Simen1 Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Til Alle Radeon 7500/8500 eiere: Kan dere være greie og gi oss kjøpere noe info om 7500/8500-kortene deres? Sånn at vi kjøpere kan vite bedre hva vi får for pengene? Det jeg/vi ønsker å vite noe mer om er: Hvor kjøpte du kortet? Hva heter din utgave av kortet? (LE/Retail/Bulk/ATI/POW/Club3D etc.) Hvor rakst er minnet klokket? Hvor mange ns er det på minnet? Hvor raskt er GPU'en klokket? Fulgte det med en DVI-VGA-adapter? Hva annet fulgte med? Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Hei. Jeg kjøpte kortet hos Multicom, det er orginalt fra ATi, Radeon 8500 retail. Kjører på 275MHz (275 GPU/550 RAM), og har 3.6ns minne Det fulgte med en haug med kabler (det gjør det ikke med fx LE). Vet ikke helt hva alt er, bruker bare den til vanlig skjerm, ellers kabel til TV (s-video) Det fulgte også med en DVI-VGA adapter :smile: Alt man trenger med andre ord... Og det viktigste av alt. Kortet er helt RÅTT!! Nettopp testet 3DMark2001, fikk såvidt under 9000 (8958) Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 mye det samme som han over- kortet er helt døbra i spill, sitter med rtcw nå og der er skremmende,, men driverene er kjipe ennå, oppgraderte til nyeste og det meste funker fett, men av en eller annen grunn faller driverene ut , det har skjedd to ganger til nå, sikkert noe rart med me versjonen? uansett driverne er nødt til å bli bedre, så jeg angrer ikke. og billedkvaliteten er helt sinnsykt mye bedre enn mine gamle kort som var tnt2 og kyro 2. mitt 8500 kort var retail, med tyske klistremerker på? så det var vel noen og kjøpte en åall med kort i tyskland, eller no sånt?, (eu versjon av kortet?) standard hrz og minne , jupp jupp.+ masse kabler men ikke klistremerke,BUHUUUUU,,, Lenke til kommentar
sdhild99 Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Quote: On 2002-03-05 18:52, Simen1 skrev:Til Alle Radeon 7500/8500 eiere:Kan dere være greie og gi oss kjøpere noe info om 7500/8500-kortene deres? Sånn at vi kjøpere kan vite bedre hva vi får for pengene?Det jeg/vi ønsker å vite noe mer om er:Hvor kjøpte du kortet?Hva heter din utgave av kortet? (LE/Retail/Bulk/ATI/POW/Club3D etc.)Hvor rakst er minnet klokket?Hvor mange ns er det på minnet?Hvor raskt er GPU'en klokket?Fulgte det med en DVI-VGA-adapter?Hva annet fulgte med? - http://www.quad.no 2000 kr inkl. porto og ekspedisjonsgebyr - Radeon 7500 Retail - 230 MHz - Vet ikke - 290 MHz (har overklokke til: GPU: 310, minne: 300 uten prob) - Ja - Diverse kabler jeg ikke vet navnet på. - CD ROM med software (Hydravision og drivere) 3DMark2001 SE: 2871 Min PC: http://home.hia.no/~sdhild99/ie5/gear.php3 Lenke til kommentar
Danny Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 club 3d 4ns minne 250gpu/238minne alle kabler og dvi adapter fulgte med. er ikke så fornøyd med kortet,ræva tv utgang(kun 50hz) kortet sliter skikelig i cs kun 25fps og de fleste opengl men helt rått i d3d og må legge til fin 2d forhold til gf2mx. Lenke til kommentar
Toset Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Mye det samme som de over igjen, hehe. Jeg kjøpte ATi Radeon 8500 retail hos Multicom, fikk det levert på under 1 uke. I pakken er det masse kabler og dvi-overgang som testen her på hardware.no sa manglet i Hercules sine kort. Kortet er helt ekstremt i spill. ALLE spill funker glimrende med alt på max og 1024 oppløsning. 2d er merkbart bedre enn mitt gamle GF2 PRO. Kortet var 275/550 orginalt, men klokket det enkelt opp til 295/590 med Powerstrip. Installerte 6025 beta-driverene. Har ennå ikke opplevd noen for for trøbbel med dem. Dette kortet anbefales herved på det aller varmeste. P.S. 3dMark 2001SE default score: 8504 Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 hmmm høres ut som det er på tide å bytte operativsystem fra me til 2000? eller tar jeg helt feil,,, Lenke til kommentar
Toset Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Hmm... jeg hadde hørt at Half-Life: Uplink, Counter-Strike og noe annet skulle følge med Radeon 8500. Er det noen som har fått disse? Leste det tilogmed på ATi sin hjemmeside. Og jeg vet at HL støtter Truform, men hvordan bruker man det? Hvordan aktiverer du det? Noen som har peiling? Lenke til kommentar
Howard Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Quote: On 2002-03-05 19:55, dominizer skrev:og dvi-overgang som testen her på hardware.no sa manglet i Hercules sine kort. Bare for å påpeke det: Det var ikke et Hercules-kort Hardware.no testet, men et "originalt" ATI Radeon 8500LE. Lenke til kommentar
Toset Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Quote: On 2002-03-05 20:25, Howard skrev: Quote: On 2002-03-05 19:55, dominizer skrev: og dvi-overgang som testen her på hardware.no sa manglet i Hercules sine kort. Bare for å påpeke det: Det var ikke et Hercules-kort Hardware.no testet, men et "originalt" ATI Radeon 8500LE. Ja, selvfølgelig... Beklager.:smile: Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Kjøpt hos multicom og fikk s-vhs kabel, phono kabel, s-vhs til phono overgang og dvi -analog overgang. I tillegg en cd og en manual som jeg ikke har åpna en gang. (Denne ligger også som pdf på cd-romen). Eska var ganske herpa da jeg fikk den i posten men innholdet holdt. Ikke no klistremerke/spill en den slags i eska så ike store forskjell på retail og bulk bortsett fra hastigheten på kortet. Kjørte med kabinettet oppe en tid og kjente på kortet og det var temmelig varmt på dler av kortet. så varmt at jeg ikke klarte å holde fingra over så lenge så har satt en 80 mm vifte som blåser ned på langs på kortet. (Noen som har lignende "varmeproblem". Litt engstelig). Kongebilde og med flatskjerm er dvi utgangen apsolutt å foretrekke. Klarer alle spill, men min favoritt er Colin2 i 1280*1024 i maks grafikk. Vakkert snufs... Godt fornøyd med andre ord. Vifta kan jeg ikke høre og har egentlig ingen driverproblemer (6015), men har ikke testa de helt nyeste for jeg kjører 2 skjermer og da er det ikke helt bra lagt opp. Et godt kjøp kan en vel si. ps. får snart club3d 7500 fra amraam så skal fortelle litt om det når det kommer inn døra. Lenke til kommentar
kaifas Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 ati retail 275275(550) samme kabler som oppe suveren 2d...fx vidoen i 3dmark2001 med statuen i regnet,med mitt gamle gts 2 kunne jeg såvidt skimte at det var en statue der,nå er det et vakkert syn :smile: men i følge radeon tweaker er minnet og cpu på 274,5. har ati stempel på kortet,men det er "made in china" Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Club 3D Radeon 8500 LE Minne: 240 MHz (hælvete!!!) GPU: 250 MHz Fulgte med sykt mye klabler og stæsj, pluss Rune, WinDVD og driver-CD. Pris: 2450,- (1 måned siden) Sykt rått kort, får 7950 i 3dmark 2001 med ingen overklokking. TV-UT fungere knirkefritt og med knallbra kvalitet. På første forsøk til og med. Kvaliteten i spill er meget bra, det var noe kluss med de første driverne med dette er sterkt forbedret nå. MOHAA kjører silkemykt med alle skrudd på full pupp, og det ser rett og slett utrolig ut. Dette kortet anbefales, dog kanskje ikke Club 3D versjonen. Hercules er jo rimelig sjefe da. Løp og kjøp sier nå jeg bare. Et G4 ti4600 koster jo 5600,- så her får du MYE for pengene! mvh Jo Vaagan Lenke til kommentar
rucoyn Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Ser det er mange på forumet med samme utstyr som meg, men hvordan i helvete får dere det til å funke?? Har prøvd alle drivere og enda booter/henger seg hver gang jeg kjører 3d-applikasjoner.... Er det noen spesielle innstillinger som må til i BIOS eller no` sånt? Lenke til kommentar
Toset Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Quote: On 2002-03-06 13:17, rucoyn skrev:Ser det er mange på forumet med samme utstyr som meg,men hvordan i helvete får dere det til å funke??Har prøvd alle drivere og enda booter/henger seg hver gang jeg kjører 3d-applikasjoner....Er det noen spesielle innstillinger som må til i BIOS eller no` sånt? Jeg har hørt at FastWrite gir rot i systemet for mange.. Hvis du har denne på kan du prøve å slå den av. Ellers har jeg ikke råd. Har nesten likt system, og det funker knirkefritt hos meg. Er det 6025 driverene du kjører? De funker ihvertfall glimrende. Kanskje du bør re-installere driverene, men først forsikre deg om at du skikkelig avinstallerer de gamle. Det var en post her i forumet et sted hvor det stod detaljert beskrivelse av hvordan du totalt fjerner gamle drivere. Du finner det sikkert. Søk på Radeon 8500... Lenke til kommentar
[DA]Amethyst Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Du som spør hvorfor du har masse problemer ; ET ENKELT SVAR : OPERATIVSYSTEM OG BIOS VERSJON !! Lenke til kommentar
Bambo Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Bestilte point of viex ATi Raedon 8500 av databutikken.comno (pluss resten av maskina mi) i tidelig i januar. betalte 2395 for kortet som viste seg og være et XperVision ATI Raedon 8500. Kortet kjørte 3,6ns minnet orginalt på 500 klokka opp til 550 med en gang kjørte 3dmarks og fikk 8000. er ganske fornøyd med kortet da det ruler gata! Bare å kjøpe! (kan sikkert klokke en del mer, er ikke særlig varmt en gang!) Lenke til kommentar
labri Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 hvordan finner jeg ut hvilket modekort jeg har. Og hvordan oppgraderer man BIOS'en? Lenke til kommentar
PTRN Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 enkelt, bare skru opp pc`en og se under agp porten(vanligvis dah) så ser du hvilethvilken merkemodell det er...tror da dette stemmer.... _________________ Chieftec DX-01B-D AMD Athlon XP 1600+ 512 MB DDR SDRAM Kingston minne,kjører fint på 155+++ FSB Soyo Dragon Plus ATi Radeon 8500 Retail Sony 24/10/40 Brenner :smile: Maxtor D540X 60 GB :smile: [ Denne Melding var redigert av: Pettern800 på 2002-03-09 14:43 ] Lenke til kommentar
Voffsen Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 Har ATI Radeon 8500. Funker hel vanviti bra. Har ikke hattt problemer med et eneste spill. Kjørte Wolfenstein i multiplayer (som server, om no de skull eha noe å si) Alt av effekter på full spiker samt oppløsning på det som er høyere en 1600*1200 (Husker ikke va de var, 2048*noe tror jeg). Fantes ikke antydninger til hakking i det hele tatt. Normalt kjører jeg alle spill i 1600*1200 og har ikke ha problemer i noen spill med att grafikken hakker eller noe. Spill jeg har spillt; Medal Of Honor, Serious Sam 2, RTCW, Emperor of Dune, Dela Force LW. Har og prøvd stort sett alt av ATI drivere, suported on non-supored, uen att det hadde noe å si. Vet ikke med meg, men har lissom alldri hatt problemer med noen av ATI korta jeg har hatt. Og det er en del. Vet ikke hel hvorfor folk klager på dårlige drivere når jeg selv aldri har merke noe galt. Har hatt større problemer med de 2 nVidia kortene æ har hatt. GeForce2 og TNT2 Pro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå