Gå til innhold

Tips til PC-høyttalere til hjemmekontor? Ikke veldig kresen.

Anbefalte innlegg

DukeRichelieu skrev (9 minutter siden):

Prøvde surfe litt på fredag (var på reisefot) fra mobilen, men fant ikke noen kupp. Så ikke ut til at Audio Pro var på tilbud noen plass.

Det er vel ikke tilfeldigvis noen som vet om noen gode tilbud som fortsatt står i dag?

Jeg snublet over Argon Audio Tempo A4 og synes de virker lovende. Tror faktisk de var på tilbud til kr 1498 på fredag, men det sto ikke at det var tilbud på siden, så jeg trodde jeg hadde god tid. Prisen er nå 1798.

Dette er visstnok HiFi-Klubbens eget merke. :)

Har ikke prøvd de, men folk sier det er bra stuff. Pressen osv.

Klubben har åpent kjøp i 30 dager, null stress å prøve og se om du liker de.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gouldfan skrev (6 minutter siden):

Har ikke prøvd de, men folk sier det er bra stuff. Pressen osv.

Klubben har åpent kjøp i 30 dager, null stress å prøve og se om du liker de.

De har en filial ikke langt fra meg, så tenker å stikke innom og se der eventuelt. :)

Spiller forresten dine Audio Pro greit på lav lyd?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg testet Argon A4 på Hifi-Klubben tidligere i uken og ble imponert over lyden. Både kvalitet, bass/fylde og volum. Mulig det ikke skal så mye til når man er vant med en laptop PC og TV-lyd de siste 15 årene.  Uansett rikelig bra nok for min del. :)

Problemet for min del er at de kanskje fortsatt blir litt store for nåværende oppsett/pult.

Jeg tenker kanskje at det ideelle nå ville vært en enkel høyttaler/lydplanke som kunne ligget på foten til min gigantiske 49". Gjerne med blåtann.

Noen som har erfaring med noe slikt? 

De hadde en B&W portabel bluetooth sak på Hifi-Klubben til rundt kr 2500 som forsåvidt låt ganske greit, men tror det var laget med hensyn på å være portabel og til å ta med utendørs. Mistenker at jeg kan få tak i noe som er vel så bra og kanskje bedre til en litt billigere pris.

Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (5 timer siden):

Jeg testet Argon A4 på Hifi-Klubben tidligere i uken og ble imponert over lyden. Både kvalitet, bass/fylde og volum. Mulig det ikke skal så mye til når man er vant med en laptop PC og TV-lyd de siste 15 årene.  Uansett rikelig bra nok for min del. :)

Problemet for min del er at de kanskje fortsatt blir litt store for nåværende oppsett/pult.

Jeg tenker kanskje at det ideelle nå ville vært en enkel høyttaler/lydplanke som kunne ligget på foten til min gigantiske 49". Gjerne med blåtann.

Noen som har erfaring med noe slikt? 

De hadde en B&W portabel bluetooth sak på Hifi-Klubben til rundt kr 2500 som forsåvidt låt ganske greit, men tror det var laget med hensyn på å være portabel og til å ta med utendørs. Mistenker at jeg kan få tak i noe som er vel så bra og kanskje bedre til en litt billigere pris.

Nei ikke planken, ikke Bose høytalere heller.

Det er ofte dyrt og ryker fort.

Blåtann høytalere er greit, for sitt bruk... Radio og Spotify... Planke synes jeg bare er for folk med gretne koner såkalt gå på Waf planken.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (13 timer siden):

Nå vet jeg ikke helt om du troller?

Jeg hatt eller brukt Logitech høytaler før i steinalderen.

Om du er 14 eller veldig fattig så er det vel greit?

Argon bokhylle høytalere er Mye mye bedre på alt.

Logitech har ikke engang dempet kassen ordentlig, det rister og skrangler/skjærer på høyt volum.

Er du i den prisklassen så ligger Audio Pro på samme pris, Argon også...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Logitech er bra «nok» valg til oss vanlige dødelige kontorbrukere og non-hifi-entusiaster som Gouldfan. Jeg anbefaler noen mid sized Logitech 2.1 pc høyttalere . Små plasseringsvennlig høyttalere på bordet og en liten sub under bordet. Som disse til en drøy 500 lapp https://www.komplett.no/product/849816/gaming/gaming-utstyr/gaming-hoeyttalere/logitech-z533-pc-hoeyttalere

Med mindre du er lydfreak og skal drive med musikkproduduksjon er slike mere enn bra nok.

Ønskes litt mere trøkk kan man gå for Z623 til 1499,- https://www.komplett.no/product/603224/gaming/gaming-utstyr/gaming-hoeyttalere/logitech-z623-pc-hoeyttalere#productinfo

Endret av syar2003
  • Liker 2
Lenke til kommentar
syar2003 skrev (14 minutter siden):

Logitech er bra «nok» valg til oss vanlige dødelige kontorbrukere og non-hifi-entusiaster som Gouldfan. Jeg anbefaler noen mid sized Logitech 2.1 pc høyttalere . Små plasseringsvennlig høyttalere på bordet og en liten sub under bordet. Som disse til en drøy 500 lapp https://www.komplett.no/product/849816/gaming/gaming-utstyr/gaming-hoeyttalere/logitech-z533-pc-hoeyttalere

Med mindre du er lydfreak og skal drive med musikkproduduksjon er slike mere enn bra nok.

Ønskes litt mere trøkk kan man gå for Z623 til 1499,- https://www.komplett.no/product/603224/gaming/gaming-utstyr/gaming-hoeyttalere/logitech-z623-pc-hoeyttalere#productinfo

Hvorfor det når Argon koster det samme med full garanti?

https://www.hifiklubben.no/hoyttalere/stativkompakt-hoyttaler/argon-audio-alto5-mk2-kompakt-hoyttaler/

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (1 time siden):

Nå vet jeg ikke helt om du troller?

Jeg hatt eller brukt Logitech høytaler før i steinalderen.

Om du er 14 eller veldig fattig så er det vel greit?

Argon bokhylle høytalere er Mye mye bedre på alt.

Logitech har ikke engang dempet kassen ordentlig, det rister og skrangler/skjærer på høyt volum.

Er du i den prisklassen så ligger Audio Pro på samme pris, Argon også...

Hvorfor skulle jeg trolle? :)

Jeg leste noen anmeldelser av Logitech MX. Blant annet i Lyd og Bilde fikk de brukbar kritikk.

Jeg skulle gjerne valgt Argon, men jeg tror rett og slett ikke jeg har plass til de med den pulten og oppsettet jeg nå har til rådighet. 

Lenke til kommentar
syar2003 skrev (34 minutter siden):

Takk for tipset. :)

Lenke til kommentar
syar2003 skrev (20 minutter siden):

Hvis du må spørre om det har du ikke lest førstepost og forstått trådstarter krav og behov.

Logitech er data høytalere.

Han er ikke Kresen, derfor foreslår jeg Argon. Det er kvalitet og veldig billig.

Kassene er anpasset bedre, Logitech til tv ser jo veldig stygt ut, værre enn en lydplanke.

Jeg anbefaler Argon, eller en rimelig japansk lydplanke.

Logitech er kompromiss for barn og ungdom uten inntekt, til dataspill og litt popmusikk.

900? Kroner er overpriset. Verdi er maks 4-500

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (36 minutter siden):

Logitech er data høytalere.

Han er ikke Kresen, derfor foreslår jeg Argon. Det er kvalitet og veldig billig.

Kassene er anpasset bedre, Logitech til tv ser jo veldig stygt ut, værre enn en lydplanke.

Jeg anbefaler Argon, eller en rimelig japansk lydplanke.

Logitech er kompromiss for barn og ungdom uten inntekt, til dataspill og litt popmusikk.

900? Kroner er overpriset. Verdi er maks 4-500

Slapp av. Du leser jo ikke svarene til trådstarter. Argon aktive bokhyllehøyttalere er bra det til sin bruk.

Det er jo data/PC desktop og skrivebordshøyttalere trådstarter spør etter. Samt sier han at bokhyllehøyttalerene fra Argon er for store.

Mye fordommer mot Logitech og du som lydfrelst ser ikke utenfor ditt eget behov/preferanser. Z623 er faktisk thx sertifiserte. Og er top 5 anbefaling av PC høyttalere til under 100$.

Og jeg har ikke anbefalt noe til 900kr

Endret av syar2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar
syar2003 skrev (29 minutter siden):

Slapp av. Du leser jo ikke svarene til trådstarter. Argon aktive bokhyllehøyttalere er bra det til sin bruk.

Det er jo data/PC desktop og skrivebordshøyttalere trådstarter spør etter. Samt sier han at bokhyllehøyttalerene fra Argon er for store.

Mye fordommer mot Logitech og du som lydfrelst ser ikke utenfor ditt eget behov/preferanser. Z623 er faktisk thx sertifiserte. Og er top 5 anbefaling av PC høyttalere til under 100$.

Og jeg har ikke anbefalt noe til 900kr

Jeg har hatt Logitech, har kjent folk som har det.

Fint om noen er fornøyd med det, for all del.. Men synes selv en gammel  kasettradio har mye bedre lyd.

Hver sin smak.

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (8 minutter siden):

Jeg har hatt Logitech, har kjent folk som har det.

Fint om noen er fornøyd med det, for all del.. Men synes selv en gammel  kasettradio har mye bedre lyd.

Hver sin smak.

Jeg har også hatt noen Logitech Z serie og kjenner også folk med disse til PCen sin. Ingen som klager. Tvert imot.

Det blir bare dumt å komme med det «kasettradio» utsagnet ditt , Z623 har som sagt thx sertifisering. Viser jo igjen at du ikke har klart å ta til deg trådstarter sine spørsmål, krav og preferanser.

Lenke til kommentar
syar2003 skrev (Akkurat nå):

Jeg har også hatt noen Logitech Z serie og kjenner også folk med disse til PCen sin. Ingen som klager. Tvert imot.

Det blir bare dumt å komme med det «kasettradio» utsagnet ditt , Z623 har som sagt thx sertifisering. Viser jo igjen at du ikke har klart å ta til deg trådstarter sine spørsmål, krav og preferanser.

Thx ja.. Den var god. Det betyr at de har betalt masse penger for lisens og siden tweaket med EQ.

Disse pengene i sånt billig-utstyr går på bekostning av elementer og kasse.

Greit nok for data, om man ikke bryr seg om lyden.

Si meg har du hørt mange andre høytalere?

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (4 minutter siden):

Thx ja.. Den var god. Det betyr at de har betalt masse penger for lisens og siden tweaket med EQ.

Disse pengene i sånt billig-utstyr går på bekostning av elementer og kasse.

Greit nok for data, om man ikke bryr seg om lyden.

Si meg har du hørt mange andre høytalere?

Det er en avsporing og ansporer til stråmenn. Les: Trådstarter skal ha PC høyttalere til sitt hjemmekontor (ikke veldig kresen)

Dårlig forsøk. Det holder nå.

Endret av syar2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar
syar2003 skrev (11 timer siden):

Det er en avsporing og ansporer til stråmenn. Les: Trådstarter skal ha PC høyttalere til sitt hjemmekontor (ikke veldig kresen)

Dårlig forsøk. Det holder nå.

Jeg mente han sa han skulle bruke det for tv lyd. 

Ikke veldig kresen, -ja det er Argon det.

Han vurderte noen til 900kr Logitech..  sjangsen er at det bare blir slengende i et kott fordi det funker dårlig, akkurat som det jeg hadde.

Bare en titt på høyttalerne sier at det er dårlig lyd, og ikke minst dyrt. Thx lisens og greier....

Om benken er et problem, så hadde jeg sett etter ny benk, eller hengt de på benk eller stativ. Og en planke er bedre enn noen runde bokshøytalere.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (På 17.12.2019 den 11.06):

Jeg mente han sa han skulle bruke det for tv lyd. 

Ikke veldig kresen, -ja det er Argon det.

Om benken er et problem, så hadde jeg sett etter ny benk, eller hengt de på benk eller stativ. Og en planke er bedre enn noen runde bokshøytalere.

Jeg har spesifikt sagt både i innlegg og i tittel at jeg ser etter PC-høyttalere til et hjemmekontor. :) Ingen TV her.

Akkurat nå bor jeg litt trangt og har en Dell 49" som opptar det meste av pulten min. Av plasshensyn hadde det derfor vært ideelt med en planke som kun ligger under skjermen på foten.

Hadde lett valgt Argon, men tror som sagt ikke jeg har plass...

img

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...