Rayline TWB Skrevet 6. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2004 En annen ting som irriterer meg er når folk ikke klarer å si ord med sjh lyder; Kjøpe, kjole, kjøttkake, kino! Helt heidundrande enig..... Blir liksom schjøpe, schjole osv..........IKKJE bra....... Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 En annen ting som irriterer meg er når folk ikke klarer å si ord med sjh lyder; Kjøpe, kjole, kjøttkake, kino! Helt heidundrande enig..... Blir liksom schjøpe, schjole osv..........IKKJE bra....... Føler meg litt truffet Lenke til kommentar
AimAr Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 En annen ting som irriterer meg er når folk ikke klarer å si ord med sjh lyder; Kjøpe, kjole, kjøttkake, kino! Helt heidundrande enig..... Blir liksom schjøpe, schjole osv..........IKKJE bra....... Jeg sliter med dette, har klart å øve inn kjøpe, kjøtt, kjole osv. Men jeg sliter volsomt med å si "27", Det går an å si "syv og tyve", men det blir litt teit siden jeg snakker sunmøringsdialekt... Lenke til kommentar
Stoop kid Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Føler meg litt truffet Hvis du ikke klarer å si det på riktig måte, kan du begynne med å si "iiiiii" inne i hodet (lag smilemunn), mens du i en glidende overgang sier ordet, for eksempel (iiii)kjøpe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå