Lautsprecher Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 (endret) Pc'en leker ambulanse etter noen sek. i 3d spill Den funker helt fin ellers I følge ting jeg har lest på nettet så kan denne ambulanse pipekoden bety enten overoppheting eller unormale spenninger, men jeg har ingen av delene Hva kan dette skyldes? HK:NF7-S 2.0 CPU: 2500+ Barton Ram 2x 256 twinmos pc3200 1x 512 Apacer pc3200 (Og kjørerifølge POST'en så kjører jeg disse i DUAL) Endret 27. desember 2003 av Lautsprecher Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Prøv å sett agp til 4x og skru av fast writes.. sørg for at ram timigsene er riktige, og klokk ned cpu et hakk dersom denne er klokket.. Har hatt litt uling med lignende system men kjører nå stabilt på 10x200mhz og instillingene ovenfor.. I og med at dette skjer i 3d spill vil jeg nok regne med at det har med skjermkortet å gjøre.. Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 glemte å si at jeg kjører rammen i single! da det ga meg bedre stabilitet.. for at du skal kunne gjøre det er det bare å bytte plass på en 512 brikke og en 256 brikke vil jeg tro.. Lenke til kommentar
Rufati Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 "Aha! Dette vet jeg!" ..tenke jeg når jeg leste overskriften, men ble noe usikker når jeg leste du har amd. Er det bare P4 som har PWM? ..hvis ikke, er dette og en HW-monitor trolig problemet ditt. Har du Abit hovedkortkort? Vel.. Fikk akkurat det samme problemet til meg. La inn denne HardWare Doctoren til Abit rett etter at jeg kjøpte maskinen. Når jeg startet spill ble pc'n til den lokale ambulansen. Problemet var at denne HWD'n hadde alarminstillinger på hvor varm PWM'en skulle bli før ambulansen slo inn. Denne sto på 60 grader til meg tror jeg. Jeg tok en titt på Abit sine hjemmesider og der stod det at PWM kunne bli 110-120 grader under tunge applikasjoner. Så har du en HWD monitor av noe slag som ligger på autorun, øk alarmtempen til 90-100 eller bare fjerne alarmen.. Er det noe annet er jeg blank.. Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 27. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2003 Prøv å sett agp til 4x og skru av fast writes.. sørg for at ram timigsene er riktige, og klokk ned cpu et hakk dersom denne er klokket.. Har den på 4X fast writes er av Timings har jeg null peil på prosseroren er uklokket Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 hvis det var slik at maskinen ikke skrur seg av når den begynner å ule, er det nok rufati som har rett, hvis den derimot gir sort skjerm, prøv mitt tips.. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 (endret) Hmm.. virker ikke som om noen av dere har noe særlig peil. Ikke videre smart å øke alarmen for temp til 100 grader, da er det for sent. Forresten, hva er PWD? Har ikke det på mitt NF7-S hvertfall... Trenger heller ikke være skjermkortet siden det er i 3D spill. Det begynner og ule når maskinen jobber fordi prosessor blir for varm. Hvis du har HW-monitor installert og den er oppe kan det være den som har alarmen på ved en eller ann grad. Dette kan nemmlig stilles på i bios også. X antall grader => Uling X antall grader => Auto shutdown Dette er ting man kan stille på selv. Det er veldig kjekt hvis man har vannkjøling og du har glemt å putte i pumpa.... Det må være overoppheting eller feil spenning. Har du sjekket temp og spenninger når PC'en jobber hardt i 3D og 2D? Kan være at du har så dårlig strømforsyning at idet skjermkortet begynner og jobbe med 3D så får du et spenningsfall. Hvis du får svart skjerm så er det mest sannsynelig spennignsfall. Får du blåskjerm kan det være overoppheting eller andre ting som ikke funker som det skal. Slår PCen seg av er det overoppheting. Håper det hjelper. Endret 27. desember 2003 av fUsiOn Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Kansje eg er litt vekke no men... Kan være skjærmen som piper... (eg har daewo skjærm den hyler i cs av og til bf.....) Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Det er jo en alarm. Enten har du varm cpu eller spenningstap. Hva er tempen på cpu`en din og hvilken strømforsyning har du? Lenke til kommentar
t3p0s3 Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Eller så er temp måleren din fucka.... Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 har du mothernoard monitor installert? Denne kan være ekkel.... Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Har opplevd slik amulanse uling på abit NF7-s også, meiner eg las at det var ein feil i bios. Denne feilen fekk hket til å tru at cpuvifta ikkje gjekk rundt og dermed kom med faresignala. Uansett forsvant det etter ei bios oppgradering. mvh JanEirik Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 27. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2003 (endret) det virker som den uler PGA. varme. Jeg har prøvd og kjøre med sidedøra av og da funker den som bare fy! Litt rart egentlig siden cpu'en ikke er serlig varmere en den har vært før(45-50 grader) Har nå bytta CPU for å se om det hjelper har siste bios 1.9 Endret 27. desember 2003 av Lautsprecher Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Jeg venter bare på svar fra lautsprecher, om han har hardware monitor installert og om maskinen gir sort skjerm... Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 27. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2003 har winbond harware doctor men bruker det sjelden. får svart skjerm ja Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Dersom du ikke får problemer når kassa er åpen nå så er jo problemet løst... Fortsetter det derimot vil jeg anbefalle deg å prøve rammen i single mode.. Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 27. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2003 Kan jo ikke kjøremed åpen kasse for evig! skal teste det med ram-en Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 27. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2003 NÅ FUNKER DET!!! Reiv ut 512-brikka og nå går'n som ei klokke igjen Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 (endret) SUPERT! Prøv også å sette rammen slik: Nå er jeg ikke sikker på slotnr. men hvis du har 512brikka og en 256brikke på de to plassene som står tett intill hverandre og så setter du den siste 256 brikka i den siste slotten som står med litt mellomromm fra de andre.. Tar jeg ikke feil vil rammen kjøre i single, og du vil ha en fin og stabil maskin.. Endret 27. desember 2003 av Zamoht Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå