Gå til innhold

Hjelp, jeg skal ha ny PC ;P

Anbefalte innlegg

trenger litt hjelp til valg av komponenter til ny pc.. har tenk å legge i rundt 8-10k.

men har isje sjit av peiling på hva jeg skal velge :blush: finnes så mye rart. blir hovedsaklig til å bruke pc'n til gaming. kanskje litt videoredigering og 3d shit.

noen som gidder å hjelpe meg litt med sammensettning av en komplett pc ?

er ute etter mest ytelse pr/kr..

takk til alle som gidder :thumbup:

:w00t: god jul & godt nytt år :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kabinett: Aopen H600B m/350Watt PSU (Fortron/Source) kr. 675,-

Hovedkort: Asus A7N8X DELUXE/GD kr. 929,-

CPU: AMD CPU Athlon XP 2800 2.075GHz Socket A 0.13u 333FSB kr. 1085,-

Kjøler/vifte: Titan Cooling Fan For S-370 / Socket A Up To 3.2GHz < 20~36dBA 1800~4200RPM kr. 217,-

Minne: Geil 512MB DDR PC3200 400MHz Value CL2,5 5ns 2 stk. à kr. 682,- tilsammen kr. 1364,-

Skjermkort: Aopen VGA-Card Geforce FX5900XT 128MB AGP DVI TV-Out kr. 1903,-

Harddisk: Hitachi Harddisk 80.0GB IDE 7200RPM SATA150 3.5" 8MB DeskStar 7K250 2 stk. à kr. 750,- tilsammen kr. 1500,-

DVD brenner: Nec DVD Recorder ND-1300A DVD+R/+RW And DVD-R/-RW IDE Black Bulk kr. 965,-

CD-brenner: Samsung CD-RW 52X/32X/52X ATAPI Internal Black kr. 335,-

Floppy: Samsung Floppy Disk Drive 1.44MB 3.5" AT Internal Black kr. 130,-

Tastatur/mus: Logitech Cordless Desktop MX Norwegian Black kr. 895,-

TOTALT kr. 9998,-

Jeg regner med at du har en skjerm og derfor ble det ikke tatt med i dette oppsettet.

Alle delene kan bestilles via http://www.psdata.no

Kabinettet ble valg hovedsaklig pga. en meget god strømforsyning som alene koster kr. 600,- Denne PSU'en yter meget godt og er meget støysvak.

Kabinettet er også godt oppbygd generelt med gode utbyggingsmuligheter og utluftingsmuligheter, følger med en 8cm vifte og har plass til 4 ekstra.

Hovedkortet er et av markedets aller beste for socket A, er bygd opp på nForce2 chipsettet og har SATA RAID, LAN, dual-DDR.

CPU er valg grunnet pris/ytelse og eventuelle OC-muligheter (Bartons kan være multiplier låst)

Kjøler er av god kvalitet, består av kobber og kommer med smartfan.

Minnet er valg med tanke på kvalitet/ytelse/pris og jeg har valgt 2 stk 512MB brikker som du kan kjøre i dual-DDR, yter godt og kommer godt med ved FSB OC.

Skjermkortet er et av markedets kraftigeste og nå selger nVidia disse kortene til dumpingspriser for å holde tritt med ATI... LØP OG KJØP!!!

Til hardisker har jeg sett ut 2 stk. Hitachier som kommer meget godt ut i tester.

Hardiskene er et av de mest begrensende faktorene i henhold til systemytelsen, skal du drive med litt videored. og mye spilleing så anbefaler jeg deg å sette HD'ene i RAID0.

DVD-brenneren er en av markedets billigste men støtter både +/- plater.

CD-brenner er av helt standard grei kvalitet og har ikke noen minus.

Floppy må du jo også ha i tilfelle det skulle trenges.

Tastatur/mus er valgt med tanke på komfort/ytelse/pris. En god og grei trådløs løsning.

Alt er valgt i sort utførelse slik at det matcher kabinett.

Alt i alt så er dette et meget godt oppsett og det forundrer meg at man kan få et så godt oppsett til en så rimelig penge.

Endret av norrick
Lenke til kommentar

wow.. tenk du giddet å ta deg tid:) perf pc;) byttet ut d trådløse tastaturet/musen mot 4.0&icemat;) :thumbup: takk ska du ha norrick ;):thumbs:

en ting til.. kalber å sånt jeg trenger når jeg mekker pc'n sammen, følger det med kabinett/hovedkort eller må d kjøpes separat ? ;P

kewz :thumbs:

Lenke til kommentar
Bare en liten ting, men ikke kjøp trådløst hvis du spiller (gamer).

Da vil du oppleve at siktet henger etter, æhqUhaEg, grøsser av tanken :(

Men ellers et meget bra oppsett (og nøykatig) fra Mr. Norrick :D

har det tastaturet selv, og er i samme slengen det jeg vil kalle en hardcore gamer, og ALDRI har det siktet hengt seg i det heletatt...

Teknologien i mx700 bygger på noe annet en de musene du har vært borti tipper jeg...

De eldre trådløse musene var de som hang seg, derimot de nye mx700 og mx900 henger seg ikke.

Lenke til kommentar
Bare en liten ting, men ikke kjøp trådløst hvis du spiller (gamer).

Da vil du oppleve at siktet henger etter, æhqUhaEg, grøsser av tanken :(

Men ellers et meget bra oppsett (og nøykatig) fra Mr. Norrick :D

har det tastaturet selv, og er i samme slengen det jeg vil kalle en hardcore gamer, og ALDRI har det siktet hengt seg i det heletatt...

Teknologien i mx700 bygger på noe annet en de musene du har vært borti tipper jeg...

De eldre trådløse musene var de som hang seg, derimot de nye mx700 og mx900 henger seg ikke.

Beklager å måtte si det, men det sier jo seg selv at noe som må sendes trådløst henger litt etter, sier ikke mye. Har selv hatt trådløst deskop fra HP, og det gikk greit det. Men er uansett ikke å anbefale!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...