Gå til innhold

Overklokking XP3000+

Falconer

Anbefalte innlegg

Jeg finner ca. 2 millioner tråder her på forumet angående XP2500+ og overklokking av denne, men ingen ang. XP3000+.

Er det noen her på forumet som har denne, og har prøvd å overklokke den?

Er spesielt interessert i å vite om den takler fsb på 200 og/eller om den kan stilles opp på multiplieren. Blir den spesielt varm ved overklokking, eller holder den seg noenlunde på samme temperatur slik XP2500'en gjør?

All informasjon mottas med takk.

Edit:

Må gjerne få lagt til at jeg har ASUS A7N8X Deluxe og billig PC3200 minne. Minnet er hovedgrunnen til at jeg ikke vil kjøpe en XP3200+ da denne er default på 200 fsb, og jeg tviler på at minnet mitt vil gå noe særlig høyere enn det er spesifisert for.

Endret av Falconer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

noen rykter sier at hvis du meier den til 200 i FSB så får du 3400+, men det er hovedkortet som må klare det og du trenger en tja..fin kjøler til 400 lappen.

ryktene kan jo være sanne, min kompis sin ultra Asus klarte ikke 200 i fsb, du kan jo bare prøve og håpe det beste:)

PS: jeg prøvde og overklokke min heldige 2500+ til 3200+, så bare tempen føyk til 68 så klikka maskinen og hylte og vrælte til jeg reiv ut kontakten.

prøv men husk at vifta kan brenne opp og husk at du kanskje må skru opp Volt Core til 1,85 eller høyere hvis ikke vil ikke Windows'n Boot'e

Kompis'n min har en sånn også (jeg byggde PCen hans), jeg har også møkk billig minne. Ja jeg glemte og si at minnet mitt som er DDR333 gikk pluteslig opp til DDR400 etter at jeg satt den på 3200+ (som varte i 2 min), så jeg trur ikke minnet ditt klarer det kanskje ikke, det er vel noen som har peiling med minne, har hørt ditt og datt men er ikke sikker :no: , jeg trur hvis du setter den på 3400+ kommer minnet til og sope på 533...(hvis det samme skjer med meg som deg) som jeg neppe trur vil virke.

er ikke minne spesialist *HELP DER UTE, kom igjen Data freaker(er en sjøl) *

Endret av Cell_v14
Lenke til kommentar

Takk for en del tips Cell_v14.

Jeg har ikke planlagt å gå over fsb på 200, det jeg er interessert i å vite er om prosessoren i det hele tatt har muligheter for å komme opp i denne fsb'en, evt. hva jeg kan regne med å oppnå ved trimming av fsb/multiplier med "normal" vifte/heatsink kjøling.

Lenke til kommentar

Takker alle for gode svar. Ser ut som cpu'en kan være ett greit kjøp til den rimelige prisen man kan få den for nå.

En ting jeg ikke kan se at noen har svart på, går det an å fyre opp multiplieren på XP3000+ eller er den låst? Tviler på at den er det, men det kan være greit å få det 100% bekreftet.

Lenke til kommentar

Tror nok de fleste nyere XP-cpu'er er låste. Var en stund at multiplieren bare var gjort utilgjengelig, men hovedkort som Abit NF-7 og lignende kunne stille denne inn via bios, men i disse dager er multiplieren HELT låst (om jeg ikke er HELT vranglært da... ;) ).

Cell_v14: Kan vifta brenne opp? Dette hadde jeg likt å se. :laugh:;)

Edit: Lite tillegg; Falconer så lenge tempen er lav er det bare å slå på AGP/PCI lock i bios (disse holder AGP/PCI hastighetene til 66/33 MHz uavhengig av FSB) , stille inn mem-dividers fornuftig og klokke fsb'en. Husk at PC3200 brikker er sertifiserte til 200MHz (400DDR) slik at hvis du setter de lik FSB kan du glatt klokkke cpu'en fra 166 (333DDR) til 200 (400DDR) så lenge den ikke går varm og maskinen ellers er stabil. Dog, det blir mer enn en XP3200 siden multiplieren er høyere enn på en XP2500 (der du bare stiller fsb fra 166 til 200 for å få XP3200).

Lykke til med klokkinga! :w00t:

Endret av Tacritan
Lenke til kommentar
Jeg finner ca. 2 millioner tråder her på forumet angående XP2500+ og overklokking av denne, men ingen ang. XP3000+.

Er det noen her på forumet som har denne, og har prøvd å overklokke den?

Er spesielt interessert i å vite om den takler fsb på 200 og/eller om den kan stilles opp på multiplieren. Blir den spesielt varm ved overklokking, eller holder den seg noenlunde på samme temperatur slik XP2500'en gjør?

All informasjon mottas med takk.

Edit:

Må gjerne få lagt til at jeg har ASUS A7N8X Deluxe og billig PC3200 minne. Minnet er hovedgrunnen til at jeg ikke vil kjøpe en XP3200+ da denne er default på 200 fsb, og jeg tviler på at minnet mitt vil gå noe særlig høyere enn det er spesifisert for.

så en gang en side over Amd prosessorer, hvor høyt de hadde klart, og rekorden var på en god del over 3ghz og den ble satt med nitrogen kjøling og en Ahtlon xp3000+! så tror du kan nå langt med den, men vær obs på varmeutvikling! ikke ta for hardt i med en gang hvis temperaturen allerede er på 45-50'c grader eller mer! hvis du skal endre på vcore'n så gjøre dette også sitt til at varmen stiger endel! overklokkers finde nr 1 som overklokking.no har sagt er Varme....

så følg med på tempen hele tiden, om du klokker.

Hilsen AMD_XP3000+

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...