendte klage til Finn Sikkerhet eller noe. Jeg blokkerte ham og hørte ikke noe mer. Etter dette skriver jeg alltid "selges som den er, uten garanti og sikkerhet for noe..." Edit: https://eskjema.forbrukerradet.no/skjema/FRA0181/ Endret 14. november 2019 av Kris85 Lenke til kommentar
G Skrevet 14. november 2019 Del Skrevet 14. november 2019 5 hours ago, Luske_Ludvig said: Mitt tips: Sitt stille i båten og gjør deg litt vanskelig tilgjengelig. Da går dette over av seg selv. Da blir det ihvertfall fortgang på velvilligheten til å kjøre når som helst de 20 minuttene, dersom de 500 kronene betydde mye for dem. Lenke til kommentar
G Skrevet 14. november 2019 Del Skrevet 14. november 2019 (endret) 14 minutes ago, Kris85 said: Til en annen gang Forbrukerrådet mekler i tvistsaker på kjøp og salg via Finn.no. Jeg solgte en SSD disk for 700 kr på Finn. Ga kjøper valget mellom pakke med sporing, eller A-post på eget ansvar. Kjøper valgte post. Men hevdet et uke etter at den var sendt at han ikke hadde mottatt noe pakke. Jeg sa "det er ikke mitt ansvar". Og la saken dø. To måneder etter fikk jeg en svær blekke i posten fra Forbrukerrådet, og all kommunikasjon gikk gjennom en tredje person. Jeg ble litt satt ut. Snakk om misbruk av offentlig midler for en så liten fillesak tenkte jeg. Men når jeg oppdaget at kjøper var en 16 år gammel gutt som da hadde fått hjelp av foreldrene sine til å klage på meg. Førte jeg tilbake pengene. Det betyr nok mye mer for ham enn meg, og jeg betviler ikke at pakken forsvant i posten - hvis ikke hadde vedkommende aldri styrt så mye med å klage. En annen gang solgte jeg en pc til en danske. Han klaget på alt mulig rart via meldinger på Finn.no. Det meste var support-relatert. Til slutt sa jeg bare at "hør her, jeg gidder ikke være pc-hjelp for deg... maskinen fungerer som den skal, det er ikke mitt ansvar fra meg som selger å lære deg opp. Kjøper du en bil, er ikke selger ansvarlig for å lære deg opp til å kjøre bilen." Han ble forbanna, sendte klage til Finn Sikkerhet eller noe. Jeg blokkerte ham og hørte ikke noe mer. Etter dette skriver jeg alltid "selges som den er, uten garanti og sikkerhet for noe..." Det er mye som kan gå galt på Finn. Jeg ble rådet til å politianmelde en Finn-selger dersom saken ikke løste seg. Jeg hadde forhåndbetalt litt for å smøre selger til å få det avgårde snarest mulig. Jeg er glad jeg var tålmodig nok i det tilfelle og fikk meg til å ta det piano steg for steg og ikke legge noe skyld på noen. Ærlig og rederlighet betaler seg. Jeg fikk pengene jeg hadde lagt ut i retur. Det dukket aldri opp noe. Og jeg hadde ingen kontroll over noe slikt som sporingsnummer (fikk aldri noe slikt) eller hva det måtte være. Vi hadde ikke avtalt noe ansvar. Så jeg tenkte at det fikk bli hans ansvar å purre i Posten om hvor forsendelsen hadde tatt veien. Oppi dette her så kan det godt hende at jeg ble utnyttet på flere vis. Altså at han kunne få mine penger og andres penger til å foryngle seg litt de få dagene de satt i hans hender. At han kunne bruke min oppfordring om å purre i Posten som saksgrunnlag for bortkommen forsendelse som kanskje aldri ble sendt en gang. Jeg er faktisk litt forbauset over hvor sløv Posten må ha vært i dette tilfellet, dersom det reellt var kommet bort. Jeg har bestillet mye varer i fra Kina og der er det en svært liten prosentandel som kommer bort egentlig. Har vel en mellom 2-3 hundre Kinakjøp nå. Det vanlige med Kina er at de benytter en Ebay-garanti og refunderer alt, selv om varen dukker opp noen uker senere, dersom tiden har rent ut. Eller dersom varen bare har en lett skade, så kan det hende at de foreslår å refundere halve kjøpesummen eller noe sånn. Ebay er som regel helt topp. Finn.no selgere og kjøpere (nordmenn) kan være litt sløvere å forholde seg til. Saken for Finn.no var at dersom dette var en lurendreier av en selger, så ønsket jo de å blokkere han for godt på Finn.no. Var nok derfor politianmeldelse ble foreslått, slik at de hadde et reellt grunnlag for utestengelse. Jeg hadde nok tjent minimalt på anmeldelsen. Den kunne fort ha blitt henlagt slik som så mye annet. Forbrukerrådet ble også foreslått å nytte seg av i den saken. Men, det løste seg. Ga det bare ekstra med dager slik at Posten garantert hadde rotet forsendelsen hans bort, så sa jeg i fra at postgang normalt er framme på maks 5 dager i Sør-Norge. Endret 14. november 2019 av G Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 14. november 2019 Del Skrevet 14. november 2019 (endret) G .. ja, vi som driver med kjøp og salg via Finn har nok opplevd mye. Min dårligste erfaring var når dumme meg solgte en Rolex til 35 000 som jeg sendte med postoppkrav. Ifølge sporing lå pakken klar til å bli hentet leeeeeenge. Til slutt tok jeg kontakt med kjøper og lurte på om han hadde tenkt å hente pakken. Fikk til svar at han hadde forsøkt, men at pakken ikke var der. Tok kontakt med posten. De sa de hadde 30 dager på seg, før jeg kunne kreve erstatning for pakken. De krevde masse papirer. Kvittering på klokken (ordinært kjøp), kvittering fra Posten på pakken, samt pakkseddelen. Bare flaks at jeg hadde alt. Jeg fikk derimot kun 10 000 igjen på forsikringen til Posten, og tapte med dette 25 000 kr. Det kreves ikke noe vandelsattest å jobbe hos Posten sist jeg sjekka. Så jeg var nok ikke spesielt smart når jeg skriver "oppkravsbeløp 35 000." Da har nok noen luringer forstått at her er det noe verdifullt. Edit: I tillegg måtte både jeg som avsender og mottaker skrive under på en egenerklæring på innhold i pakken. Endret 14. november 2019 av Kris85 glemte noe 1 Lenke til kommentar
0laf Skrevet 14. november 2019 Del Skrevet 14. november 2019 G skrev (53 minutter siden): Du tar deg umaken å måle opp/prøvepakke det, sjekke online, veie. Du finner ut at det blir kr 140. Og forteller det videre. Du hører aldri noen ny melding igjen ? Sooo nice.. Ta det med i annonsen, mye enklere, og postens portosatser er også såre enkle, veier det over 2 kilo, og under 10 kilo, kan det sendes som Norgespakke for 149,- Neste sats er 10 til 25 kilo osv. så man trenger stort sett ikke mer enn å anslå vekten for å vite fraktprisen, det bør være helt unødvendig å bruke masse tid på det. Mindre ting (opp til 7cm og 350 gram) kan sendes for 55,- og noe særlig større enn det, så lønner det seg ofte uansett å sende sporbart og forsikret med Norgespakke til 149,- Ønsker du ikke sende, så skriver du det, men avhengig av hvor du bor har du da redusert antall kjøpere med 95%, ettersom kun de som bor i nærheten av deg kan kjøpe. Kris85 skrev (33 minutter siden): To måneder etter fikk jeg en svær blekke i posten fra Forbrukerrådet, og all kommunikasjon gikk gjennom en tredje person. Jeg ble litt satt ut. Snakk om misbruk av offentlig midler for en så liten fillesak tenkte jeg. Men når jeg oppdaget at kjøper var en 16 år gammel gutt som da hadde fått hjelp av foreldrene sine til å klage på meg. Førte jeg tilbake pengene. Det betyr nok mye mer for ham enn meg, og jeg betviler ikke at pakken forsvant i posten - hvis ikke hadde vedkommende aldri styrt så mye med å klage. I henhold til loven trenger du kun godtgjøre at pakken er levert på posten, for eksempel i form av en kvittering e.l. Hele postgangen er alltid kjøpers ansvar, selv om de færreste ser ut til å fått det med seg. Til en annen gang, du trenger kun gi beskjed til Forbrukerrådet at det dreier seg om kjøp mellom private, og det er enighet om at pakken har forsvunnet under postgangen, så blir normalt saken avsluttet, ettersom postgangen alltid er kjøpers eget ansvar. G skrev (23 minutter siden): Saken for Finn.no var at dersom dette var en lurendreier av en selger, så ønsket jo de å blokkere han for godt på Finn.no. Var nok derfor politianmeldelse ble foreslått, slik at de hadde et reellt grunnlag for utestengelse. Neppe, Finn utestenger ikke en gang kjente svindlere, men lar de holde på. Kun dersom flere politianmeldelser foreligger, vil noen bli utestengt fra Finn. Årsaken til at Finn ber deg politianmelde, er fordi de ønsker å toe sine hender, å ikke ha noe med saken å gjøre. Finn formidler annonser, dersom problemer skulle oppstå, er du på egenhånd, det er ingen hjelp å fra Finn. Selv ikke identiteten til annonsører som driver åpenbar svindel vil de utlevere, med mindre det er politiet som ber om dette, i form av kjennelse. Lenke til kommentar
G Skrevet 14. november 2019 Del Skrevet 14. november 2019 5 minutes ago, 0laf said: I henhold til loven trenger du kun godtgjøre at pakken er levert på posten, for eksempel i form av en kvittering e.l. Hele postgangen er alltid kjøpers ansvar, selv om de færreste ser ut til å fått det med seg. Til en annen gang, du trenger kun gi beskjed til Forbrukerrådet at det dreier seg om kjøp mellom private, og det er enighet om at pakken har forsvunnet under postgangen, så blir normalt saken avsluttet, ettersom postgangen alltid er kjøpers eget ansvar. Dersom det stiller seg slik at postgangen er kun kjøpers ansvar så må jeg jo ha vært griseheldig at jeg fikk utlegget mitt tilbakebetalt. Jeg skal sikkert vokte meg mye for å forhåndsbetale noen igjen, dersom det ikke kun dreier seg om noen tikroner. Så lenge selger har full anledning til å la være å innlevere noen forsendelse så vil jo det du sier være en risikosport for kjøperne, viss det kun er kjøper som er ansvarlig for postgangen. Det logiske er jo at senderen burde være ansvarlig (selv om det muligens ikke er slik i Norge) for å følge opp hele postgangen, slik det gjøres f.eks. på Ebay. Ekstra lange avstander fra Kina til Norge gjør jo da at selgere er villige til å ta enkelte tap for tapt postgang. Ta enkelte tap for svindlerkjøpere, eller muligens få dekket noe via forsikringsordninger Ebay evt. måtte tilby dem for de litt dyrere varene. Lenke til kommentar
0laf Skrevet 14. november 2019 Del Skrevet 14. november 2019 (endret) G skrev (7 minutter siden): Så lenge selger har full anledning til å la være å innlevere noen forsendelse så vil jo det du sier være en risikosport for kjøperne, viss det kun er kjøper som er ansvarlig for postgangen. Igjen, ved en tvist må normalt selger godtgjøre at varen faktisk er sendt, men det kan jo selvfølgelig være vanskelig å bevise noe annet. En kvittering på porto sier jo ingenting om hva som er sendt, eller hvor. Noen tar en video når de sender, men for egen del synes jeg det er bra kleint å stå på postkontoret å filme. Det er altså alltid kjøper som er ansvarlig for postgangen ved kjøp fra private, slik er loven. At eBay forholder seg til helt andre ting, og mange ganger bryter norsk lov, får de selv stå for, men de har altså lagt seg på den linjen av kjøperen har alltid rett, og selgeren tar feil, det er derfor helt galskap å selge noe på eBay, mens det er fantastisk å være kjøper der. Optimalt burde jo norske myndigheter tatt tak i nettopp eBay, som har retningslinjer som er totalt motsatt av Norges lover.https://www.dinside.no/okonomi/odelagt-pakke-ved-privat-kjop/61468935 Endret 14. november 2019 av 0laf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå