fisma31 Skrevet 14. november 2019 Del Skrevet 14. november 2019 Hei, Fra 1 Januar 2020 vil jeg bli arbeidsledig. Jeg lurer om det er mulig å få dagspenger og tiltakspenger samtidig? Fordi jeg vil bli arbeidsledig vil jeg få dagspenger. Hvis jeg vil begynne å dra til NAV kurser, vil jeg få tiltakspenger? Jeg har 2 barn. Kona jobber. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 14. november 2019 Del Skrevet 14. november 2019 Du kan så vidt jeg forstår velge hva du vil ha, men får ikke begge deler. Har du dagpenger kan du imidlertid få dekket reisepenger til/fra tiltak.Tiltakspenger Hvem kan få tiltakspenger? Arbeidsrettede tiltak er en mulighet for å hjelpe deg som arbeidssøker ut i jobb. Tiltakspenger kan gis til tiltaksdeltakere som har fylt 18 år. Hvis du får eller har søkt om dagpenger når du starter i et tiltak, kan du velge enten dagpenger eller tiltakspenger mens du deltar på tiltaket. Får du dagpenger under tiltak, kan du få tilskudd til dekning av reiseutgifter, men ikke andre tilleggsstønader. Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 14. november 2019 Del Skrevet 14. november 2019 Du kan ikke få flere ytelser samtidig. Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 14. november 2019 Del Skrevet 14. november 2019 Nei. Søk om dagpenger, tiltakspenger er kun et par tusen per mnd. Lenke til kommentar
fisma31 Skrevet 19. november 2019 Forfatter Del Skrevet 19. november 2019 2 år siden min kona var arbeidsledig. Da hun søkte til tiltakspenger og fordi vi har 2 barn beløpet var 11.000kr. Derfor tenkte jeg at hvis man vil fa dagspenger + tiltakspenger, burde være bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå