AndersT2 Skrevet 14. november 2019 Del Skrevet 14. november 2019 Har levert en router til en kunde, hvor de kun fikk levert modem fra Telenor, så jeg måtte fikse en router litt kjapt. Den har stått i ca 3 uker, hvor den til nå ha låst seg 3 ganger, slik at man måtte ta strømmen på den for å få den til å funke igjen. Har slått av Wifi (2,4 og 5 Ghz) på den da vi kun trenger kablet. Har tilkoblet 22 IP adresser, hvor alle er faste. Det er Elbil ladestasjoner som dette er for, totalt kan det i verste fall bli 70 IP adresser Det er lite data som går, men slik jeg har skjønt det, så kommuniserer hver IP adresse ut jevntlig til 2 forskjellige steder. (Tror de kommuniserer 1 gang pr minutt eller noe slikt for å si at alt er ok). Noen som vet hva problemet eventuelt kan være? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 14. november 2019 Del Skrevet 14. november 2019 AndersT2 skrev (6 minutter siden): Har slått av Wifi (2,4 og 5 Ghz) på den da vi kun trenger kablet. Har tilkoblet 22 IP adresser, hvor alle er faste. Det er Elbil ladestasjoner som dette er for, totalt kan det i verste fall bli 70 IP adresser Hvordan er klientene koblet til routeren? Har du en switch eller annet utstyr bak routeren? Med fare for å ta feil, så har routeren kun fire nettverksporter. Og, har du vurdert "ordentlig" utstyr ment for slike situasjoner? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 14. november 2019 Del Skrevet 14. november 2019 Kan dette ha noe med routerens ytelse å gjøre? Jeg ville startet med å låse alle routerportene til ladestasjonene til 10 mbps half duplex, og se om det hjelper. Hvis routeren ikke er managed, kan dette trolig settes i den enkelte ladestasjonen. Datamengden som skal overføres til og fra laderne er liten, så man trenger ikke gigabit her. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GTrad9iY Skrevet 14. november 2019 Del Skrevet 14. november 2019 (endret) Feilmeldinger? Endret 14. november 2019 av Slettet-GTrad9iY Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 14. november 2019 Forfatter Del Skrevet 14. november 2019 Runar skrev (28 minutter siden): Hvordan er klientene koblet til routeren? Har du en switch eller annet utstyr bak routeren? Med fare for å ta feil, så har routeren kun fire nettverksporter. Og, har du vurdert "ordentlig" utstyr ment for slike situasjoner? Har 2 stk unmanaged switcher som alle går via. Vi leverer normalt ikke slikt, men måtte haste kjøpe noe siden Telenor ikke hadde levert riktig. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 14. november 2019 Forfatter Del Skrevet 14. november 2019 (endret) diskusjon501 skrev (3 minutter siden): Sier oss ingenting egentlig. Hva slags? Merke/type? Feilmeldinger? Står i tittel feltet. Har ikke noen feilmeldinger, da jeg ikke har fått kikket på den mens den har vært i feil. Endret 14. november 2019 av AndersT2 Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 14. november 2019 Del Skrevet 14. november 2019 Hva er det som ikke funker? Mister routeren Internett, eller mister den tilkobling med laderene? Skjer det på ca samme tidspunkt hver uke? Hadde en Archer ac3200 før, og den mistet IP på wan til fast tidspunkt hver uke. Var i kontakt med TP-Link, og de fikk logger og jeg fikk test fw tilbake og sånn, men det hjalp ikke. Til slutte sendte jeg den på RMA til komplett, kjøpe en Asus. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 14. november 2019 Forfatter Del Skrevet 14. november 2019 Har ingen info, da jeg kun fikk beskjed i dag at den hadde låst seg 3 ganger, og at de hadde tatt strømmen på den. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 14. november 2019 Del Skrevet 14. november 2019 7 hours ago, AndersT2 said: Har ingen info, da jeg kun fikk beskjed i dag at den hadde låst seg 3 ganger, og at de hadde tatt strømmen på den. Da er det sikkert noen synske personer her på forumet som kan finne ut nøyaktig hva som er feil, uten å vite mer ? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 15. november 2019 Forfatter Del Skrevet 15. november 2019 Slettet-fsaSP0zV skrev (10 timer siden): Da er det sikkert noen synske personer her på forumet som kan finne ut nøyaktig hva som er feil, uten å vite mer ? Er like greit å droppe slike kommentarer hvis man ikke har noe mer fornuftig å komme med. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 15. november 2019 Del Skrevet 15. november 2019 (endret) 3 hours ago, AndersT2 said: Er like greit å droppe slike kommentarer hvis man ikke har noe mer fornuftig å komme med. Jeg så den komme, så jeg må vel være litt synsk ? Til saken: Har du sett på mitt forslag i post nummer 3 fra toppen? Reduser speed mellom router og ladere til minimum, for å redusere belastningen på NIC i router. Hvilke ladestasjoner gjelder det? OT: Hvor har det blitt av postnumrene etter oppgraderingen, forresten? Endret 15. november 2019 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå