uranus Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Hei! Jeg trenger et webdesign forlsag som ligner på www.snyggast.se designet bare med penere farger og litt mer hi-tech. Jeg vet at mange ikke har tid men folk har gjort dette før, så hvis du ikke har noe å gjøre eller noe så please prøv ihvertfall God jul og godt nyttår til alle ! Lenke til kommentar
KimS Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Til alle som vil ha en trykkbar lenke... www.snyggast.se Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 HTTP/1.1 200 OK Server: Microsoft-IIS/5.0 Date: Sat, 27 Dec 2003 15:28:20 GMT Connection: Keep-Alive Content-Length: 6486 Content-Type: text/html Cache-control: private <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "DTD/xhtml1-transitional.dtd"> <html><head><title>glish.com : CSS layout techniques : 3 columns, the holy grail</title> <style type="text/css"> @import "all.css"; /* just some basic formatting, no layout stuff */ body { margin:10px 10px 0px 10px; padding:0px; } #leftcontent { position: absolute; left:10px; top:50px; width:200px; background:#fff; border:1px solid #000; } #centercontent { background:#fff; margin-left: 199px; margin-right:199px; border:1px solid #000; /* IE5x PC mis-implements the box model. Because of that we sometimes have to perform a little CSS trickery to get pixel-perfect display across browsers. The following bit of code was proposed by Tantek Celik, and it preys upon a CSS parsing bug in IE5x PC that will prematurly close a style rule when it runs into the string "\"}\"". After that string appears in a rule, then, we can override previously set attribute values and only browsers without the parse bug will recognize the new values. So any of the name-value pairs above this comment that we need to override for browsers with correct box-model implementations will be listed below. We use the voice-family property because it is likely to be used very infrequently, and where it is used it will be set on the body tag. So the second voice-family value of "inherit" will override our bogus "\"}\"" value and allow the proper value to cascade down from the body tag. The style rule immediately following this rule offers another chance for CSS2 aware browsers to pick up the values meant for correct box-model implementations. It uses a CSS2 selector that will be ignored by IE5x PC. Read more at [url="http://www.glish.com/css/hacks.asp"]http://www.glish.com/css/hacks.asp[/url] */ voice-family: "\"}\""; voice-family: inherit; margin-left: 201px; margin-right:201px; } html>body #centercontent { margin-left: 201px; margin-right:201px; } #rightcontent { position: absolute; right:10px; top:50px; width:200px; background:#fff; border:1px solid #000; } #banner { background:#fff; height:40px; border-top:1px solid #000; border-right:1px solid #000; border-left:1px solid #000; voice-family: "\"}\""; voice-family: inherit; height:39px; } html>body #banner { height:39px; } p,h1,pre { margin:0px 10px 10px 10px; } h1 { font-size:14px; padding-top:10px; } #banner h1 { font-size:14px; padding:10px 10px 0px 10px; margin:0px; } #rightcontent p { font-size:10px } </style> </head><body> <div id="banner"><h1><a href="home.asp">LAYOUT TECHNIQUES</a>: 3 columns, the holy grail</h1></div> <div id="leftcontent"> <h1>leftcontent</h1> <pre>#leftcontent { position: absolute; left:10px; top:50px; width:200px; background:#fff; border:1px solid #000; }</pre> <p class="greek"> Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat. Ut wisi enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ulliam corper suscipit lobortis nisl ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis autem veleum iriure dolor in hendrerit in vulputate velit esse molestie consequat, vel willum lunombro dolore eu feugiat nulla facilisis at vero eros et accumsan et iusto odio dignissim qui blandit praesent luptatum zzril delenit augue duis dolore te feugait nulla facilisi. </p> </div> <div id="centercontent"> <h1>centercontent</h1> <pre>#centercontent { background:#fff; margin-left: 199px; margin-right:199px; border:1px solid #000; voice-family: "\"}\""; voice-family: inherit; margin-left: 201px; margin-right:201px; } html>body #centercontent { margin-left: 201px; margin-right:201px; }</pre> <p>This is the most elegant technique and perhaps the most sought after layout: a 3 column page with a fluid center column. Easy to understand, easy to implement. I first saw this layout at <a href="http://www.wrongwaygoback.com">dynamic ribbon device</a> and have since learned that the sweet CSS came from Rob Chandanais of <a href="http://www.bluerobot.com">BlueRobot</a>. Owen also made a very nice <a href="http://members.home.net/bigstripes/tutorial/css_3box_plus_topbox.html">tutorial</a> using this layout technique.</p> <p>Read about the IE5x PC workaround in use on this page <a href="hacks.asp">here</a>.</p> <p><strong>Scroll down for the source.</strong></p> <p class="greek"> Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat. Ut wisi enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ulliam corper suscipit lobortis nisl ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis autem veleum iriure dolor in hendrerit in vulputate velit esse molestie consequat, vel willum lunombro dolore eu feugiat nulla facilisis at vero eros et accumsan et iusto odio dignissim qui blandit praesent luptatum zzril delenit augue duis dolore te feugait nulla facilisi. </p> <p class="greek">Li Europan lingues es membres del sam familie. Lor separat existentie es un myth. Por scientie, musica, sport etc., li tot Europa usa li sam vocabularium. Li lingues differe solmen in li grammatica, li pronunciation e li plu commun vocabules. Omnicos directe al desirabilit? de un nov lingua franca: on refusa continuar payar custosi traductores. It solmen va esser necessi far uniform grammatica, pronunciation e plu sommun paroles. </p> <br /> </div> <div id="rightcontent"> <h1>rightcontent</h1> <pre>#rightcontent { position: absolute; right:10px; top:50px; width:200px; background:#fff; border:1px solid #000; }</pre> <p> This page is part of <a href="home.asp">CSS Layout Techniques</a>, a resource for web developers and designers. </p> <p> Other Layout Techniques:<br/> <a href="7.asp">3 columns, the holy grail</a><br/> <a href="9.asp">2 columns, ALA style</a><br/> <a href="8.asp">4 columns, all fluid</a><br/> <a href="2.asp">3 columns, all fluid </a><br/> <a href="3.asp">static width and centered</a><br/> <a href="1.asp">nested float</a><br/> </p> <p> Does it <a href="http://validator.w3.org/check?uri=http://www.glish.com/css/7.asp?noSRC=true">validate</a>? </p> </div> </body> </html> Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 BTW: www.glish.com/css Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Lemme get this straight. Du vil at noen her skal lage et webdesign, inkludert php osv. som et FORSLAG til deg, GRATIS? Når skal folk lære at slikt koster penger, tid og krefter? Kontakt en profesjonell webdesigner, gjerne en på forumet, og tilby en viss sum for arbeidet (vi snakket noen tusen her). Så skal du nok få deg et design. Lenke til kommentar
uranus Skrevet 27. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2003 Ikke med php og alt det, bare et enkelt design som ligner litt på den siden. Ikke med alle greiene de har da. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 (endret) Ikke med php og alt det, bare et enkelt design som ligner litt på den siden. Ikke med alle greiene de har da. Det jeg sa gjelder like fullt fremdeles. Bla opp noen store lapper eller ti for evig. EDIT: Vent nå litt... Uranus, jeg tok en titt på sida du hadde i signaturen. Og en ting slo meg: Hvordan i svarte tror du folk faktisk KJØPER disse vitsene per sms, når HELE vitsen står der? Hva pokker er da vitsen med det? Endret 27. desember 2003 av HalTan Lenke til kommentar
uranus Skrevet 27. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2003 Jeg kan ikke gjøre noe med det. Det er selskapet som bestemmer, ikke jeg, men jeg er enig med deg at det var dumt. Skulle stått et par ord fra vitsen bare. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 uranus: Jeg har virkelig gitt deg et design. Bruk det. Test det i det minste og gi tilbakemeldinger. Eller vil du vi skal skrive innholdet, velge farger og legge den ut for deg? Lenke til kommentar
ostepopp Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 (endret) Hehe...prøver. Denne siden jeg ser for meg nå ser veldig lik ut som snyggabrudardotetellerannet Forandret til penere farger la på litt mer hi-tech. Nå hva synes du? Endret 27. desember 2003 av ostepopp Lenke til kommentar
uranus Skrevet 27. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2003 Ja, ville gjerne hatt en link jeg også Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Hvordan i svarte tror du folk faktisk KJØPER disse vitsene per sms, når HELE vitsen står der? Hva pokker er da vitsen med det? SMS-addicts er et eget slag og bruker penger på alt som kan hentes inn på telefonen. De vil vel ha noe de kan sende videre til hele telefonboken, og betaler heller en slant for å slippe å skrive hele greia inn selv (skjønt en 1337-sms'er hadde vel bare brukt noen sekunder). Det er min teori. Lenke til kommentar
uranus Skrevet 28. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2003 Enig er jeg! Lenke til kommentar
uranus Skrevet 28. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2003 uranus: Jeg har virkelig gitt deg et design. Bruk det. Test det i det minste og gi tilbakemeldinger. Eller vil du vi skal skrive innholdet, velge farger og legge den ut for deg? Kan vi få link eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå