Gå til innhold

9600XT, 9700Pro, 9800SE256bit eller 9800PRO?


Theo343

Anbefalte innlegg

Jepp, sett i forhold til hva de to kortene yter i org stand og den forskjellen det blir ved en mod+ at et som er org(umoddet) kan klokkes lengre.

Jepp prisen har jeg som sagt nevnt forutsetningene for tidligere, men skjønner godt at du vil dra dette ut av sammenhengen for å få det i ditt "lys".

Du får bedre ytelse ved mod men ikke den ytelsen som om du kjøpte det kortet orginalt som du prøver å etterligne ved en mod + alle med en moralsk samvittighet vet at garantien ikke dekker dette,dermed sitter du i beste fall med en mellomting mellom disse to kortene og uten garanti, i verste fall med et odlagt kort som fortsatt ikke har garanti men med mulighet til å bløffet til deg et nytt så andre får betale for.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva er forutsetningene du har nevnt da?

 

tar jeg ting ut av hvilken sammenheng da?

 

hvordan og hvor mye tror du en nettbutikk taper på at noen får et kort tilsendt, tester det, pakker det inn igjen og returnerer det (betaler frakt selv). og hvorfor bløffer jeg i så tilfelle meg til et nytt? hvorfor tror du angreretten er der? fordi varen ikke lever opp til M I N E forventninger. om dette er en mod ja så har da for ****** ingen andre noe med det å gjøre. jeg betaler selv for retur.

Endret av Insomniac
Lenke til kommentar

Feil, det har andre noe med, for det første ødlegger du kortet og krever erstatning, hvem må så betale det du ødela??? for det andre om du ikke får til å modde kortet og av den grunn sender det tilbake så må det selges vidre som et demobrukt kort, igjen hvem taper på det, du ???Nei men dem du kjøpte det hos, her snakker vi om MORAL, se ordbok for dette ords betydning da du øyensynelig ikke vet hva det betyr.

Lenke til kommentar

oioioi du snakker meg om en verdensmester her, som du kaller andre.

 

hvordan blir kortet ødelagt? bare fordi jeg bruker en annen driver i 2 minutter? og helt ærlig, tror du virkelig alle varer som returneres selges som demovarer av butikken? tror du ikke at disse har klistrelapper og det som skal til for å selge kortet på nytt?

 

OG SVAR MEG PÅ DET OPPRINNELIGE SPML

Endret av Insomniac
Lenke til kommentar
Virker som det kan være et greit alternativ nå ja.

 

Det å kjøpe et SE og softmodde det og lykkes er bra.

 

Det å ha et SE AIW kort(har alltid 26bit minne) er også bra, da man får mye for pengene!

Men ønsker jeg tv-tuner funksjonalitet bør jeg kanskje heller kjøpe et eget tv/dv kort utenom slik at jeg ikke mister denne funksjonaliteten når jeg evt. bytter skjermkort.

 

Så det får enten bli å finne et standard SE med 256bit minne eller et true Pro. Får tygge litt på denne.

 

Derimot virket 9600XT også interessant bla. pga pris, R360, 130nm etc. Men må lese noen fler tester for å se om det gir god nok ytelse.... 9600XT burde ha meget gode muligheter for overklokking da den har en arkitektur som tilsier minimal varmeutvikling.

 

 

 

For ta softmoddinga först, du KAN väre heldig og få til moddinga uten artifacts i form av checkerboards, og du kan väre heldig og få klokket opp kortet til PRO hastighet. Da har du spart endel på det, og hatt masser av flaks.

 

Forutsetningen er at du kjöper et AIW kort da disse har 256bit minnebuss, men da må du også betale ekstra for AIW funksjonaliteten. Og den dagen du har planer om å oppgradere skjermkort, en dag som garantert kommer om et år eller to, må du kvitte deg med AIW....

 

Dersom du har planer om å kjöpe et vanlig 9800se og satse på at du får 256bits minnebuss, trur jeg du bare skal glemme det med en gang, da det er lettere sagt enn gjort. De vanlige 9800se kortene komplett selger har alle 128bits minnebuss, på tross av at komplett påstår noe annet...

 

Skal du uansett gå denne veien med modding, må du returnere kortet dersom du ikke får moddet det og ikke er fornöyd med ytelsen "out of the box" noe som koster litt...

 

Det enkleste er rett og slett å bare kjöpe f.eks et Power 9800protil 2700,- eller ett 9700 AIW som komplett har på lager til 2452,-og dersom du er på budsjett ett 9600XT...

 

Håper dette var til hjelp

 

Mvh

 

Raimo

Lenke til kommentar
oioioi du snakker meg om en verdensmester her, som du kaller andre.

 

hvordan blir kortet ødelagt? bare fordi jeg bruker en annen driver i 2 minutter? og helt ærlig, tror du virkelig alle varer som returneres selges som demovarer av butikken? tror du ikke at disse har klistrelapper og det som skal til for å selge kortet på nytt?

 

OG SVAR MEG PÅ DET OPPRINNELIGE SPML

Vel forutsetningene er jo de vi har diskutert og om du ikke har oppfattet det enda så blir det ditt problem men her prøver du å vri å vrenge på nytt akkurat som da du hevdet at jeg startet krangelen, at du annser at alle web shopper sitter med klistermerker og fikser og trikser beviser jo din moral i det hele. Dessuten ser du at det er kommet et innlegg her som sier hvilke kort du kan få dette til med om du har flaks, se da også på prisen.

Gidder ikke krangle mer med deg om den saken, da dette er for lavt nivå.

Lenke til kommentar
Kan nevne at jeg har sett en test av et 9800 pro moddet til 9800 XT det klarer på langt nær det mitt org XT klarer.

Men jeg gidder ikke lage noen krangel av dette , så de som har lyst får bare prøve , men bli ikke skuffet :xmas:

9800pro og 9800xt er ikke identiske kjerner, det er implementert nye funksjoner som bla gjør at den holder høyere min fps noe man ser i ut2003 benchmarks.

 

usikkerheten om man får det moddet: Det var ikke det vi diskuterte her. Denne diskusjonen var forutsatt at modden faktisk virket, men jeg skjønner du forsøker å vri deg ut av denne med det argumentet, enn så uvensentlig det er. Angreretten benyttes ved mislykket mod. Krangelen var det du selv som lagde.

 

stemmer nok det, jeg har også sett en test av 9800 pro og et pro som de skulle få til og bli Xt, men dette skulle vist ikke bli like bra som Raedon 9800Xt nei. så du har helt sikkert rett der. :)

Lenke til kommentar

hvis du hadde holdt kjeft med den moralpreik-flamingen din og heller svart meg kunne jeg fått fram poenget mitt, men vet ikke om du innerst inne begynner å skjønne hvor dette fører hen eller hva?

 

jeg sier at webshoppene gjør dette ja. angriper du angreretten? det er sånn her i verden at man kan ikke få alle fordelene med å drive webvirksomhet uten å ofre noe. det de gjør er å pakke inn et kort som framstår som nytt til en person som kanskje en annen gang kan dra fordel av samme ordning.

Lenke til kommentar
Feil, det har andre noe med, for det første ødlegger du kortet og krever erstatning, hvem må så betale det du ødela??? for det andre om du ikke får til å modde kortet og av den grunn sender det tilbake så må det selges vidre som et demobrukt kort, igjen hvem taper på det, du ???Nei men dem du kjøpte det hos, her snakker vi om MORAL, se ordbok for dette ords betydning da du øyensynelig ikke vet hva det betyr.

Som jeg skulle ha sagt det selv. Godt at noen tør å si fra. :yes:

Lenke til kommentar
Vill bare skyte inn at jeg ikke anngriper angreretten , den er der for å angre på et produkt som ikke holder mål men er IKKE der for å angre på en misslykket mod, det er en vesentlig forskjell her.

det ville vært utrolig frekt altså, prøve og modde, og ikke få det til og bruke angreretten, den der likte jeg ikke.

 

Det er ordentlig drittsekk oppførsel syns jeg.

Endret av AMD_XP3000+
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...