olavr Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 hvis du hadde holdt kjeft med den moralpreik-flamingen din og heller svart meg kunne jeg fått fram poenget mitt, men vet ikke om du innerst inne begynner å skjønne hvor dette fører hen eller hva? jeg sier at webshoppene gjør dette ja. angriper du angreretten? det er sånn her i verden at man kan ikke få alle fordelene med å drive webvirksomhet uten å ofre noe. det de gjør er å pakke inn et kort som framstår som nytt til en person som kanskje en annen gang kan dra fordel av samme ordning. Du påstår altså (ikke bare tror) at web-shopene selger brukte varer som nye. Du beskylder dem altså for å være kriminelle?? En sterk påstand, synes jeg. Det finnes alltid sorte får selvfølgelig, men de fleste følger nok reglene. Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Mange av dere har mista hele fatninga rundt ærlighet når det kommer til skjermkortdelen. Du KAN ikke (moral) kjøpe 9800SE, softmodde / feile og returnere, det er jo snylt. Om du klarer å modde et 9800SE så må du muligens klokke ned et lite hakk og da oppnår du jo ikke helt Pro effekten. I tillegg kan PRO kortet klokkes langt og lenger. Ett 9800SE klarer ikke å yte like bra som et pro (sett bort fra nitrogen-kjøleløsninger) Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 (endret) VeXx: og du har vært borti både et vellykket 9800se OG nitrogenkjølingsbiten for å stadfeste dette antar jeg? jeg sier det igjen. om jeg er misfornøyd med ytelsen pga slik den er original eller fordi jeg ikke får den bedre, er MIN sak. hvis vi går ned på elementær basis er det like umoralskt som om en med høyere forventninger skulle returnert et originalt umoddet hva? Det yter ikke slik jeg vil, jeg er ikke fornøyd med varen, ergo jeg benytter en rettighet som er til for det formålet, og som sikkert ikke er kommet uten grunn. Endret 27. desember 2003 av Insomniac Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Jeg synes bare det er litt fattig gjort, men jeg forstår ditt problem. Er du ikke fornøyd med ytelsen så er det jo bare å fyre løs..... Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Jeg synes bare det er litt fattig gjort, men jeg forstår ditt problem. Er du ikke fornøyd med ytelsen så er det jo bare å fyre løs..... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 27. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2003 (endret) Jeg ville aldri returnert et modda kort, uansett hva det er. Modder jeg enten med sw/hw står jeg selv ansvarlig for resultatet. Så lenge kortet ikke selges som et "Kjøp SE og mod det til PRO" så kan jeg ikke returnere det hvis det ikke funker. Selv om det faktisk finnes webshops som selger SE kort hvor de garanterer modding til 8pipes etc... sprøtt at de tørr. Sjekk her Jeg var kun interessert i om jeg kunne få et SE kort til å gå på rundt standard PRO ytelse. Jeg også forstår at et PRO kort kan klokkes videre etc, slik er det med det meste. * Vært innom 9800SE 128/256bit med tanke på modding, men delvis slått det fra meg. * AIW er ikke så interessant da jeg heller skaffer et eget kort for tv-tuner/dv-inn etc. om så er ønsket. * Vært innom noen 9600XT kort pga lav pris og god ytelse, "kjølig"-arkitektur og godt rom for overklokking. Men delvis også slått dette fra meg pga. at ytelsen ikke når helt opp. *Vært innom 9700Pro... men. Det jeg står igjen med nå er om jeg skal gå for en eller annen utgave av FX5900 ++(ikke XT), eller 9800Pro ++. Kan spare penger på å velge FX5900 men spørsmålet er hva som gir best ytelse og kvalitet. Har også hørt at tv-out er bedre på FX5900, men ikke at det er en feature jeg kommer til å bruke mest på min maskin. bortsett fra at dette ofte kombineres med dual-head monitor støtte som er interessant. Endret 27. desember 2003 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå